با پرجمعیت ترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

با پرجمعیت ترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

شهرهای پکن و دهلی، که متعلق به پرجمعیت ترین کشورهای دنیا هستند، از گذشته به شلوغ و پرجمعیت بودن معروف بوده اند. در تصاویر معابر این شهرها همیشه جمعیت زیادی به چشم می خورد که در حال رفت و آمد هستند. اما فقط چین و هند نیستند که پرجمعیت ترین شهرهای دنیا را در خود جای داده اند. در ادامه با پرجمعیت ترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۹ آشنا خواهیم شد. فهرست پیش از کمترین به بیشترین مرتب شده است.

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا در سال 2019
۲۰- گوانگژو، چین
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۲،۹۶۸،۰۰۰ نفر
شهر گوانگژو که بر روی رود پرل در شمال غربی هنگ کنگ قرار گرفته، سومین شهر بزرگ چین محسوب می شود.
این شهر بندری پر جنب و جوش، یکی از بزرگ ترین قطب های تجاری و صنعتی چین به شمار می رود و میلیون ها کارگر از سراسر کشور چین در آن مشغول به کار هستند.
۱۹- ریو دو ژانیرو، برزیل
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۳،۳۷۴،۰۰۰ نفر
ریو دو ژانیرو در تمام سال آب و هوای مطبوعی دارد، گرچه این شهر به ویژه در ماه های گرم تر سال و در فصل تعطیلات به خاطر برگزاری کارناوال در ماه فوریه، شلوغ تر هم می شود.
ساحل کوپاکابانا یکی از شلوغ ترین نقاط این شهر و مملوء از مردم محلی و توریست ها است.
۱۸- تیانجین، چین
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۳،۳۹۶،۰۰۰ نفر
شهر ساحلی تیانجین بزرگ ترین بندر در شمال چین است و به همین دلیل یکی از مراکز بازرگانی مهم این کشور به شمار می رود. انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ جمعیت این شهر به ۱۴،۶۰۰،۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند.
۱۷- مانیل، فیلیپین
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۳،۶۹۹،۰۰۰ نفر
مانیل، پایتخت کشور فیلیپین به بانکداری در حال رشد و صنایع تجاری اش مشهور است. بندر مانیل، بزرگ ترین بندر دریایی این کشور است که در خدمت صنعت کشتیرانی فیلیپین است.
۱۶- لاگوس، نیجریه
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۳،۹۰۴،۰۰۰ نفر
لاگوس پایتخت تجاری نیجریه و همینطور یکی از آن شهرهای قاره ی آفریقا است که بالاترین سرعت رشد را دارند. طبق پیش بینی های سازمان ملل، جمعیت شهر لاگوس تا سال ۲۰۳۰ به ۲۴،۲۳۹،۰۰۰ نفر خواهد رسید.
۱۵- کلکته، هند
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۴،۷۵۵،۰۰۰ نفر
شهر کلکته در شرق هند و در نزدیکی مرز بنگلادش قرار دارد. کلکته مرکز ایالت بنگال غربی هم هست.
در این شهر در مجموع ۱۴ دانشگاه دولتی وجود دارد که مردم محلی در آن ها تحصیل می کنند.
با این حال، به دلیل پیر شدن جمعیت و پایین آمدن نرخ تولد، انتظار می رود جمعیت این شهر تا سال ۲۰۳۰ تنها به ۱۶،۹۵۶،۰۰۰ نفر برسد.
۱۴- استانبول، ترکیه
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۴،۹۶۸،۰۰۰ نفر
استانبول علاوه بر اینکه یک قطب گردشگری به شمار می رود و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند، در مرکز اقتصاد ترکیه هم هست.
به علاوه، فرودگاه جدید استانبول که هنوز به طور کامل ساخته نشده اما فاز اول آن مورد بهره برداری قرار گرفته، بعد از تکمیل تمامی فازها، سالانه پذیرای ۱۵۰ میلیون مسافر خواهد بود.
۱۳- بوینس آیرس، آرژانتین
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۵،۰۵۷،۰۰۰ نفر
بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، برای بسیاری از صنایع عمده ی این کشور، از جمله گردشگری، فاینانس و تولید، شهر مهمی محسوب می شود.
۱۲- چونگ کینگ، چین
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۵،۳۵۴،۰۰۰ نفر
شهر چونگ کینگ به دلیل نزدیکی به رود یانگ تسه، در مناطق مرکزی و جنوب غربی چین، یک شهر بندری پرآوازه و قطبی صنعتی به شمار می رود.
این شهر کارخانجات تولیدی مختلفی در زمینه ی آهن، فولاد و غیره و همینطور منابع طبیعی ای مثل ذغال سنگ، گاز طبیعی و انواع مختلفی از معادن دارد. این منابع و صنایع، کارگران را از سراسر کشور چین به این شهر می کشاند.
۱۱- کراچی، پاکستان
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۵،۷۴۱،۰۰۰ نفر
کراچی، پایتخت اقتصادی و صنعتی پاکستان، بیش از پیش در حال رشد است. هر دو بندر کراچی و بن قاسم در این شهر قرار دارند که در خدمت صنایع حمل و نقل و بازرگانی کراچی هستند.
طبق پیش بینی ها، جمعیت کراچی تا سال ۲۰۳۰ به ۲۴،۸۳۸،۰۰۰ نفر خواهد رسید.
۱۰- اوزاکا، ژاپن
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۱۹،۲۲۳،۰۰۰ نفر
اوزاکا در حال حاضر شهر پرجمعیتی محسوب می شود، اما چند سالی است که جمعیت آن رو به کاهش گذاشته که بخشی از آن به خاطر پایین آمدن نرخ تولد است. انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ جمعیت آن به ۱۹،۹۷۶،۰۰۰ نفر برسد. با این حال، جمعیت ساکنان خارجی این شهر در حال افزایش است.
۹- پکن، چین
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۲۰،۰۳۵،۰۰۰ نفر
کشور چین ۵ مورد از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا را در خود جای داده که پکن دومین آن ها است. به علاوه، طبق پیش بینی ها، جمعیت این شهر تا سال ۲۰۳۰ به ۲۷،۷۰۶،۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
۸- بمبئی، هند
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۲۰،۱۸۵،۰۰۰ نفر
با یک نگاه به تصاویر حمل و نقل عمومی بمبئی به راحتی می توان به جمعیت زیاد این شهر می توان پی برد. بمبئی، علاوه بر اینکه یکی از پرجمعیت ترین شهرهای هند و همینطور دنیا است، ثروتمندترین شهر کشور هند هم به شمار می رود، با ثروتی که در مجموع معادل ۲۸۰ میلیارد دلار آمریکا است.
۷- داکا، بنگلادش
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۲۰،۲۸۴،۰۰۰ نفر
داکا یکی از کلان شهرهای در حال رشد بنگلادش است که تراکم جمعیتی بالایی به میزان ۴۴،۵۰۰ نفر در هر یک کیلومتر مربع دارد. داکا در سال ۲۰۱۵ متراکم ترین شهر دنیا شناخته شد.
۶- قاهره، مصر
جمعیت در سال ۲۰۱۹، ۲۰،۴۸۵،۰۰۰ نفر
گرچه شهر قاهره، به ویژه به خاطر محل قرارگیری اهرام جیزه، برای بسیاری یادآور مصر باستان است، اما قاهره یک شهر بسیار پرجمعیت هم هست.
شهر قاهره علاوه بر صنعت گردشگری اش، بیمارستان ها و دانشگاه های زیادی هم دارد.
۵- مکزیکوسیتی، مکزیک
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۲۱،۶۷۲،۰۰۰ نفر
مکزیکوسیتی و منطقه ی شهری اطراف آن از ترکیب منحصر به فردی از فرهنگ باستانی و صنایع مدرن برخوردار هستند. این شهر نه فقط تنوچتیتلان، پایتخت باستانی آزتک ها، را در خود جای داده بلکه قطب اقتصادی آمریکای لاتین هم به شمار می رود.
۴- سائو پائولو، برزیل
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۲۱،۸۴۷،۰۰۰ نفر
سائو پائولو با جمعیتی نزدیک به ۲۲ میلیون نفر، پرجمعیت ترین شهر در نیم کره جنوبی به شمار می رود.
سائو پائولو شهری چند فرهنگی با صنایع متنوع، از فاینانس گرفته تا گردشگری، است.
۳- شانگهای، چین
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۲۶،۳۱۷،۰۰۰ نفر
شانگهای که پرجمعیت ترین شهر چین به شمار می رود، به شلوغی معابرش معروف است. شانگهای علاوه بر آنکه یک مقصد گردشگری پرطرفدار است، یک مرکز اقتصادی هم هست و شلوغ ترین بندر کانتینری دنیا به شما می رود.
۲- دهلی، هند
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۲۹،۳۹۹،۰۰۰ نفر
دهلی شهر و ناحیه ای در شمال هند است. این ناحیه ی شهری، دومین شهر پرجمعیت دنیا به شمار می رود و انتظار می رود در سال های پیش رو جمعیت آن کماکان افزایش پیدا کند.
در حقیقت، طبق پیش بینی های سازمان ملل، جمعیت دهلی تا ۲۰۳۰ به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
۱- توکیو، ژاپن
جمعیت در سال ۲۰۱۹: ۳۷،۴۳۵،۰۰۰ نفر
پرجمعیت ترین شهر کره زمین، توکیو است. توکیو که با طراحی مدرن، تکنولوژی های پیشرفته و خیابان های شلوغش شناخته می شود، از گذشته به پرجمعیت بودن مشهور بوده.
گرچه سازمان ملل پیش بینی می کند توکیو تا سال ۲۰۳۰ کماکان در صدر فهرست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا باقی بماند، اما انتظار می رود جمعیت این شهر ظرف ۱۳ سال آینده به ۳۷،۱۹۰،۰۰۰ نفر کاهش پیدا کند.
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • حاجی تیر ۲۹, ۱۳۹۸

    نمیدونم این کشورای فقیر چرا هفت هشت تا بچه میارن. اخه کدوم عقل عاقلی میگه خدا روزیشونو میده؟
    یه زمانی بود جنگها سی سال چهل سال طول میکشید و هر قبیله ایی با قبیله کناری جنگ داشت و بچه میاوردن. اما الان چی؟
    الان تنها یه عده فقیر و جنگ طلب هنوز تو عهد گذشته زندگی میکنن که باید ده بیست تا بچه بیارن تا خونشون بشه سگ دونی و مثل خوک زندگی کنن