فرصت‌های بورسیه جدید در سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک ۲۰۱۹

تحصیل رایگان در اروپا و اخذ اقامت دائم با پذیرش دکتری

فرصت‌های بورسیه جدید در سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک ۲۰۱۹

اگر  قصد تحصیل رایگان در رشته های مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و حتی گرایش های پزشکی و پیراپزشکی در سال ۲۰۱۹ و به بعد دارید، دانشگاه های معتبر مهندسی و پزشکی کشورهای اسکاندیناوی، یکی از گزینه های پیش روی شما خواهد بود.

دانشگاه های اسکاندیناوی، بیش از نیم قرن است که پاتوق دانشجویان و محققان ایرانی در اروپا بوده و تا سال ۲۰۱۱ میلادی، تحصیل ایرانیان در کلیه رشته  ها به زبان اتگلیسی در دانشگاه های این کشورها، رایگان بود. اکنون، فقط تحصیل در رشته های انگلیسی زبان دانشگاه های نروژ، رایگان است. اگر امکان تحصیل به زبان فنلاندی یا سوئدی داشته باشید،هم چنان تحصیل شما رایگان خواهد بود. اما تسلط به این دو زبان را باید اثبات کنید.

برای تحصیل در مقطع ارشد یا دکترا، تحصیل با بورس (scholarship) امکان پذیر است. بیش ترین بورس های کشورهای اسکاندیناوی، به متقاضیان واجد شرایط (qualified applicants) در مقطع PhD اختصاص پیدا می کند. رویه هم به این صورت است  که دانشکده ای، شماری دانشجو در رشته ای خاص را آگهی می کند که شما باید با مراجعه به بخش VACANCY سایت دانشگاه های اسکاندیناوی، در جریان فرصت های پذیرش دانشجوی دکتری قرار بگیرید.

البته  شما می توانید با اساتید دانشکده ها نیز بر اساس رزومه و فیلد تحقیقاتی مورد علاقه خود، رایزنی کنید و در جریان جدید ترین پروژه ها و طرح های صنعتی و غیر صنعتی برای مشارکت علمی، قرار بگیرید. تحصیل با بورس در مقطع دکتری، نوعی قرارداد همکاری دانشجو با دانشگاه است.

برای شما، بر اساس حقوق پرداختی، مالیات رد شده و اقامت دائم از طریق این روش، در دسترس است. اگر به دنبال اقامت اسکاندیناوی و کسب شهروندی اتحادیه اروپا و گذرنامه اروپایی و تابعیت دوم هستید، این روش، در صورتی که CV و SOP و مقالات علمی خوبی دارید، گزینه ای جذاب و آسان است.

تحصیل با بورس در دانشگاه های سوئد

۳ پاتوق اصلی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در سوئد، دانشگاه سلطنتی استکهلم، دانشگاه چالمرش گوتنبرگ و دانشگاه اوپسالا است.  البته به این ها باید دانشگاه استکهلم و غول پزشکی اروپا یعنی KAROLINSKA را نیز اضافه  کرد. پس اگر به دنبال بورسیه در سال ۲۰۱۹ و به بعد هستیم، حتما به بخش اسکولارشیپ در سایت این دانشگاه ها مراجعه کنید.

معمولا حقوق ماهانه ۲۰ هزار کرونی به دانشجوی بورسیه این دانشگاه ها تعلق می گیرد. داشتن آیلتس ۶.۵ به  بالا و مقالات پر استناد (CITED) و رایزنی علمی با اساتید این دانشگاه ها، شانس پذیرش بورسیه شما را افزایش می دهد. بورس های KTH در این لینک در دسترس است. بورس های دانشگاه مهندسی چالمرش نیز در این لینک  در دسترس است.

تحصیل رایگان در اروپا
فرصت های بورسیه در دانشگاه چالمرش گوتنبرگ سوئد
بورس های دانشگاه KTH سوئد

تحصیل با بورس در دانشگاه های فنلاند

اگر خواهان تحصیل با بورس در مقطع دکترای دانشگاه های فنلاند در رشته های مختلف دانشگاهی هستید، دانشگاه هلسینکی، انتخاب اول است. به این لینک بروید و با جشنواره ای از فرصت های تحصیلی مواجه شوید.

وزارت آموزش عالی فنلاند در این لینک، فرصت های بورسیه و شیوه تامین مالی دانشجویان دکتری را تشریح  کرده است. فنلاند، بهترین سیستم  آموزشی اروپا را دارد و کشوری کوچک و صنعتی با اقتصاد دانش بنیان است.

حتما بخوانید: چگونه توصیه نامه تحصیلی باید نوشته شود؟

تحصیل با بورس در دانشگاه نروژ

کشور پادشاهی ونفت خیز نروژ، برای دانشجویان و محققان رشته های نفت و گاز و پتروشیمی، یک انتخاب رویایی است. دانشگاه های نفتی بسیار دارد که برای تحصیل در این حوزه ها، فرصت های بورسیه و تحقیقاتی و حتی کارآموزی خوبی دارند. اگر دوست دارید در غول های نفتی جهان مشغول به کار شوید، دانشگاه های NTNU و STAVANGER را در نظر داشته باشید. بورس های رشته های علوم انسانی نیز در دانشگاه معتبر  اسلو دنبال کنید. بورس های استاوانگر را اینجا ببینید.

تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل با بورس در دانشگاه های دانمارک

دانمارک به  نسبت ۳ کشور  دیگر اسکاندیناوی، محبوب ایرانیان نیست. اما فرصت های بورسیه خوبی به  خصوص برای مقطع دکتری در رشته های مهندسی و پزشکی در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار میدهد.

فرصت های بورسیه دانشگاه کپنهاگ دانمارک از علوم پایه تا مهندسی را در بر میگیرد

انتخاب اول شما باید دانشگاه معتبر کپنهاگ باشد. به این لینک بروید.

قابل توجه متقاضیان دریافت بورسیه از کشورهای اسکاندیناوی

  • باید با اساتید دانشکده ها، رایزنی کنید.
  • نیازی به آیلتس ندارید. اما حتما شرایط نیازمندی های زبان را استعلام کنید.
  • برای ادمیشن دکترا با بورس، نیازی به استفاده از خدمات شرکت های اعزام دانشجو نیست.
  • بورس های دکترا اسکاندیناوی در طول سال در دسترس است.
  • دریافت ویزای تحصیلی با بورسیه دکترا، ظرف ۳ ماه امکان دارد.
  • ایرانیان اسکاندیناوی را در توییتر و اینستاگرام و کانال های تلگرامی پیدا کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • ali مرداد ۴, ۱۳۹۸

    برین
    برین ببینین کیف کنین حال دنیا رو ببرین.
    خودشون رفتن میرن هرسال بساط خارج رفتنشون به راهه بعد برا ما موعضه میکنه نرین نرین.
    خاک تو سرشون
    شما ولی برین
    سوئدم که ماشالله از قدیم الایام یکی از مقاصد اصلیمون بوده بعد امریکا. خودمونم خیلی فامیل و اشنا داریم تو سوئد. همشونم راضی. نه کسی به حجابشون گیر میده حتی دخترای چندتا از اشناهامون تو دبیرستان با حجاب میره. نه ناخونشو میکشن نه موهاشو قیچی میکنن. نه کتکش میزنن.
    برین کلا برین. این مملکت بمونه و خودشون

    • علی زمانی مرداد ۴, ۱۳۹۸

      ماشاله همه ایرانی ها در سوئد فامیل دارن 🙂

    • eshghe man مرداد ۵, ۱۳۹۸

      یه خاله یه خواهر یه برادر دارم استکهلمن.
      کشور پیشرفته ایی دارن