تست روانشناسی: اولین چیزی که در تصویر می‌بینید مشکلات کنونی شما را نشان می‌دهد

تست روانشناسی: اولین چیزی که در تصویر می‌بینید مشکلات کنونی شما را نشان می‌دهد

شاید باورش سخت باشد اما ضمیر ناخودآگاه انسان دقیقا همان چیزی که هست را می‌بیند و تشخیص می‌دهد و احتمال اشتباه کردن یا فریب خوردن هم ندارد.

چشم‌ها یک تصویر کلی می‌بینند اما مغز آنچه با احساسات شما هم‌خوانی دارد را اولویت‌بندی می‌کند و روی مسایلی متمرکز می‌شود که مشکل کنونی فرد هستند.

به همین خاطر این تست روانشناسی را برای شما انتخاب کرده‌ایم تا ببینید آیا با این ادعا هم‌خوانی دارد؟ و آیا اولین گزینه‌ای که در تصویر بالا انتخاب کرده‌اید به مشکلات کنونی زندگی شما اشاره دارد یا خیر؟ شاید بد نباشد بگوییم این تست‌ها بیشتر جنبه سرگرمی دارند و لازم نیست پاسخ آنها را چندان جدی فرض کنید.

۱- پلنگ سیاه

تست روانشناسی

اگر اولین چیزی که در تصویر بالا دیده‌اید، پلنگ سیاه است یعنی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دلیل استرس‌های شما «رابطه‌های شخصی» است. احساس می‌کنید در حال از دست دادن رابطه عاشقانه خود هستید و گاهی حتی نمی‌دانید این دوستی یا رابطه به کجا قرار است ختم شود! دایم به خاطره‌های ابتدای آشنایی خود فکر می‌کنید و لحظه‌های خوب و هیجان‌انگیز را به یاد می‌آورید.

شاید بهترین کار این باشد که در مورد مسایلی که آزارتان می‌دهد با شریک عاطفی خود صحبت کنید. اغلب مواقع با حرف زدن و مطرح کردن مسایل می‌توان مشکلات را حل کرد.

بیشتر بخوانید: رابطه عاطفی سالم؛ مشکلی که دامن بسیاری از مردم جامعه را گرفته

۲- شیرها

تست روانشناسی

اگر اول شیرها را دیدید احتمالا در حال دست و پنجه نرم کردن با مسئولیت‌هایی هستید که مدت زمان طولانیست روی شانه‌هایتان سنگینی می‌کنند. شما عادت کرده‌اید مراقب همه چیز باشید و غصه‌ی زندگی همه را بخورید. همین امر سبب شده تا خودتان را فراموش کنید.

دوستان و خانواده فکر می‌کنند شما عقل کل هستید و می‌توانید همه چیز را کنترل کنید اما شما حس می‌کنید در لبه‌ی هر اتفاقی ایستاده‌اید و هر چیز کوچکی می‌تواند آزارتان دهد. باید این را بدانید که گاهی توجه به خود و خود را در اولویت قرار دادن چندان هم بد نیست و شاید لازم باشد حس درونی خود را بروز دهید و از زیر بار مسئولیت‌هایی که وظیفه شما نیست بیرون بیایید.

۳- گورخرها

تست روانشناسی

اگر اول توجهتان به گورخرها جلب شد، یعنی در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه فکری شما در رابطه با سلامتی خود یا یکی از اعضای خانواده‌تان است. نگرانی در مورد سلامتی بسیار خوب و مفید است زیرا کمک می‌کند تا سبک زندگی سالمی را دنبال کنید، اما اگر این مساله به وسواس فکری و اضطراب منجر شود، دیگر مثبت بشمار نمی‌رود و خودش یک مشکل اساسی است.

دلیلی وجود ندارد برای چیزی که کنترلی روی آن ندارید تمرکز کنید و نگران شوید. فقط کافیست سلامت زندگی خود را حفظ کنید و اجازه دهید اتفاق‌ها به خودی خود روی دهند.

۴- زرافه‌ها

تست روانشناسی

اگر اولین انتخاب شما زرافه‌ها هستند، احتمالا نگران شغل خود هستید و تصور می‌کنید امنیت مالی ندارید. متاسفانه این روزها افراد زیادی در سراسر جهان با مشکلات طولانی‌مدت کاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. وقتی شرایط اقتصادی بد می‌شود، این مشکلات پررنگ‌تر می‌شوند و بازار رقابتی نیز در مشاغل مختلف با سرعت بیشتری جریان می‌یابد.

از طرف دیگر، تکنولوژی با سرعت زیادی در حال توسعه یافتن است و همه ما مجبور هستیم باهمان سرعت همگام شده و دایما مهارت‌های جدید بیاموزیم. اگر تصور می‌کنید شغلتان در حال تغییر یافتن است و به مهارت‌هایی نیاز دارد که شما چندان از آن سررشته ندارید، با خودتان صادق باشید و کمبودها را با آموختن و ثبت نام در کلاس‌های مربوطه جبران کنید.

۵- پرنده آبی

تست روانشناسی

اگر پرنده آبی اولین چیزی است که در تصویر نظرتان را جلب کرد، یعنی احساس می‌کنید در این دنیا وسیع تنها هستید و در این همه شلوغی گم شده‌اید. در جامعه مدرن کنونی، بیشتر مردم از طریق دنیای دیجیتالی و با ارسال پیام و تکست و ایمیل با یکدیگر در ارتباط هستند. ارتباط‌ در فضای مجازی حس چندان راحتی ندارد و همین امر سبب می‌شود تا فرد احساس انزوا کند و نتواند در جریان جامعه امروزی جاری باشد و با مردم ارتباط داشته باشد.

۶- پرنده‌ها

تست روانشناسی

اگر دو پرنده جلوی تصویر در اولین نگاه نظرتان را جلب کردند، یعنی دوست دارید در مورد احساسات خود با دیگران صحبت کنید اما راحت نیستید زیرا تصور می‌کنید این حرف‌ها برای بقیه معنا و مفهومی ندارد. احساسات خود را درون وجودتان مچاله و خفه نکنید. به دوستان خود اعتماد کنید. اگر حرفی در دل دارید که باید مطرح شود آن را به فرد قابل اعتماد بازگو کنید. بدون شک دوستان نزدیک شما تا الان شناخت خوبی نسبت به شما پیدا کرده‌اند و بر اساس برخی حرف‌ها شما را قضاوت نخواهند کرد.

این را به خاطر داشته باشید که مطرح کردن احساسات نشانه‌ی ضعف نیست. شاید همین تودار بودن‌ها باعث شده که دوستان درک درستی از روحیه شما نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عادت اشتباهی که رابطه عاطفی را با شکست مواجه می کنند

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود