حقایقی درباره خاندان سلطنتی «موناکو»، یکی از کوچکترین اما ثروتمندترین کشورهای دنیا

حقایقی درباره خاندان سلطنتی «موناکو»، یکی از کوچکترین اما ثروتمندترین کشورهای دنیا

پادشاهی موناکو ، یک دولتشهر (نوعی کشور مستقل کوچک که تنها از یک شهر تشکیل شده) در منطقه ی ساحلی فرنچ ریویرا (در جنوب شرقی فرانسه، بین کوه های آلپ و دریای مدیترانه) است که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می شود و ۳۲ درصد از جمعیت آن میلیونر هستند.

موناکو که به «تفریحگاه میلیاردرها» شهرت پیدا کرده، به ثروث فراوان، کازینوها و رویدادهای مجللی که در آن برگزار می شود معروف است. یکی از این رویدادها شوی سالیانه کشتی های تفریحی موناکو است که جدیدترین ابداعات در زمینه ی ساخت کشتی های تفریحی لوکس در آن به نمایش گذاشته می شود.

بر این دولتشهر کوچک اما ثروتمند، خاندان گریمالدی حکومت می کند، یعنی همان خاندان سلطنتی موناکو که در رأس آن، پرنس آلبرت دوم قرار دارد، پسر پرنس رینیر سوم و گریس کلی، بازیگر فقید هالیوودی که در سال ۱۹۸۲ در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

خاندان سلطنتی موناکو بر یکی از کوچک ترین اما ثروتمندترین کشورهای دنیا حکمرانی می کند.
ثروت پرنس آلبرت یک میلیارد دلار تخمین زده و حدود یک چهارم از سرزمین تحت حکومتش به او تعلق دارد، مسأله ای که خاندان سلطنتی موناکو را به یکی از ثروتمندترین خاندان های سلطنتی دنیا تبدیل کرده. برای آنکه تصور دقیق تری پیدا کنید خوب است بدانید که ثروت الیزابت دوم، ملکه ی بریتانیا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.
همسر پرنس آلبرت، شارلین ویتستاک، متولد آفریقا و شناگر المپیک و معلم سابق است. این زوج در سال ۲۰۱۱ با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب ۲ فرزند شدند. پرنس آلبرت ۲ فرزند بزرگ تر دیگر هم از دو رابطه ی خارج از ازدواج قبلی خود دارد.
نزدیک به ۳۲ درصد از جمعیت موناکو را میلیونرها تشکیل می دهند.
در این کشور در حدوداً هر یک مایل مربع (حدود ۲/۵ کیلومتر مربع)، ۱۲،۲۶۱ میلیونر زندگی می کند و تعداد میلیونرهای آن بین سال ها ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، دوازده درصد افزایش داشته است.
محل سکونت رسمی خاندان سلطنتی، قصر پرنس موناکو است.
این قصر که در سال ۱۱۶۲ میلادی به عنوان یک قلعه ی نظامی ساخته شد، توسط گروهی متشکل از ۹۸ مرد نظامی فرانسوی محافظت می شود که در بالاترین سطح آموزش دیده اند.
در مقطعی از سال امکان بازدید عموم از بخش هایی از قصر با پرداخت ۹ دلار وجود دارد.
پرنس آلبرت، پسر پرنس رینیر سوم و گریس کلی، بازیگر فقید هالیوود، تابستان های خود را با تفریح بر روی قایق خانوادگی شان سپری می کرد.
علاوه بر این، خانواده ی آن ها برای اسکی به سوئیس می رفتند.
(تصویر: پرنس آلبرت در کودکی به همراه مادرش، گریس کلی، بازیگر فقید هالیوود)
پرنس آلبرت و پرنسس شارلین در سال ۲۰۱۱ با یکدیگر ازدواج کردند. مراسم ازدواج آن ها یکی از مجلل ترین و پرخرج ترین عروسی های سلطنتی ای بود که تا به آن زمان برگزار شده بود.
این مراسم عروسی طی ۳ روز برگزار شد و طبق تخمین ها ۷۰ میلیون دلار خرج برداشت. کارل لاگرفلد، طراح، نائومی کمبل، سوپر مدل و جورجو آرمانی، طراح، از مهمانان سرشناس این مراسم بودند.
پرنس و پرنسس موناکو، گروه راک آمریکایی ایگلز را هم برای اجرای موسیقی در مراسم عروسی شان استخدام کرده بودند.
این زوج سلطنتی حضور فعالی هم در رویدادهای پر ستاره ای مثل جشنواره ی «اقیانوس جهانی» مونت کارلو دارند.
این جشنواره هر ساله در ماه سپتامبر در جریان شوی کشتی های تفریحی موناکو برگزار می شود و تا به حال، ستاره هایی همچون کیتی، اورلاندو بلوم، لئوناردو دیکاپریو، هیو گرانت، رابرت اف. کندی، اوا لونگوریا و مدونا در آن شرکت داشته اند.
این زوج سلطنتی در مراسم خیریه ی سالانه ی بنیاد تحقیقات ایدز (amfAR) با عنوان «سینما در برابر ایدز» هم که در جریان جشنواره فیلم کن در فرانسه برگزار می شود هم شرکت می کنند.
در این مراسم برای بنیاد تحقیقات ایدز پول جمع آوری می شود.
پرنس آلبرت و پرنسس شارلین در جشنواره هنری ای که توسط خاندان سلطنتی موناکو برگزار می شود هم در کنار شماره یک های هالیوود حضور پیدا می کنند.
جشنواره تلویزیونی مونت کارلو در سال ۱۹۶۱ توسط پرنس رینیر سوم، پدر پرنس آلبرت، پایه گذاری شد.
خاندان سلطنتی موناکو در بعضی از مشهورترین رویدادهای موناکو هم حضور چشمگیری دارند، از جمله مسابقه فرمول یک موناکو گرند پریکس که ثروتمندترین چهره های دنیا برای تماشای آن به موناکو سفر می کنند.
یک روز حضور در این رویداد ۳۲۸ دلار هزینه برمی دارد و بسیاری از حاضرین ابرپولدار این رویداد در مدت برگزاری آن در هتل متروپل موناکو اقامت می کنند که هر شب اقامت در اتاق های آن می تواند تا ۴۱ هزار دلارهزینه داشته باشد.
این زوج سلطنتی میزبان سران دیگر کشورها از جمله شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، و همسرش، پنگ لی یوان بوده اند.
این دیدار در ماه مارس سال میلادی جاری رخ داد و اولین بار بود که رئیس جمهوری از چین سفری رسمی به موناکو داشت.
دوقلوهای ۴ ساله ی پرنس آلبرت و پرنسس شارلین یعنی پرنسس گابریلا و پرنس ژاک به خاطر استایل منحصر به فردشان همیشه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اند.
گرچه اطلاعات زیادی در مورد سفرهای خانوادگی خاندان سلطنتی موناکو در دست نیست، اما پرنسس شارلین اخیراً در اینستاگرام خود تصویری از این دوقلوهای سلطنتی در شهر نیویورک منتشر کرده است.
در این عکس دوقلوهای سلطنتی در نزدیکی ساختمان مرکز تجارت جهانی و یادبود واقعه ی یازده سپتامبر در منهتن دیده می شوند.
علاوه بر این پرنسس موناکو تصاویر و ویدئوهایی هم از فرزندان خود در اینستاگرام منتشر کرده که یک برنامه ی اسکی خانوادگی به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

حقایقی خواندنی درباره کشور دو کیلومتر مربعی «موناکو»، بهشت قماربازان و میلیونرها

منبع: businessinsider
یک نظر

ورود

  • mohsen مرداد ۱۲, ۱۳۹۸

    ثروت پرنس آلبرت یک میلیارد دلار تخمین زده و حدود یک چهارم از سرزمین تحت حکومتش به او تعلق دارد، مسأله ای که خاندان سلطنتی موناکو را به یکی از ثروتمندترین خاندان های سلطنتی دنیا تبدیل کرده. برای آنکه تصور دقیق تری پیدا کنید خوب است بدانید که ثروت الیزابت دوم، ملکه ی بریتانیا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود…. بعد اینجا هم یه بار ۱ میلیارد دلار گم میشه و یه بار دیگه خبر از گم شدن ۹ میلیارد دلار میدن