قبل از ترک اتاق‌ هتل حتما این کارها را انجام دهید

قبل از ترک اتاق‌ هتل حتما این کارها را انجام دهید

اقامت در هتل آداب و اصول خودش را دارد. اما در اینجا قصد نداریم در مورد این اتیکت‌ها سخت بگوییم بلکه می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم پس از اقامت در هتل، حتما یادتان باشد وسایل خود را بردارید. جاهایی که در ادامه اشاره کرده‌ایم را حتما قبل از تحویل دادن اتاق چک کنید زیرا سفر یعنی رفتن از شهری به شهر دیگر، یا کشوری به کشور دیگر. یعنی اگر وسیله‌ای را جا بگذارید خیلی راحت یا سریع نمی‌توانید آن را پس بگیرید.

قبل از ترک اتاق‌های هتل حتما کارهای زیر را انجام دهید.

۱- زیر تختخواب و داخل کمدها را چک کنید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

ممکن است روی پاتختی وسیله‌ای بگذارید و حواستان نباشد و به زیر تخت بیفتد. یا اگر کودک همراهتان است، ممکن است هنگام بازی یکی از اسباب‌بازی‌هایش زیر تخت رفته باشد. ممکن است در کشوی کمدهای دیواری یا کشوهای پاتختی وسیله‌ای جا بماند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم قبل از ترک کامل اتاق هتل، حتما زیر تختخواب و داخل کمدها را چک کنید.

۲- روتختی‌ها را چک کنید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

قبل از ترک اتاق هتل حتما ملحفه‌ی روتختی را چک کنید تا چیزی لابه‌لای آن جا نمانده باشد. اگر با خودتان ملحفه اضافه برده‌اید، حواستان باشد که لحاف را مچاله نکنید زیرا ممکن است ملحفه‌ شخصی شما زیر آن جا بماند. اگر هر چه بالش و روتختی و پارچه روی تخت است را یک به یک از روی تخت روی صندلی یا مبل کنار تخت بگذارید، خیالتان راحت خواهد شد که چیزی از وسایل شخصی شما در اتاق هتل جا نمی‌ماند.

۳- حوله‌های استفاده شده را در حمام رها کنید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

هر بار که حمام می‌کنید، حوله خیس را همان گوشه در فضای حمام قرار دهید تا وقتی نظافت‌کار می‌آید، آنها را جمع کرده و بیرون ببرد. وقتی همه حوله‌های کثیف در یک جا باشند، مطمئن خواهید بود که هیچ گزینه‌ی خیس و کثیفی در اتاق جا نمانده است.

۴- غذاها و خوراکی‌هایی که می‌خواهید ببرید را از یخچال بردارید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

اگر هتل را برای چندین روز کرایه کرده‌اید و خوراکی‌های متنوعی در یخچال دارید، هنگام تحویل دادن اتاق حتما یخچال را چک کنید تا غذاها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های موردعلاقه‌تان را جا نگذارید. برخی از مردم در کشورهای مختلف جهان، به عنوان انعام برای خدمتکارها، نوشیدنی الکلی در یخچال می‌گذارند. اما این کار به قوانین و ضوابط کشورهای مختلف بستگی دارد و در همه جا یکسان نیست.

بیشتر بخوانید: واقعیت های تلخی که در مورد هتل ها باید بدانید

۵- جعبه‌های خالی خرید یا آشغال غذاهای خود را در کنار سطل زباله بگذارید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

اغلب سطل آشغال‌های اتاق‌های هتل کوچک هستند. به همین خاطر اگر خریدی از بیرون انجام داده‌اید، یا غذایی سفارش داده‌اید که جعبه، ساک یا پاکت بزرگ دارد و در سطل آشغال جا نمی‌شود، حتما آن را در کنار سطل زباله بگذارید و در اتاق پخش نکنید.

۶- زیر خوشخواب تخت را چک کنید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

برخی از مهمان‌های هتل برای اطمینان از امنیت وسایلشان برخی اقلام ارزشمند خود را زیر خوشخواب مخفی می‌کنند. اگر از این دسته افراد هستید، حتما قبل از خروج از اتاق و تحویل دادن آن، زیر تشک را چک کنید. بر اساس گزارشات هتل‌ها بعضا مشاهده شده برخی مسافران اسلحه خود را در این قسمت از تخت جا گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: با حقوق مسافران در هتل های ایران آشنا شویم

۷- صندلی و مبل‌ها را سر جای خود بگذارید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

اگر در طول اقامت در اتاق‌های هتل، مبل یا صندلی‌های اتاق را جابه‌جا کرده‌اید، حتما قبل از تحویل دادن اتاق آنها را سر جای خود بازگردانید.

۸- داروهای خود را جا نگذارید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

شاید این مورد به نظرتان بدیهی باشد و فکر کنید چه کسی داروی خود را جا می‌گذارد! اما باید بدانید این اتفاق مکررا در سراسر جهان روی می‌دهد و به همین خاطر توصیه اغلب هتل‌دارها این است که مسافران پیش از ترک اتاق هتل حتما همه جا را به دقت بررسی کنند و مطمئن شوند وسیله‌ای را جا نگذاشته باشند.

دارو یکی از اقلامی است که باید حتما آن را بردارید و در اتاق جا نگذارید زیرا ممکن است خدمتکار بردارد و برای سلامتی او ضرر داشته باشد.

نکته دیگری که اینجا باید اشاره کنیم این است که اگر حوله‌ای خونی شد، حتما آن را از بقیه حوله‌ها یا ملحفه‌ها جدا کنید. هتل‌ها قوانینی دارند و اغلب آنها موظف هستند ملحفه‌ها و حوله‌های خونی را دوربیندازند.

بیشتر بخوانید: پیش از رزرو هتل حتما در مورد این مسایل تحقیق کنید

۹- شارژر موبایل را بردارید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

تا الان شده شارژر موبایل خود را جا بگذارید؟ یکی از بدترین اتفاق‌ها مخصوصا در طول سفر است. در سفر آدم به شدت به موبایل خود نیاز دارد و خاموش شدن آن یعنی لنگ ماندن در کارهایی زیاد. بنابراین، دفعه بعدی که در هتل اقامت داشتید، قبل از ترک اتاق و تحویل دادن آن همه پریزها را چک کنید تا شارژرتان در آنها جا نمانده باشد.

۱۰- انعام دادن را فراموش نکنید

فرهنگ سفر و اقامت در هتل

مهم نیست یک شب در هتل می‌مانید یا ۵ یا ۱۰ شب، بهتر است به مهماندارهای هتل انعام بدهید. توجه داشته باشید که این افراد دستمزدهای پایینی دارند و این انعام‌ها نوعی کم خرج هزینه‌های زندگی‌شان محسوب می‌شود. اگر آدم شلخته‌ای هستید و اتاق بیشتر از حد معمول کثیف شده، پیشنهاد می‌کنید مبلغ انعام را بالاتر ببرید.

بیشتر بخوانید: درخواست‌های عجیب سوپر ثروتمندهای جهان از مدیران هتل های دبی

منبع: rd
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود