واقعیت های تلخی که در مورد هتل ها باید بدانید

واقعیت های تلخی که در مورد هتل ها باید بدانید

وقتی در یک هتل اقامت می کنید، حتما می بینید که همه کادر خدماتی در تلاش هستند تا مسافران احساس راحتی داشته و خاطره‌ای خوب از اقامتشان در آن هتل در ذهنشان حک شود. اما متاسفانه همیشه در این کار موفق نیستند و گاهی برخی از کاستی ها چنان ملموس است که موجب ناامیدی و پشیمانی مهمان‌ها از انتخاب آن اقامت‌گاه می شود.

البته، مسایل پنهانی دیگری هم در پس پرده هتل ها وجود دارد که با آگاهی از آن ها به طور کامل نظرتان در مورد آن ها عوض خواهد شد. به طور مثال، باید این مساله را باور کنید که ملحفه های تخت در اتاق های هتل گاهی عوض نمی شوند. یا مثلا، لیوان ها ممکن است تمیز شسته نشود و این موضوع در مورد جامسواکی نیز مصداق دارد.

از همه بدتر اینکه، وقتی آخر شب روی تخت هتل دراز کشیده اید و می خواهید از برنامه های تلویزیونی شهر مقصد لذت ببرید، باید بدانید که ریموت کنترلی که در دست گرفته و با آن کانال ها را عوض می کنید، آلوده ترین بخش محل اقامت شما محسوب می شوند.

همچنین، سعی کنید هرگز پابرهنه و بدون دمپایی روی موکت های اتاق راه نروید، زیرا ممکن است هر روز جارو شود، اما ضدعفونی نمی شود و بستر مناسبی برای اجتماع میکروب ها خواهد بود.

برای آگاهی با موارد دیگر از شما دعوت می کنیم تا این مطلب را تا انتها بخوانید.

وقتی اتاق را تحویل می گیرید، حتما در مورد دیگر امکاناتی که اجازه استفاده از آنها را دارید بپرسید. اینکه آیا با هزینه ای که پرداخت کرده اید می توانید از استخر، باشگاه، مینی‌بار یا اینترنت هم استفاده کنید یا نه؟ گاهی مدیران و مسئولان هتل فراموش می کنند تا این اطلاعات را در اختیار مسافران قرار دهند.

باید این را در نظر داشته باشید که در بیشتر هتل ها، حتی آن هایی که چندین ستاره دارند هم به ندرت ملحفه و روکش بالشت ها تعویض می شوند.

این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی هتل ها موظف هستند برای ساحل یا استخر، حوله جداگانه ای در اختیار مسافر قرار دهند. پس لازم نیست از اتاق خود حوله بردارید، کافی است از پخش پذیرش بخواهید تا حوله تمیز به شما بدهد.

اگر می خواهید حوله حمام شما عوض شود، آن را کف زمین بیندازید.

جالب است بدانید در برخی از کشورها، همانند انگلیس، بعضی از هتل ها اتاق شماره ۱۳ ندارند زیرا آن را نحس می دادند. در برخی از کشورهای آسیایی همانند چین هم اتاق شماره ۴ ندارند، زیرا تلفظ عدد ۴ در زبان چینی همانند واژه مرگ است و به همین خاطر آن را بدیمن می دانند.

کادر خدماتی و مدیران هتل ها اغلب با مسافرانی که به صورت آنلاین هتل رزرو کرده اند، رفتار بهتری دارند زیرا می دانند این افراد به صورت آنلاین به آن ها رای خواهند داد. بنابراین، برای پیشگیری از رای منفی و انتقاد، همه تلاش خود را می کنند تا مهمانشان راضی از هتل خارج شود.

به توضیحات و اطلاعات مکان های گردشگری که در هتل ها نوشته شده چندان اعتماد نکنید. آن ها برای تبلیغ مکان اقامتی خود، هرگز مسافت ها را بر اساس کیلومتر نمی نویسند و در عوض فاصله زمانی را ذکر می کنند که چندان موثق و قابل اعتماد نیست. مثلا وقتی می گویند این هتل تا ساحل دریا فقط ۱۰ دقیقه پیاده راه است، باید مطمئن شوید که مسیری طولانی در پیش خواهید داشت.

لازم است بدانید در برخی از کشورها باید مالیات گردشگری پرداخت کنید. این هزینه اغلب روی هزینه رزرو هتل لحاظ می شود. یا هنگام خروج از مسافر دریافت می شود. به طور مثال، در ونیز، اگر در یک هتل ۵ ستاره اقامت کنید باید ۵ یورو به ازای هر نفر برای هر روز پرداخت کنید.

اگر هتل شما شامل صبحانه است و شما مجبور هستید پیش از صبحانه به مقصد گشت شهری هتل را ترک کنید، می توانید از مسئولان هتل بخواهید تا باکس ناهار برایتان تهیه کنند. البته این درخواست را باید از شب قبل به متصدی پذیرش اعلام کنید.

در بسیاری از رستوران ها هتل، غذاهای باقی مانده را دور نمی ریزند، بلکه از آن ها در غذاهای وعده های بعدی استفاده می کنند.

وقتی سفارش نوشیدنی می دهید سعی کنید، یخ تقاضا ندهید زیرا کیفیت آبی که یخ با آن تهیه می کنند، چندان تعریفی ندارد.

جالب است بدانید که در اتاق های هتل وسایل و امکاناتی هست که مسافران می توانند برای خود برداشته و به خانه ببرند. این موارد شامل، وسایل حمام (شامپو، نرم کننده، صابون و ژل شست‌وشوی بدن)، دمپایی یکبار مصرف، خودکار و دفترچه یادداشت با لوگوی هتل است. اما دیگر وسایل، جزو اموال هتل است و برداشتن آن ها دزدی محسوب خواهد شد.

قیمت اتاق های هتل در شرایط مختلف متفاوت است. به همین خاطر، بهتر است پیش از رزرو اینترنتی یک اتاق، مستقیما با هتل تماس بگیرید و ببینید آیا پیشنهاد ویژه ای برای شما ندارد؟ شاید بتوانید به این روش چند درصد در قیمت کرایه اتاق صرفه جویی کنید.

برخی از خوراکی هایی که در مینی‌بارها وجود دارند شاید تاریخ گذشته باشند، حتما پیش از استفاده تاریخ انقضای آن ها را چک کنید.

اگر به قصد استراحت و خواب به هتل می روید، حتما امکانات آن را از قبل چک کنید شاید مثلا کلوب شبانه داشته باشد و سر و صدای آن موجب آزارتان بشود.

در هتل های ۴ و ۵ ستاره افرادی هستند که در حمل چمدان ها به شما کمک می کنند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود