زنان در رابطه عاشقانه خود با مردان به دنبال چه هستند؟

زنان در رابطه عاشقانه خود با مردان به دنبال چه هستند؟

شما در شریک عاطفی تان دنبال چه ویژگی ای هستید؟ سؤال ساده ای به نظر می رسد، اما اگر از شما بخواهند به طور دقیق با جزئیات بگویید چه چیزی شما را به کسی جذب می کند، احتمالاً به سختی بتوانید روی ویژگی خاصی دست بگذارید.

به علاوه در این میان با دو مسأله مواجه هستیم که فشار ناشی از آن ها مانعی ذهنی ایجاد می کند و ما را از دستچین کردن ویژگی هایی که واقعاً برایمان مهم هستند باز می دارد؛ یکی مسأله ی سازش و کنار آمدن است و دیگری تضاد انتخاب (یعنی هر چه انتخاب بیشتری داشته باشیم تصمیم گیری برایمان سخت تر می شود).

اخیراً تحقیقی با همکاری یک اپلیکیشن پیگیری چرخه های قاعدگی به نام Clue، یک شرکت کاندوم سازی به نام MyONE و همینطور محققانی از دانشگاه گوتینگن، یکی از ده دانشگاه برتر کشور آلمان، صورت گرفته که ممکن است تا حدودی برای ما روشن کند زن ها در رابطه عاطفی خود واقعاً به دنبال چه هستند.

این محققان پاسخ های ۶۸ هزار زن از ۱۸۰ کشور دنیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آن ها به طور کلی پی بردند، اخلاق و ویژگی های شخصیتی برای زنان در درجه ی اول قرار دارد، به طوری که ۸۸/۹ درصد زنان «مهربانی» را ویژگی بسیار مهمی در یک شریک عاطفی می دانستند. بعد از آن، با فاصله ی بسیار کمی دو ویژگی «حمایت گری» و «هوش» بود، که به ترتیب انتخاب ۸۶/۵ درصد و ۷۲/۳ درصد از زنان شرکت کننده در این پژوهش بودند.

گرچه اینگونه به نظر می رسد که بخش زیادی از زندگی عاشقانه ی ما به داشتن یک ظاهر خوب بستگی دارد، اما جذابیت ظاهری بعد از اخلاق و ویژگی های شخصیتی، در درجه ی دوم قرار داشت. برای مثال، تنها ۲۲/۳ درصد از زنان «داشتن یک اندام جذاب» را بسیار مهم می دانستند.

داشتن یک چهره ی جذاب، بلند پرواز بودن، جسور بودن و داشتن امنیت مالی، همگی بعد از دو ویژگی مهربانی و با ملاحظه بودن، در درجه ی دوم قرار گرفته بودند.

زنان دنبال چگونه مردانی هستند

به گفته ی ویرجینیا جی. ویتزتوم، دانشمند ارشد مؤسسه ی کینزی و محقق ارشد این پروژه ی تحقیقاتی، ویژگی مهربانی «مانند نیروی جاذبه» است، یعنی «با آنکه ضروری است اما وقتی متوجهش می شویم که دیگر نباشد.»

او می گوید: «با توجه به تأکید زیادی که این روزها روی ظاهر و ثروت صورت می گیرد، ممکن است تعجب کنید که ویژگی مهربانی در سرتاسر دنیا مهم ترین ویژگی تلقی می شود.»

«مهربانی تنها راه ایجاد پیوندهای اجتماعی بلند مدتی است که برای روند تکامل ما بسیار ضروری هستند. بدون وجود این پیوندها، و همینطور مهربانی تا به ما کمک کند از مقاطع سخت زندگی که اجتناب ناپذیر هستند گذر کنیم، دوام نمی آوریم و به شکوفایی نمی رسیم.»

به گفته ی ویتزتوم، یافته های این تحقیق در خصوص جذابیت فیزیکی می تواند کمک کند کسانی که به دنبال یک رابطه ی جدید هستند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود داشته باشند.

او می گوید: «مردم وقتی متوجه شوند چیزی که برای یک شریک عاطفی اهمیت دارد این است که آن ها از نظر عاطفی و ذهنی چگونه شخصی هستند، بدون شک این مسأله به آن ها کمک خواهد کرد به عنوان یک شخص اعتماد به نفس بیشتری در مورد خودشان داشته باشند.»

به گفته ی او، ما معمولاً تا زمانی که کسی را نشناخته باشیم و متوجه نشده باشیم که او چقدر شخص عمیق و مهربانی است، به طور خاص به ظاهر او توجه نمی کنیم. در این حالت «اغلب آن شخص برای ما ظاهر واقعاً جذابی پیدا می کند.»

او می گوید: «این به خاطر مغز انسان است که به طور ناخودآگاه چیزهایی که اهمیت دارد را اولویت بندی می کند و به “نقص”های فیزیکی توجه کمتری نشان می دهد.»

زنان دنبال چه مردانی هستند

به گفته ی ویتزوم، بخش اعظمی از مردم دنیا ازدواج کرده اند و این به خاطر آن نیست که همه ی آن ها زیبا هستند. بلکه، آدم ها به دنبال شریک عاطفی ای هستند که ارزش ها و خواسته های مشابهی درمورد زندگی و آینده ی خودشان داشته باشد.

او می گوید: «خوبی ذاتی و ارزش های مشترک، همان چیزهایی هستند که یک رابطه عاشقانه ی واقعی را می سازند.»

زنان شرکت کننده در این پژوهش، داشتن یک خنده ی جذاب و چشمان دوست داشتنی را مهم ترین ویژگی های فیزیکی ای بیان کرده بودند که یک شریک عاطفی می تواند داشته باشد.

انتخاب بعدی این زنان، متوسط (و نه بزرگ) بودن آلت تناسلی بود. کوتاهی مو، بزرگی دست ها، جذاب بودن پشت، عضلانی بودن بازوها و موی صورت، در درجات بعدی قرار داشتند.

از میان زنان سرتاسر دنیا فقط ۲/۵ درصد، داشتن یک اندام «بسیار عضلانی» را در مورد یک شریک عاطفی بلند مدت ترجیح داده بودند و برای ۴۴/۸ درصد زنان هم داشتن یک اندام «معمولی» بیشترین اهمیت را داشت. داشتن یک اندام «متناسب و ورزشی» هم مقام دوم را به خود اختصاص داده و ۳۴/۸ درصد زنان به آن رأی داده بودند.

اما هر نوع اندامی که دارید یا اندازه ی دست هایتان هر قدری که هست، باید به خاطر داشته باشید که همه ی ما در یک رقابت قرار داریم و لبخند زدن هیچ ضرری ندارد.

به گفته ی آیدا تین، مدیر عامل شرکت CLUE: «در این عصر ارتباطی بی سابقه، ما به عنوان یک گونه حتی بیشتر از قبل این شانس را داریم تا با کسانی آشنا شویم که آن ارتباط عاشقانه ای که منحصر به انسان ها است را با آن ها احساس کنیم.»

«این تحقیق، تنوع سلیقه ی عاشقانه ی افراد را به طور شگفت انگیزی نشان می دهد؛ به علاوه، بیش از پیش ثابت می کند که همدردی و مهربانی بزرگ ترین عامل اتحاد هستند.»

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • امیر حسین مرداد ۱۳, ۱۳۹۸

    جالبه عکس تیتر اون دو نفر معروف در یکی از meme ها هستن:)))