آیا هیولای لاخ‌نس واقعی است؟

آیا هیولای لاخ‌نس واقعی است؟

یک گروه بین‌المللی از محققان می‌گویند به یک نظریه قابل قبول درباره هیولای لاخ‌نس رسیده‌اند.

این گروه محققان سال گذشته، از سراسر دریاچه و در عمق‌های مختلف دریاچه ۲۵۰ بار از آب برداشته و دی‌ان‌ای موجود در آنها را گردآوری کردند.

این محققان می‌گویند با این که “نسی” را به چشم خود ندیده‌اند اما توضیحی بیولوژیک برای آن دارند که ماه آینده اعلام خواهند کرد.

دانشگاه “اتاگو” در نیوزیلند که این تحقیق را هدایت می‌کند، انواع کنونی حیات در دریاچه لاخ‌نس اسکاتلند -گیاهان، حشرات، ماهی‌ها و پستانداران- را طبقه‌بندی کردند.

پژوهشگران توالی دی‌ان‌ای موجود در نمونه‌ها را تعیین کردند و بعد ۵۰۰ میلیون توالی به دست آمده را اطلاعات موجود مقایسه کردند.

پروفسور نیل جمل استاد ژنتیک گفت: “دیدن چیزی در لاخ‌نس بیش از هزار بار گزارش شده که در نتیجه آن، تصویر این هیولا شکل گرفته.”

هیولای لاخ‌نس
پرفسور نیل جمل این تحقیق را سرپرستی می‌کند

“درباره چنین رویت‌هایی چهار توضیح وجود دارد. تحقیق ما اساسا غالب این نظریه‌ها را کنار گذاشت اما یک نظریه معقول و قابل قبول باقی ماند.”

این نظریه همراه با نتایج کامل این تحقیق در مراسمی در “درامنادروکیت” رونمایی خواهد شد.

هیولای لاخ‌نس یکی از قدیمی‌ترین و ماندگارترین اسطوره‌های اسکاتلند است. این هیولا الهام‌بخش کتاب و فیلم و برنامه‌های تلویزیونی و نیز موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است.

رد داستان این هیولا را تا ۱۵۰۰ سال پیش می‌توان گرفت؛ زمانی که گفته شد سن کلمبو مبلغ مذهبی ایرلندی با این جانور در رودخانه نس در سال ۵۶۵ میلادی روبرو شده است.

بعدها دردهه ۳۰ میلادی، دوهفته‎نامه “اینورنس کوریر” اولین رویت از این موجود را گزارش داد.

در سال۱۹۳۳ آلک کمپل گزارشگر روزنامه “فورت آگوستوس” گزارش داد که “ادلی مک‌کی” چیزی دیده است که به باور او “نسی” بوده است.

هیولای لاخ‌نس
نسی نام هیولایی است که ادعا می‌شود در دریاچه دیده شده

گزارش آقای کمپل موجودی نهنگ‌مانند را توصیف کرد و آب دریاچه لاخ که پیچ و تاب می‌خورد.

“اوان بارون” سردبیر وقت روزنامه معتقد بود که باید آن را “هیولا” توصیف کرد و با این کار اسطوره مدرن هیولای لاخ‌نس را کلید زد.

گری کمپل، که آمار رویت نسی را ثبت می‌کند، به‌طور متوسط حدود ده رویت در سال را گزارش می‌دهد؛ دیدن چیزی غیرقابل توضیح در آب‌های لاخ‌نس. اما باتوجه به این که بیش از چهارصد هزار نفر در سال از این دریاچه دیدن می‌کنند، آقای کمپل رویت چیزی را اتفاقی “خیلی نادر” می‌داند.

اما او مدت‌هاست باور دارد که سرانجام علم دلیل این رویت‌ها را روشن خواهد کرد.

منبع: bbc
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود