بررسی انواع چمن مصنوعی

مواد تشکیل دهنده، کاربردها و قیمت، سه عامل گوناگونی چمن مصنوعی

بررسی انواع چمن مصنوعی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید در وهله اول اینطور به نظر برسد که چمن مصنوعی، صرفا شامل یک نوع محصول باشد اما حقیقت آن است که این محصول، انواع گوناگون و زیرشاخه های مختلفی دارد. مثلا چمن مصنوعی که مخصوص نصب در حیاط خانه ها یا ویلاها طراحی و وارد بازار شده، انواع متفاوتی دارد. درست به خاطر همین تنوع است که امروزه جنس چمن مصنوعی و آشنایی با مشخّصات فنّی آن مورد توجّه بیشتری قرار گرفته و به یک ضرورت تبدیل شده است و با توجه به همین مسئله است که وبسایت چمنزار، معرفی انواع چمن مصنوعی و بررسی ویژگی های فنی آنها را به عنوان یکی از تعهدات خود نسبت به مشتریان، در دستور کار همیشگی خود قرار داده است. مشتریان دقیق و نکته سنج، ترجیح می دهند پیش از سفارش نهایی کالای مورد نظر خود، با مشخّصات فنّی چمن مصنوعی آشنا شوند. معمولاً در بروشورهای محصولات مختلف، به صورت کلی به انواع مختلف محصول اشاره می شود بدون آنکه جزئیات فنی محصول مورد بررسی قرار بگیرد. به این ترتیب ممکن است مشتریان، اطلاعات کامل و جامعی درباره انواع چمن مصنوعی مورد استفاده در حیاط خانه به دست نیاورند. بنابراین بد نیست اشاره ای مختصر به جنس و کیفیت انواع مختلف چمن مصنوعی داشته باشیم و ببینیم هر یک از این محصولات چه کاربردهای ویژه ای دارند.

نایلون؛ بادوام و نسبتا گران!

چمن مصنوعی ساخته شده از نایلون، بادوام ترین نوع چمن مصنوعی موجود در بازار است. ویژگی ممتاز این نوع چمن مصنوعی مقاومت بالای آن در برابر وزن زیاد و درجه حرارت بالاست بدون آنکه تحت این شرایط، شکل اصلی خود را از دست بدهد. پس ناگفته پیداست که این نوع چمن مصنوعی در فضای باز حیاط خانه، مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی، نظیر نور خورشید دارد. تنها نکته منفی این محصول، قیمت نسبتا بالای آن است.

پلی اتیلن؛ پرطرفدار و ماندگار!

بیشتر مشتریان و خریداران چمن مصنوعی از محصولات ساخته شده از پلی اتیلن استفاده می کنند. این نوع چمن مصنوعی، اغلب رنگ سبز روشن چشم نوازی دارد همچنین نرم تر از نوع نایلونی بوده و طبیعی تر به نظر می رسد. نه تنها در حیاط خانه، کارایی بالایی دارد بلکه  به عنوان چمن مصنوعی ورزشی، همچون زمین فوتبال، فوتبال آمریکایی و بیسبال نیز از آن استفاده می شود. این محصول در مقایسه با همتای نایلونی خود، بوی کمتری از محیط را به خود جذب می کند و به همین دلیل برای آن دسته از مشتریان مناسب است که حیوان خانگی دارند. در این نوع از چمن مصنوعی، بوی مدفوع و ادرار حیوان به بافت چمن مصنوعی که از جنس پلی اتیلن است نفوذ نمی کند یا کمتر نفوذ می کند. مراقبت از این نوع چمن مصنوعی نیز بسیار ساده است و فقط کافی است گاهی آن را بُرس بکشیم. اما از همه اینها مهمتر این است که چمن مصنوعی ساخته شده از پلی اتیلن در میان انواع چمن مصنوعی، بیشترین شباهت را به چمن طبیعی دارد. مخاطبان چمنزار می توانند اطلاعات بیشتر در مورد این محصول را در این وبسایت فروشگاهی مطالعه کنند.

پلی پروپیلن، دوام کمتر، نرمی و لطافت بیشتر!

نوع سوم چمن مصنوعی از پلی پروپیلن ساخته شده که نه تنها ارزان ترین چمن مصنوعی محسوب می شود بلکه کم دوام ترین نوع در میان سایر انواع چمن مصنوعی است. اگر چشم انداز، برایتان مهم است، این نوع چمن مصنوعی، گزینه مناسبی است ولی باید بدانید که مقاومت آن در برابر بازی های پرجنب و جوش کودکان و حتی راه رفتن مداوم و طولانی مدت، پایین است. به علاوه به دلیل بافت نازکی که این محصول دارد، خیلی زود خراب می شود. در میان انواع چمن مصنوعی، چمن های پلی پروپیلن در برابر حرارت، مقاومت کمتری را از خود نشان می دهند و خیلی زود از ریخت و قیافه می افتند. در عین حال این نوع چمن مصنوعی هم، کارکردهای خاص خود را دارد. خیلی از گلف بازان دوست دارند در حیاط خانه خود از این نوع چمن مصنوعی استفاده کنند چراکه توپ گلف روی آن به خاطر بافت نازک چمن، بهتر حرکت می کند.

به این ترتیب در صورتی که چمن مصنوعی را برای محیطهای بسیار پررفت و آمد نمی خواهید و اگر دنبال نصب چمن مصنوعی تزئینی در فضای بسته و داخلی ساختمان هستید، چمن مصنوعی پلی پروپیلن گزینه ای عالی محسوب می شود.

برای انتخابی مناسب از میان انواع چمن مصنوعی و بر اساس مواد به کار رفته در آنها، مواردی که به آنها اشاره شد می توانند در تصمیم گیری شما موثر باشند. ولی باید بدانید که انواع چمن مصنوعی ، محدود به نوع مادّه به کار رفته در آنها نیستند و می توان انواع چمن مصنوعی را از ابعاد دیگری همچون رنگ، طول و سایر ویژگی‌ها، مورد بررسی قرار داد. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع چمن مصنوعی و ویژگی های فنی هر یک از آنها، سری به وبسایت فروشگاهی چمنزار بزنید یا با شماره ۰۲۱۵۷۷۳۲ تماس بگیرید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود