گوش مهم ترین و اصلی ترین عضو بدن

گوش مهم ترین و اصلی ترین عضو بدن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گوش یک اندام حسی مهم در بدن است که نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. گوش اندامی بسیار پیچیده است که وظیفه آن حفظ تعادل و شنوایی است. این اندام حسی علاوه بر اینکه اصوات اطراف را دریافت می کند، باعث حفظ تعادل در بدن نیز می شود. حفظ تعادل یکی از وظایف اصلی و مهم گوش در بدن انسان می باشد و هرگونه اختلال در این اندام باعث ایجاد تهوع و سرگیجه در افراد می شود. نکته ی مهم این است که با گذشت زمان امکان ابتلا به انواع بیماری ها در ناحیه گوش، این عضو اصلی امکان دارد، در حال حاضر به توضیحی کوتاه درباره دو بیماری اصلی گوش اگزمای گوش و کم شنوایی می پردازیم.

اگزمای گوش و درمان آن

امکان ابتلا به اگزما در تمام بدن امکان پذیر است که گوش خارجی نیز از این قاعده مستثنی نیست.اکنون می پردازیم به توضیحی درباره اینکه اگزمای گوش چیست؟  اگزما در ناحیه گوش به صورت خارش و قرمزی پوست خود را نشان داده که در برخی مواقع حاد شده و تبدیل به عفونت و درد مزمن در ناحیه گوش میشود. ایجاد اگزما در اصل در داخل گوش علت های مختلفی دارد. از علت های اگزمای  گوش می توان به استفاده از صابون ها، مواد شوینده، پودر های بچه، آلرژی های متداول، لوسیون های معطر، عطرها و ادکلن ها، پارچه هایی با بافت صفت و خشن مانند پشم، برخی از مواد ضد عفونی کننده، سیگار، استرس، گرما و عفونت ها می تواند موجب اگزمای پوستی شود . در هنگام مواجه شدن با اگزمای گوش باید در ابتدا به پزشک و متخصص خود مراجعه کرده و در کنار آن نیز می توانید به درمان خانگی مراجعه کنید.

کم شنوایی گوش از بیماری هایی که انسان به آن مبتلا می گردد

و اما کم شنوایی که یکی دیگر از مشکلاتی است که در ناحیه گوش رخ می دهد. این بیماری در اصل با کهولت سن و همچنین به صورت مادرزادی در انسان رخ می دهد. که بهترین درمان آن استفاده از سمعک است. کارکرد سمعک به اینگونه است که اصوات اطراف خود را دریافت کرده و اصوات را با توجه به درصد کم شنوایی فرد افزایش داده و سپس به گوش می رساند. سمعک دارای انواع مختلفی است که براساس برند و نوع و محل قرارگیری به دسته های مختلفی تقسیم می شود. باید گفته شود که قیمت سمعک به علت تنوع آن بسیار متفاوت است.

سمعک و درمان کم شنوایی

فرد کم شنوا باید به این نکته توجه کند که استفاده از سمعک تحولی عظیم در زندگی اجتماعی و همچنین شخصی او دارد. برای انتخاب سمعک مناسب، شما باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و آزمایشات لازمه را انجام داده تا درصد شنوایی شما مشخص شده. در هنگام خرید سمعک نکاتی بسیار هست که باید به آن توجه نمود از اصلی ترین نکات گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک است. کلینیک سمعک شنوایی قلهک نه تنها در هنگام فروش سمعک شما را راهنمایی می کند بلکه با  بهترین خدمات پس از فروش شما دوستان عزیز را تنها نمی گذارد. هدف اصلی ما در کلینیک سمعک شنوایی قلهک با بیش از دو دهه سابقه فقط رضایت مشتری است.

منبع: ویرلن
دیجیاتو
بدون نظر

ورود