۱۲ کار به ظاهر ساده ای که تقریباً هیچ انسانی نمی تواند انجام دهد

۱۲ کار به ظاهر ساده ای که تقریباً هیچ انسانی نمی تواند انجام دهد

ما انسان ها در چند دهه ی گذشته در عرصه های زیادی رکورد زنی کرده ایم. با این وجود، طبق قواعد علمی مشخصی، ما توانایی محدودی داریم و بعضی کارها برای ما غیر ممکن (یا تقریباً غیر ممکن) محسوب می شوند. در ادامه به چند حقیقت جالب درباره ی محدودیت های توانایی انسان می پردازیم.

۱- هشت بار تا زدن کاغذ: کاغذ A4 را بیشتر از ۷ بار نمی توان تا زد

حتی یک کاغذ بزرگ و خشک را نمی توان بیشتر از ۷ بار تا زد. این مسأله را می توانید با یک کاغذ A4 آزمایش کنید.

۲- خم کردن انگشتان کوچک دست بدون حرکت کردن انگشتان حلقه

همه ی انگشت های دست به هم متصل هستند. انگشت ها همگی دارای تاندون هایی خم کننده هستند که به ما اجازه می دهند انگشتان خود را خم کنیم. اگر سعی کنید یکی از انگشت ها را خم کنید، انگشت دیگری هم به همراه آن خم خواهد شد.

۳- تغییر شکل زبان

این اعتقاد وجود دارد که توانایی تغییر شکل زبان، یک ویژگی ارثی است. توانایی لوله کردن زبان را اغلب یک ویژگی ژنتیکی می دانند و افراد زیادی نیستند که بتوانند این کار را انجام دهند.

۴- تکان دادن گوش ها

تکان دادن گوش ها برای اجداد اولیه ی ما توانایی مفیدی محسوب می شد، اما در نهایت کاربردش را از دست داد. برای اینکه بتوانید گوش هایتان را تکان دهید باید از سه ماهیچه ای استفاده کنید که جلو، بالا و پشت گوش ها قرار دارند.

۵- جا دادن دست خود در دهان خود

برای مقایسه ی اندازه ی کف دست و دهان انسان نیازی به تحقیقات گسترده نیست. طول دست یک فرد بزرگسال معمولاً بین ۱۵/۳ تا ۲۷/۹ سانتیمتر و طول یک دهان معمولی ۷ سانتیمتر است. بنابراین برای اینکه بتوانید مشت خود را در داخل دهان تان جا دهید، مشت تان باید بسیار کوچک و دهان تان بزرگ باشد.

۶- لیس زدن آرنج خود

این کار را فقط در صورتی می توانید انجام دهید که طول نیمه ی بالایی دست تان کوتاه و در عین حال زبان تان به شکل غیر عادی ای دراز باشد. به علاوه باید انعطاف پذیر هم باشید. اما می توانید این توانایی را کسب یا فقط امتحان کنید که ببینید این توانایی نادر را دارید یا نه.

۷- حرف زدن در حین نفس کشیدن

تارهای صوتی ما مثل یک فلوت می مانند. برای اینکه بتوانید حرف بزنید، جریان هوا باید از تار های صوتی عبور کند تا لرزش ها و صداهای لازم ایجاد شود. شما در حین تو دادن نفس هم کماکان می توانید صدا تولید کنید اما این صداها غیر عادی خواهند بود.

۸- بلعیدن یک قاشق پر از دارچین

دارچین حاوی ترکیباتی است که باعث رفلکس (واکنش غیر ارادی) تهوع می شوند و خوردن مقادیر زیادی از آن می تواند باعث ایجاد چنین حسی در دهان و حلق شود. بنابراین بهتر است در استفاده از دارچین زیاده روی نکنید.

۹- قلقلک دادن خود

دانشمندان عصب شناس مخچه را همان قسمتی از بدن می دانند که قلقلک دادن خود را غیر ممکن می سازد. این بخش از مغز قادر است حس های پیش بینی شده را از حس های پیش بینی نشده تشخیص دهند.

۱۰- نگه داشتن نفس

اکسیژن برای فرآیندهای سوخت و سازی طبیعی بدن ضروری است و سیستم حسی ما طوری طراحی شده که بتواند میزان کربن دی اکسید موجود در بدن را اندازه گیری و میل به نفس کشیدن را ایجاد کند. وقتی سطح کربن دی اکسید به میزان مشخصی برسد، میل به نفس کشیدن در ما ایجاد می شود و این میل ما را به انجام اقدام مناسب وامی دارد. در نتیجه هرگز نمی توانید نفس خود را نگه دارید چون به طور خودکار دوباره شروع به نفس کشیدن خواهید کرد.

۱۱- چرخاندن سریع دست ها با یک سرعت یکسان

ما موجودات متقارنی نیستیم و این مسأله در مورد دست های ما هم صدق می کند. در افراد راست دست، دست راست می تواند فدرتمندتر از دست چپ باشد، به همین خاطر ممکن است با سرعت بالاتری آن را حرکت دهید یا چرخش بزرگ تری با آن داشته باشید.

۱۲- شکستن تخم مرغ با فشار آوردن به بالا و پایین آن

کروی بودن شکل تخم مرغ بی دلیل نیست. این ویژگی باعث می شود اگر تخم مرغی را با انگشت های خود فشار دهیم، این فشار روی کل سطح تخم مرغ توزیع شود. وقتی این فشار به کل تخم مرغ وارد می شود، فشار کمتری روی پوسته ی تخم مرغ قرار می گیرد.

منبع: brightside
۵ نظر

ورود

  • امیر حسین شهریور ۲۲, ۱۳۹۸

    عکس تیتر رت هست یا لینک ک برنامه گود میثیکال مورنینگ رو در یوتوب اجرا میکنن و خیلی باحالن

  • حدیث مهر ۲, ۱۳۹۹

    من پنج تاشو میتونم انجام بدم ک

  • ناشناس بهمن ۱, ۱۴۰۰

    من میتونم گوشمو تکون بدم البته یکی

  • ناشناس اسفند ۱۵, ۱۴۰۱

    من میتونم ۹ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ و ۷ و ۴ رو انجام بدم

  • علی مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    من می‌توانم دوگوشم را هم زمان تکان دهم