نوبت به «شبنم» میلیاردر رسید؛ محاکمه دختر وزیر سابق صنعت به جرم اخلال ۱۸۵۰ میلیاردی

اسناد کسب و کار شبنم نعمت زاده با خواهر و مادرش

نوبت به «شبنم» میلیاردر رسید؛ محاکمه دختر وزیر سابق صنعت به جرم اخلال ۱۸۵۰ میلیاردی

شبنم نعمت زاده (با کد ملی : ۰۴۵۰۵۷۶۲۴۶) دختر مهندس نعمت زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت است. دکترای داروسازی از دانشگاه شهید بهشتی تهران و صاحب چندین شرکت دارویی و تجاری و دست راست پدرش در شرکت های پتروشیمی است. آقا پسری لاکچری گرد و ۲۵ ساله به نام امیر بارانی بهبهانی (پسر سید معین بارانی بهبهانی مالک ۲۰ شرکت و سلطان پورشه و نساجی ایران) برایش وثیقه ۲۰ میلیاردی میگذارد و از بازداشت خارج می شود.

اما از بیم فرار، حکم تعقیب شبنم صادر می شود. او را یکی از جوانان میلیاردر ایران باید نامید که به همراه مادر و همسرش، چندین شرکت دارویی را مدیریت می کنند. بخش هایی از خانه میلیاردی او در باستی هیلز لواسانات، چند ماه پیش به دلیل ساخت و ساز غیر مجاز، با حکم دادگاه، تخریب شد. شبنم نعمت زاده را باید به فهرست ژن خوب ها اضافه کرد.

خانم زاده ای که به واسطه رانت پدر، غوغایی در صنعت داروی ایران به پا کرد و خیلی زود خود را به باشگاه میلیونرهای بالای ۴۰ سال ایران اضافه نمود. شبنم نعمت زاده، امروز در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی کشور، روبروی قاضی مسعودی مقام، قرار گرفت. قاضی مسعودی مقام، معروف ترین قاضی این روزهای ایران است که سابقه محاکمه حسین هدایتی، پرویز کاظمی، سید محمد هادی رضوی و بسیاری از مفسدان اقتصادی کشور را در کارنامه دارد.

«نیازآبادی»، نماینده دادستان در نخستین جلسه محاکمه  این متهم فساد اقتصادی کشور امروز گفت که «شبنم نعمت‌زاده» متهم به اخلال عمده به مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال در نظام اقتصادی کشور است. مشخص شده است که بدهی شرکت دارویی رسا به شرکت شستا متعلق به تامین اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان است و ۲۰۰ فقره چک برگشتی داشته است. مستندات متقن وجود دارد که بدهی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد بوده اما این مستندات ارائه نشده است و ۹۰ درصد سهام شرکت متعلق به ۲ دختر آقای نعمت‌زاده است که البته ۴۰ درصد سهام مربوط به شبنم نعمت زاده است.

متهمان باعث اخلال در نظام اقتصای و کمبود دارو در بازار شده اند.

شبنم: از زعفرانیه تا باستی هیلز

۱۰۱۲ متر ویلای غیر قانونی شبنم نعمت زاده در بورلی هیلز ایران، نشان می دهد که پایتخت سرمایه سالار های ایران، همچنان کانون فساد رانت خواران است. شبنم نعمت زاده، کارمند سابق بیمارستان میلاد بود. در دانشگاه شهید بهشتی درس خوانده و یکی از دختران مهندس نعمت زاده است. شرکت های رسا فارمد، آدونیس طب، توسعه دارویی رسا، توسعه تجارت نعمت و چندین شرکت دیگر که به صورت غیر رسمی در آن ها حضور فعال دارد، بخشی از شرکت های اقماری خانواده نعمت زاده بود که تحت هدایت شبنم خانم و مادرش قرار دارد.

خواهر شبنم، زینب نام دارد که نامش در فهرست هیات مدیره این شرکت های دارویی و وارداتی به چشم می خورد. مریم بختیار، مادر شبنم و همسر مهندس نعمت زاده نیز طبق اطلاعاتی که در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه مشاهده می شود، حضور فعالی در این امپراطوری دارویی دارد.

شبنم نعمت زاده
شرکت آدونیس طلب از شرکت های شبنم نعمت زاده
عضویت شبنم نعمت زاده در شرکت پدرش
اگهی تاسیس شرکت جنجالی توسعه دارویی رسا

از شبنم تا مادر و خواهر

اسنادی که ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ از شرکت سرمایه گذاری شفا دارو یکی از شرکت های گروه دارویی در بازار بورس ایران منتشر شده نشان می دهد که شرکت توسعه دارویی رسا از شرکت های شبنم نعمت زاده، بدهی میلیاردی به شفادارو دارد. شرکت آدونیس طب، از شرکت های اقماری خاندان نعمت زاده است. در مرداد ۱۳۸۳ ثبت شد و در زمینه دارو و پزشکی فعالیت دارد. شبنم نعمت زاده، از سال ۱۳۸۳ تا کنون مدیرعامل این شرکت بوده و محمد محب علی نیز، عضویت هیات مدیره را بر عهده دارد.

البته اخیرا، خانم فلورانس اندرزبخش که احتمالا از دوستان شبنم خانم است، مدیرعاملی را بر عهده دارد. شرکت دارویی رسا فارمد، با فعالیتی شبیه آدونیس طب، آذر ۱۳۸۷ ثبت می شود. دفتر مرکزی هر دو شرکت، زعفرانیه تهران، پاتوق پولدارهای بالا شهر است. شرکت توسعه دارویی رسا شبنم نعمت زاده سال ۱۳۹۳ ثبت می شود.

زینب، خواهر شبنم نیز به عضویت هیات مدیره در می آید. خیابان زعفرانیه، کوی حیدری شماره ۸، طبق روزنامه رسمی، پاتوق و محفل این شرکت های دارویی در پایتخت بوده است. مهندس نعمت زاده در سال ۱۳۷۲، ۴۶۸۸ متر مربع از زمینی در ولنجک تهران را به همسرش (مریم بختیار) می دهد تا مدرسه غیر انتفاعی احداث کند!

همسر آقای نعمت زاده در شرکت هایی چون شرکت توسعه تجارت نعمت، شرکت پترو ایمن نعمت و شرکت مهندسی نفت هوسیت پارس، عضو هیات مدیره می باشد. گفته می شود که مهندس نعمت زاده با همسر و دخترانش و دامادش، حدود ۳۰ شرکت در اختیار دارند که گردش مالی آن ها بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

باید منتظر دومین جلسه دادگاه بود تا اطلاعات جالبی از این فساد سیستماتیک افشا شود. صنعت دارویی ایران، یکی از بهترین گروه ها برای سرمایه گذاران در بازار بورس کشور تا سال ۱۴۰۰ است. در روزی که شبنم محاکمه شد، باز هم شاخص کل بورس، رکورد رویایی زد.

حتما ببینید: کلاهبرداران  دهه شصتی  ایران

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود