اقامت در کانادا و هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا | دوک

اقامت در کانادا و هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا | دوک

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیش از انجام هر کاری، آگاهی از شرایط و هزینه‌های آن بسیار مهم است. در زمینه تحصیل در کانادا و زندگی دانشجویی نیز، بهتر است پیش از دریافت ویزای تحصیلی کانادا و اقامت کانادا ، هزینه‌های حدودی آن را براورد کنید. در این نوشته در سه بخش به این موضوع پرداخته‌ایم. در بخش اول هزینه‌های تحصیل در کانادا مشخص شده است. در بخش دوم هزینه‌های زندگی در این کشور را بررسی کرده‌ایم, و در آخرین بخش درامدهای احتمالی را در دوران دانشجویی و تحصیل در کانادا شرح داده‌ایم.

هزینه‌های تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

برخی از افرادی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا می‌شوند؛ از طریق دریافت بورسیه تحصیلی به آن دست می‌یابند. اگر در این گروه قرار می‌گیرید؛ علاوه بر اینکه هزینه‌ای بابت تحصیل پرداخت نخواهید کرد، مقداری کمک هزینه زندگی نیز دریافت می‌کنید.

اما درصد بالایی از افراد با دریافت پذیرش تحصیلی، باید هزینه‌های تحصیل را پرداخت کنند. هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیلی گوناگون متفاوت است. همچنین تعرفه تعریف شده برای دانشجویان خارجی و داخلی نیز متفاوت است.

این هزینه برای دانشجویان دوره کارشناسی در بالاترین مقدار قرار داشته و به طور میانگین حدود ۲۷ هزار دلار کانادا در سال است. در دوره کارشناسی ارشد و دکترا این عدد کمتر شده و به‌طور میانگین ۷ الی ۱۵ هزار دلار کانادا است. البته این هزینه‌ها برای شهروندان کانادا متفاوت بوده و کمتر است. البته در این زمینه بهترین کار بررسی دقیق شهریه هر رشته تحصیل در هر دانشگاه است. چراکه گاهی بنا به رشته تحصیلی این عدد می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا

اقامت کانادا

وقتی بحث از هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا می‌شود؛ مانند هر کشور دیگری، از شهری به شهر دیگر و از فردی به فرد دیگر این عدد می‌تواند تفاوت‌های اساسی با هم داشته باشد. شهرهای بزرگ و مرکزی کانادا طبعا گران‌تر و شهرهای کوچک ارزان‌تر هستند. ولی به‌طور کلی هزینه زندگی دانشجویی یک نفره در کانادا را می‌توانید حدود ۱۵ هزار دلار کانادا در سال در نظر بگیرید. این عدد بر اساس سبک زندگی کانادایی در نظر گرفته شده است. بنابراین ویژگی‌های شخصی و سبک زندگی شما باعث می‌شود این عدد کمتر یا بیشتر شود.

اگر می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید باید قیمت اجناس روزمره را به دقت و تک تک بررسی کنید. همین‌طور هزینه‌های آبونمان از هزینه‌های مهم در این زمینه است. در نهایت بیشترین هزینه مرتبط به محل سکونت است که بسته به نوع آن، اشتراکی یا اختصاصی بودن آن و شهر محل سکونت می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

کار در دوران دانشجویی

کار دانشجویی می‌تواند راه حلی برای پوشش قسمتی از هزینه‌های زندگی و شرایط تحصیل در کانادا باشد. به عنوان یک دانشجوی تمام وقت می‌توانید به روش کار دانشجویی در دانشگاه و کار دانشجویی در بیرون از دانشگاه مشغول کار پاره وقت شوید.

کار دانشجویی در دانشگاه نیازمند مجوز خاصی نیست و شما به عنوان دانشجوی آن دانشگاه می‌توانید در صورت وجود موقعیت در همان دانشگاه کار کنید. اما طبق قانون دانشجویان کانادایی می‌توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته مشغول کار بیرون از دانشگاه شوند.

سین نامبر یا شماره تامین اجتماعی اولین مدرکی  است که پیش از اقدام برای کار در کانادا به آن احتیاج دارید. فارغ از این که به چه روشی وارد کانادا شده‌اید و فارغ از اینکه قصد دارید تمام وقت یا پاره وقت کار کنید؛ باید برای دریافت این مدرک اقدام نمایید.

درامد کار دانشجویی در کانادا ، تفاوتی با کارهای تمام وقت ندارد. این عدد برای مشاغل ساده به‌طور میانگین ۱۱ تا ۱۴ دلار کانادا به ازای هر ساعت کار است. با در نظر گرفتن ماهانه ۸۰ ساعت کار دانشجویی می‌توانید انتظار درآمد ماهانه ۸۸۰ دلار تا ۱۱۲۰ دلار کانادا را داشته باشید. طبیعتا این درآمد پوشش دهنده همه هزینه‌های زندگی و تحصیل نخواهد بود؛ اما کمک موثری در این زمینه است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود