از کره شمالی تا آمریکا؛ با ممنوعیت های قانونی تتو کردن در کشورهای مختلف آشنا شوید

از کره شمالی تا آمریکا؛ با ممنوعیت های قانونی تتو کردن در کشورهای مختلف آشنا شوید

کسانی که به تتو کردن بدن خود علاقه دارند، معمولاً این نگرانی را دارند که مبادا چیزی را تتو کنند که در آینده از آن پشیمان نشوند. اما حتی اگر خودتان هم هیچ مشکلی با تتو کردن نداشته باشید، کسانی وجود دارند که با شما هم نظر نباشند. در واقع گاهی حتی یک تتوی بی منظور می تواند شما را به دردسر بزرگی بیندازد. در ادامه با تعداد از ممنوعیت های قانونی کشورهای مختلف دنیا در مورد تتو کردن بدن آشنا خواهیم شد.

آمریکا- ایالت جورجیا

ممنوعیت های قانونی تتو کردن در کشورها

اگر در ایالت جورجیای آمریکا زندگی کنید و بخواهید تتوی خط چشم کنید یا در واقع برایتان یک خط چشم دائمی بکشند، این کار شدنی نیست چون انجام هر گونه تتویی در ناحیه چشم ممنوع است. این بدان معنی است که نه می توانید تتوی آرایشی کنید و نه میکروبلیدینگ ابرو.

تایلند

تایلند تقریباً یک کشور بودایی است و مجسمه ها و تصاویر بودا در آن جزء مقدسات مذهبی محسوب می شوند. اما اگر فکر می کنید همین دلیل خوبی است تا یک تتوی بودا روی بدن خود بزنید، باید بدانید کاملاً در اشتباه هستید.

در تایلند، تتو کردن سر بودا روی بازو یا پشت را فوق العاده بی ادبانه، از نظر فرهنگی ناشایست و توهینی به قشر مذهبی جامعه می دانند. به همین دلیل تایلند تتوی بودا را هم برای تایلندی ها و هم برای گردشگران ممنوع کرده.

دانمارک

هر گونه تتو روی صورت یا دست در دانمارک غیر قانونی است. از سال ۱۹۶۶، انجام تتو روی دست ها، گردن و صورت دیگران در این کشور ممنوع شده. با این حال، از قرار معلوم، این قانون چندان جدی گرفته نمی شود چون این روزها دانمارکی های زیادی هستند که در این قسمت های بدن خود تتو دارند. در هر حال آن ها می توانند برای تتو کردن به کشورهای اطراف بروند و از مجازات قانونی این کار هم در امان باشند.

هاوایی

در هاوایی تتو کردن پشت گوش ها یا روی پلک ها ممنوع است، مگر اینکه با نظارت یک پزشک معتبر انجام شود. این بدان معنی است که کار تتو باید توسط پزشکان دارای مجوز انجام شود نه تتو کارها.

کره شمالی

در کره شمالی موضوع تتوها فقط توسط حزب کمونیست تعیین می شود و باید قبل از انجام مورد تأیید قرار بگیرد، گرچه گاهی ممکن است این قوانین بسیار مبهم باشد. برای مثال، در کره شمالی کلمه ی «عشق» را اگر در مورد خانواده ی خودتان باشد نمی توانید تتو کنید اما اگر این کلمه بیان کننده ی علاقه ی شما به وطن تان و حزب حاکم باشد، ایرادی ندارد.

بعضی از پرطرفدارترین تتوها در کشور شمالی عبارتند از عبارت «دفاع از سرزمین مادری»، تصویر یک کبوتر که نماد صلح است و همینطور تصویر یک عقاب که نماد قدرت است. در مقابل، تتو کردن چهره ی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روی بازو، با مجازات فوری رو به رو خواهد شد. در کره شمالی تصویر خاندان حاکم جزء مقدسات محسوب می شود.

ژاپن

گرچه امروزه در ژاپن ممنوعیتی در رابطه با تتو کردن وجود ندارد، اما اگر روی بدن تان تتو داشته باشید، نمی توانید به هر جایی که بخواهید بروید. این مسأله ریشه در گذشته دارد. در ژاپن تتو همیشه تداعی کننده ی گروه ها تبهکار ژاپنی بوده و هنوز هم در این کشور تتو کردن بدن را ننگ اجتماعی بزرگی می دانند.

بنابراین اگر بخواهید به استخر شنا، باشگاه، کافه، رستوران و هر مکان عمومی دیگری بروید، باید از پوشیده بودن تتوی خود مطمئن شوید.

مالزی

تتوهای دائم در مجموع در میان مسلمانان سنی ممنوع هستند چون آن ها اعتقاد دارند تتو کردن باعث تغییر بدن که یکی از آفریده های خداوند است می شود. اما حتی اگر شخص مذهبی ای هم نباشید، در مالزی باید از بابت تتوهای خود مراقب باشید. اگر تتویی دارید که حاوی آیات قرآن و کلمات «الله» و «محمد رسول الله» است، حتماً آن را بپوشانید.

آلمان

گرچه تتو کردن در آلمان در مجموع امری پذیرفته است، اما بعضی تتوها در این کشور می تواند شما را به دردسر جدی ای بیندازد. در کشور آلمان به نمایش گذاشتن هر گونه تتویی از صلیب شکسته، نشان پرچم اس اس، صلیب سلتی، صلیب خورشیدی و دیگر عناصر مرتبط با فرهنگ نازی ممنوع است.

دیگر نمادهای ممنوعه در این کشور عبارتند از: داس و چکش، ستاره ی سرخ و پرچم سرخ که معمولاً از آن ها به عنوان نمادهای حزب کمونیست استفاده می شود.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود