بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همان طور که می دانید ایران کشوری چهار فصل است که هر کدام از فصل های آن زیبایی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

بسیاری از افراد فکر می کنند چون تابستان تمام شده فرصت رفتن به سفر هم از بین رفته است؛ اما در واقع این طور نیست! چرا که مناطق بسیاری در ایران وجود دارد که با آمدن فصل پاییز بسیار دیدنی تر و زیباتر می شود. دو انتخاب پیش روی شما وجود دارد؛ یا می توانید به شهرهای که از نظر آب و هوا متعادل هستند بروید و از سرما دوری کنید مانند جنوب ایران و یا می توانید سرما را به جان بخرید و به مناطقی بروید که طبیعت بسیار زیبای پاییزی را به رخ مسافران می کشد.

با ما همراه باشید تا مناطقی را به شما معرفی کنیم که مقصد مناسبی برای سفرهای پاییزی شما هستند.

کویر نوردی

بدون شک رفتن به کویر یکی از مقاصد همیشگی سفرهای پاییزی است. چرا که از شدت گرمای آن کاسته شده و هوا در حالت متعادل قرار دارد. در سفرهای پاییزی به کویر می توان از آسمان پر ستاره و شب های خنک و روزهایی با دمای عالی بهره مند شد. پیشنهاد ما برای کویر گردی در پاییز کویر ابوزید آباد است. در این منطقه قلعه ها، خانه های تاریخی، کاروانسراها، آب انبار و بسیاری از مکان های دیگر وجود دارد که از نظر معماری دارای ارزش فراوانی است. شهر زیر زمینی نوش آباد هم در این منطقه قرار دارد که قدیمی ترین شهر زیر زمینی دنیا محسوب می شود. در فصل پاییز رفتن به کویر جندق را هم از دست ندهید. چرا که آسمان این منطقه بسیاری از منجم ها و علاقمندان به ستاره شناسی را مسحور زیبایی خود کرده است. هنگام سفر به کویر جندق می توانید شتر سواری کنید و از دیدن انواع حیوانات در حیات طبیعی آن ها لذت ببرید. یک پیشنهاد دیگر برای شما کویر مرنجاب است. آرامش این مکان منحصر به فرد است و شما می توانید از لمس ماسه های کویری لذت برده و ستاره های درخشان را در آسمان شب به نظاره بنشینید.

سفر در پاییز

سفر به مشهد مقدس

مشهد شهری است که در تمامی روزهای سال شلوغ است و جمعیت زیادی از گردشگران و توریست ها به آن جا می روند. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما مشهد از سامانه فروش آنلاین سیمرغ ۲۴ یک سفر عالی به مشهد داشته باشید. ما در این جا دلایل مختلفی داریم تا به شما بگوییم که پاییز بهترین زمان سفر به مشهد است. اول این که در فصل پاییز به سبب تمام شدن تابستان و باز شدن مدارس از شدت جمعیت کاسته شده است. در ثانی این خلوت بودن باعث می شود تا از هزینه های سفر شما کاسته شود و در ترافیک و شلوغی هم نمانید. دلیل دیگری که فصل پاییز را برای رفتن به مشهد پیشنهاد می کنیم آب و هوای مناسب آن در این فصل است که نسیم های خنکی شروع به وزیدن می کند و از گرمای سوزان تابستان و سرمای وحشتناک زمستان خبری نیست. همان طور که می دانید مشهد علاوه بر جنبه زیارتی که دارد دارای مناطق گردشگری فراوانی مانند طرقبه، شاندیز، کلات نادری، آرامگاه های مشهور و بسیاری از مکان های دیگر است که قطعا هر کدام از آن ها طبیعت بسیار زیبایی در پاییز خواهند داشت.

سفر به شیراز

شیراز یکی از شهرهایی است که به سبب قدمت تاریخی و همچنین دیدنی های فراوانی که دارد مورد توجه گردشگران و توریست های داخلی و خارجی است. با خرید تور شیراز از آژانس مسافرتی تکتازان پرواز عرش به آدرس TaktazanParvaz.com می توانید سفر به شیراز در فصل پاییز را تجربه کنید. شما هر چیزی را که بخواهید می توانید در شیراز پیدا کنید؛ از ادب و فرهنگ و تاریخ و هنر گرفته تا بهار نارنج و خوردنی های خوشمزه! تقریبا همه افراد فکر می کنند که بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار است؛ اما همیشه هم این طور نیست! چرا که شیراز در فصل پاییز و مخصوصا در مهرماه یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای داخلی محسوب می شود. هوای ابری و بارانی شیراز در فصل پاییز این شهر را به مکانی دوستداشتنی و باصفا تبدیل می کند. با سفر به شیراز در فصل پاییز می توانید از خوراکی های خوشمزه آن جا میل کنید و از تمام دیدنی های تاریخی و باستانی آن هم لذت ببرید. به هر حال هوای خوب شیراز در فصل پاییز قطعا حال و هوای شما را هم تغییر خواهد داد.

جنگل النگدره در گرگان

جنگل النگدره در استان گلستان یکی از زیباترین مکان هایی است که شما می توانید در فصل پاییز به آن جا سفر کنید. النگدره آن قدر زیباست که چششم هر بیننده ای را به خود خیره می کند و انگار نقاشی خداوند بر روی زمین است. تقریبا تمام کسانی که به این جنگل سفر می کنند پاییز را بهترین زمان برای بازدید از آن می دانند. در این فصل درختان به هزار رنگ تبدیل شده اند و هوای ابری و نم باران یک فضای فوق العاده رمانتیک را در آن به وجود آورده است. النگدره در پاییز جشنواره رنگ هاست که سبز و قرمز و زرد و نارنجی آن فضای بی نظیری را به وجود آورده است. پیشنهاد ما به شما این است که برنامه ریزی درستی را انجام دهید و پاییز امسال با خرید بلیط قطار و یا خرید بلیط اتوبوس به النگدره و استان گلستان سفر کنید.

سفر در پاییز

یزد؛ قدیمی ترین شهر خشتی جهان

یزد یکی از زیباترین شهرهای کویری ایران است که بافت تاریخی آن در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. به یزد شهر بادگیرها، عروس کویر، سرزمین آفتاب و بسیاری از القاب دیگر را داده اند. پس از شهر ونیز در ایتالیا، یزد دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود. جالب است بدانید که بعد از گذشت این همه سال هنوز هم سیستم قنات های شهر یزد در جهان مشهور است. همه این ها را گفتیم تا به شما بگوییم که فصل پاییز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این شهر تاریخی است. در واقع می توان فصل پاییز را بهار یزد نامید؛ چرا که آب و هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد و شما می توانید یک سفر عالی را تجربه نمایید. کویرهای یزد و شب های پر از ستاره اش، معماری بی نظیر بافت تاریخی آن، خانه های گنبدی شکل، بادگیرهای زیبا با قدمت چند هزار ساله، کوچه باغ های خشتی و دیدن طبیعت پاییزی قطعا یک سفر پاییزی عالی را برای شما رقم خواهد زد.

سفر پاییزی به شمال ایران

در ادامه معرفی «بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز» به شهرهای شمالی می رسیم. همان طور که می دانید بیشتر مردم فصل تابستان و تعطیلات عید را برای رفتن به شمال انتخاب می کنند؛ این در حالی است که بهترین زمان برای رفتن به شمال فصل پاییز است. در واقع طبیعت زیبا و منحصر به فرد شمال و آب و هوای خنک و بدون رطوبت از دلایل اصلی سفر به شمال در فصل پاییز است. در کنار این ها، زیبایی جنگل های زرد و نارنجی و قرمز، تالاب های رنگارنگ همراه با حیات پرندگان هم می تواند لذت سفر شما را تکمیل کند. یک پیشنهاد عالی برای شما سفر به استان مازندران از جاده عباس آباد – کلاردشت است؛ چرا که در این جاده طبیعت وصف ناپذیری را مشاهده خواهید کرد که غیر قابل باور است و انگار تابلوی نقاشی زیبایی رو به روی شما قرار گرفته است. به طور کلی تک تک شهرهای شمال می تواند یک مقصد پاییزی بسیار عالی برای سفرهای شما باشد.

جزیره کیش

یکی دیگر از بهترین مناطق ایران برای سفر در پاییز جزیره کیش است. در پاییز آب و هوای جزیره در بهترین حالت خود قرار دارد و تعداد بسیاری از گردشگران و توریست ها هم همین زمان را برای رفتن به کیش انتخاب می کنند. شما هم می توانید با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره زیبا و توریستی سفر کنید. ممکن است باران های تند و رگباری کیش در فصل پاییز کمی شما را نگران کند؛ اما این گونه نیست! چرا که باران ها زود به پایان می رسد و دوباره هوای صاف وخنک حکم فرما می شود. به طور کلی باید بگوییم که پاییز جزیره کیش را از دست ندهید.

سفر در پاییز

روستای نایبند در طبس

یکی از جاهای دیدنی و بسیار بکر ایران در فصل پاییز روستای نایبند در طبس است. نایبند که در دل کویر قرار دارد، به سبب خانه های پلکانی اش به ماسوله کویر معروف شده است. نایبند یک طبیعت بسیار دیدنی و بکر دارد و آن چه که این مکان را بسیار منحصر به فرد و خاص کرده، سرسبزی آن در دل کویر است. کشتزارهای گندم و جو، نخلستان ها و باغ های میوه و بسیاری از چیزهای دیگر شما را وادار می کند تا به روستای زیبا و تاریخی سفر کنید.

قطعا مقاصد دیگری هم برای سفر در فصل پاییز وجود دارد که هم آب و هوای مناسبی دارد و هم طبیعت بی نظیر و چشم نواز آن شما را مبهوت خود خواهد کرد. به هر حال در فصل پاییز به هر جا که سفر می کنید قطعا از دیدن آن همه زیبایی لذت خواهید برد.

بدون نظر

ورود