بهترین فیلم های ۲۰۱۹ تاکنون؛ از جوکر تا روزی روزگاری در هالیوود

بهترین فیلم های ۲۰۱۹ تاکنون؛ از جوکر تا روزی روزگاری در هالیوود

۲۰۱۹ بهترین سال برای فیلم‌های کامیک‌بوک بود اما غیر از آنها، ده‌ها فیلم سینمایی عالی دیگری هم در این سال اکران شده‌اند که تماشای آنها را به همه پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه تعدادی از بهترین فیلم های ۲۰۱۹ تاکنون را برایتان معرفی کرده‌ایم. تا انتهای مطلب با روزیاتو همراه باشید.

جوکر / : Joker : «از خنده‌های من ناراحت نشوید، من بیمارم»

بهترین فیلم های 2019

تریلر روان‌شناختی «تاد فلیپس» که در سال ۲۰۱۹ اکران شده، از روی شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است. طرح اصلی داستان که ریشه شخصیت جوکر را به تصویر می‌کشد نیز از کتاب مصور بتمن: شوخی مرگبار اقتباس شده.

این فیلم به فضای آثار کلاسیک مارتین اسکورسیزی نزدیک است و داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک را دنبال می‌کند که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد. فیلم در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد.

هنرپیشه‌ی جوکر، «واکین فینیکس» است و از دیگران بازیگران این اثر سینمایی می‌توان به رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی و مارک مارون اشاره کرد.

اکران فیلم سینمایی جوکراز تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شده و تاکنون با تحسین گسترده‌ی منتقدان همراه بوده است. این فیلم توانسته چندین رکورد فروش در ماه اکتبر را جابه‌جا کند به طوری که به هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ و پرفروش‌ترین فیلم درجه آر (بزرگسالان) تاریخ سینما تبدیل شده است.

بدون اغراق می‌توان گفت دلقک در فیلم « جوکر » بهترین شخصیت‌پردازی است که تا به امروز از یک اثر کامیک‌بوکی در سینما انجام شده است.

۲- معاون / Vice : صعود سیاسیِ قدرتمندترین مرد دنیا

بهترین فیلم های 2019

فیلم کمدی-درامِ «آدام مک‌کی» با نام «معاون» اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و یک فیلم زندگینامه‌ای است. کریستین بیل در نقش دیک چینی ظاهر شده که در طول داستان به قدرتمندترین معاون رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا تبدیل می‌شود.

ایمی آدامز، استیو کارل، سم راکول، الیسون پیل، جسی پلمونس و تایلر پری از دیگر بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم معاون در دوران حکومت جرج دابلیو بوش پیش می‌رود و نشان می‌دهد چگونه دیک چینی از حضور در کنار ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و مدیریت شرکت هالیبرتن، با پیوستن به کابینه جرج دبلیو بوش و کسب جایگاه معاونت او، به قدرتمندترین مرد دنیا تبدیل شده است.

کریستین بیل توانست برای بازی در این نقش، جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی را از آن خود کند.

۳- سوختن / Burning : یک شاهکار رویاگونه

بهترین فیلم های 2019

یک شاهکار رویاگونه که بر پایه داستان کوتاهی با نام «سوزاندن انبار» نوشته‌ی «هاروکی موراکامی» ساخته شده است.

سوختن یک فیلم معمایی کره‌ای به کارگردانی لی چانگ-دونگ محصول ۲۰۱۸ است. این اثر هنری توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدین را به خود جلب کند. در کشور کره جنوبی این فیلم از تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۸ به اکران درآمده است اما در دیگر نقاط جهان در سال ۲۰۱۹ اکران شده و یکی از بهترین فیلم های امسال بشمار می‌رود.

در جایی نزدیک مرز کره شمالی و کره جنوبی، پسری به نام لی جونگ سو وارد رابطه عاطفی با دختری می‌شود. دختر به قصد سفر پسر را ترک می‌کند و با مردی ثروتمندتر با بازی استون یون به آنجا باز می‌گردد. این رابطه ظاهرا یک مثلث عشقی است اما هرچه قصه جلوتر می‌رود زوایای دیگری از رابطه پررنگ می‌شود و اختلاف طبقاتی و آشفتگی‌های درونی انسان‌ها بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

«سوختن» فیلمی آمیخته با راز است که اجزایش بسیار خوب کوک شده و در کنار هم قرار گرفته‌اند و به‌طور فزاینده‌ای هم غم‌انگیز است و هم صادقانه.

مهارت و خلاقیت در تمامی جنبه‌های فیلم، از فیلمبرداری برجستهﯼ «کیونگ پیو هونگ» تا موسیقی ممتاز «مائوگ»، مشهود است.

۴- کارآگاه پیکاچو / Detective Pikachu : یک انیمیشن خانوادگی

بهترین فیلم های 2019

این انیمیشن که محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی راب لترمن است بر اساس بازی ویدیویی مشهور و محبوب پوکمون گو ساخته شده است.به طوری که پس از اکران توانست به عنوان پر‌فروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدئویی در میان دیگر فیلم‌ها خودنمایی کند.

از بازیگران این انیمیشن می‌توان به رایان رینولدز، جاستیس اسمیث و کاترین نیوتون اشاره کرد.

داستان بر اساس قتلی است که پوکمونی به نام میوتو انجام می‌دهد. پسر فردی که میوتو او را به قتل رسانده با کمک پیکاچو میخواهد از میوتو انتقام بگیرد. این در حالیست که فقط او توان صحبت کردن با پوکمون‌ها را دارد و دیگر مردم نمی‌توانند با پیکاچو حرف بزنند.

۵- روزی روزگاری در هالیوود / Once Upon a Time in Hollywood : جذاب‌ها در یک قاب

بهترین فیلم های 2019

کوئنتین تارانتینو باز هم شاهکار آفریده، البته این کار همیشگی این کارگردان بزرگ است. انتخاب بازیگرانی همچون لئوناردو دی کاپریو و برد پیت که ستاره‌های سینما محسوب می‌شوند در این فیلم جذابیت آن را دو چندان کرده است.

روزی روزگاری در هالیوود، یک فیلم در ژانر کمدی-درام است که نویسندگی آن هم به عهده کوئنتین تارانتینو بوده. این اثر سینمایی، محصول سال ۲۰۱۹ ایالت متحده آمریکا است.

مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، لوک پری، مارگارت کوالی و آل پاچینو از دیگر ستارگان فیلم هستند.

داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ و شهر لس آنجلس رخ می‌دهد و ماجرای یک بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون را دنبال می‌کند که به همراه بدلکار خود، کلیف بوث در جستجوی راهی برای موفقیت در هالیوود هستند.

منبع: wired
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود