پیش‌بینی قیمت سهام شرکت‌های پالایشگاهی از نگاه تکنیکالیست‌های بورس

تحلیل شتران، شبندر، شاوان، شراز، شبریز

پیش‌بینی قیمت سهام شرکت‌های پالایشگاهی از نگاه تکنیکالیست‌های بورس

شرکت های پالایشگاهی در بازار بورس ایران، به عنوان نمادهای شاخص ساز مطرح هستند و همواره سودآوری خوبی دارند. شاخص کل بورس ایران در سال ۹۸، رکورد رویایی زد و ظرف کم تر از ۱ سال، ۲ برابر شد و کانال ۳۰۰ هزار واحد را فتح کرد. آبان ۹۷، حجم معاملات در بورس و فرابورس، کم تر از ۲۰۰ میلیارد تومان در روز بود که این رقم امروزه به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتشار گزارشات ۶ ماهه شرکت های بورسی به خصوص پتروپالایشی ها نشان از افزایش سودآوری و تحقق درصد قابل توجهی از پیش بینی سود سالانه آن ها دارد. اگر علاقمند به سرمایه گذاری در سهام هستید، پرتفو شما بایستی حداقل یک سهم پترو پالایشی داشته باشد. برای آگاهی از آخرین وضعیت صورت های مالی شرکت های پالایشگاهی ایران، به سامانه کدال مراجعه کنید.

بزودی دولت ایران، سهام خود در ۶ پالایشگاه نفت مهم از تهران تا تبریز را در بورس عرضه می کند که فرصت خوبی برای سهامداران تازه وارد است. گزارش امروز روزیاتو در ادامه سلسله گفتارهای بررسی وضعیت بورس ایران، نگاهی دارد به پیش بینی قیمت سهام شرکت های پالایشگاهی بورس ایران از دید نمودار تکنیکالیست ها. با ما همراه باشید.

تکنیکال شاوان (پالایش نفت لاوان) را در عکس بالا مشاهده می کنید. قیمت در ۱۳ آبان ۹۸، ۳۶۰۰ تومان است که در کانال صعودی بلند مدت در حرکت است و رسیدن به ۲۶۰۰۰ تومان، آرزوی لاوان نیست!
تکنیکال شراز، پالایش نفت شیراز را مشاهده می کنید. قیمت در ۱۳ آبان ۹۸، ۴۷۰۰ تومان بود. به زودی با شکست مقاومت ۶ ساله، روند صعودی تا سقف کانال خواهد داشت. هدف اول، فتح کانال ۶۰۰۰ تومان است
تکنیکال شنفت (نفت پارس) را مشاهده می کنید که روند صعودی داشته و هدف اولش، ۲۰۰۰ تومان است. ۱۳ آبان ۹۸، از ۱۶۰۰ تومان رد شد
تکنیکال شبریز (پالایش نفت تبریز) را مشاهده می کنید. مقاومت مهم ۶ ساله را شکسته و پولبک زده. در حال حاضر بر روی حمایت قرار گرفته و روند صعودی بلندمدت خواهد داشت. هدف کوتاه مدت ۳۷۵۰ تومان است. لذا سهامداری کنید.
تکنیکال شبندر (پالایش نفت بندرعباس) را مشاهده می کنید که قیمت هر سهم در ۱۳ آبان ۹۸، حدود ۱۸۰۰ تومان بوده و در میان مدت به سمت ۲۶۰۰ تومان در حرکت است
تکنیکال سهم شپنا (پالایش نفت اصفهان) را مشاهده می کنید که ۱۳ آبان ۹۸، قیمت هر سهم ۵۵۰ تومان بود. در کانال ۱۰ ماهه صعودی در حرکت است و روند صعودی بلندمدت خواهد داشت و به سمت ۱۰۰۰ تومان هدف اولیه هست.
تکنیکال سهم شسپا (پالایش نفت سپاهان) را مشاهده میکنید. ۱۳ آبان ۹۸ هر سهم ۸۸۸ تومان بود. ☕️ بر اساس الگوی کاپ، شاخص گروه پالایش پتانسیل رشد ۳۵۰ درصدی را در بلندمدت داراست!
تکنیکال پالایشگاه نفت تهران با نماد شتران را مشاهده می کنید. ۱۳ آبان ۹۸ قیمت روی ۵۵۵تومان قرار دارد و تکنیکال از روند صعودی به سمت هدف اولیه ۶۵۰ تومان را نشان می دهد. شتران را یکی از مفت ترین سهام بازار بورس ایران می دانند

شتران را یکی از مفت ترین سهام در بورس می‌دانند.

سهام پالایشگاهی
تابلو نماد پالایشگاه نفت تهران را مشاهده می کنید

یک خبر خیلی عالی برای بورس

سهام دولت در ۱۸ شرکت بورسی ، بزودی واگذار می شود. سهام ۶ پالایشگاه- سهام ۲ خودروساز بزرگ-سهام ۲ بانک دولتی-سهام ۲ شرکت بیمه ای قرار هست واگذار شوند. در پالایشگاه ها، دولت ۲۰  درصد سهام دارد و گویا این شش  پالایشگاه در قالب صندوق etf قابل معامله در بورس قرار هست به مردم واگذار شوند. ارزش سهام دولت در این شش پالایشگاه حدود۲۵ هزار میلیارد تومان میباشد. در ادامه سهام تامین اجتماعی وارد بورس خواهد شد.

خود تامین اجتماعی چندین هلدینگ بزرگ دارد از جمله تاپیکو-تاصیکو-تیپیکو-صباتامین و…که با این زیرمجموعه ها و داراییهای زیادی که این هلدینگ دارد ، مشخص است که اگر قرار به عرضه در بورس باشد و  ۱۰  درصد عرضه کنند باید از قبل بازار برای این عرضه آماده کنند. در واقع دولت برای بازار بورس کماکان برنامه دارد و برای موفقیت در واگذاری سهام ۱۸ شرکت دولتی به رونق بورس نیاز دارد، و تا وقتی مولفه های تاثیرگذار بر بورس از نرخ سود بانکی-نرخ ارز-بازارهای جهانی و امثالهم با تغییر جدی روبرو نشده اند، دلیلی بر ریزش بازار وجود ندارد.

اغلب شرکتهای بزرگ کماکان با مولفه های فعلی با پی برایی تحلیلی ۴ الی ۶ دارند معامله میشند که نشان از ارزندگی است. سهامداری را توصیه می‌کنیم.

حتما ببینید:  علت هجوم مردم به کارگزاری ها چیست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود