یک پسر ۹ ساله رکورد جوان‌ترین فارغ‌التحصیل دانشگاه را شکست

یک پسر ۹ ساله رکورد جوان‌ترین فارغ‌التحصیل دانشگاه را شکست

یک پسر ۹ ساله بلژیکی با ضریب هوشی ۱۴۵ جوان‌ترین فردی است که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود. این پسربچه خوش‌چهره که لورن سیمونز نام دارد یک ماه دیگر مقطع کارشناسی در رشته‌ی مهندسی الکترونیک از دانشکده فناوری آیندهوون را به پایان خواهد رساند.

او قبلا دوست داشت جراح یا فضانورد شود اما در نهایت مهندسی الکترونیک را برای تحصیلات دانشگاهی خود برگزید.

لورن سیمونز از پدر بلژیکی و مادر هلندی متولد شده و دوره شش ساله دبیرستان را طی یک سال و نیم به پایان رسانده است.

پسر 9 ساله بلژیکی با ضریب هوشی 145

این پسر ۹ ساله ضریب هوشی ۱۴۵ دارد و علاقه‌مندی اصلی او در زندگی علم ریاضی و محاسبات است. او در یکی از مصاحبه‌های سال گذشته خود گفته بود: ریاضی دنیای گسترده و جذابی است که علومی همچون آمار، هندسه و جبر را در خود گنجانده.

به گفته پدر لورن، او وقتی کوچکتر بود، اسباب‌بازی دوست نداشت و به سختی با کودکان دیگر می‌توانست بازی کند.

در سال گذشته، پیش از ورود لورن به دانشگاه پدرش گفته بود به هر تصمیمی که پسرش بگیرد راضی است و حتی اگر او فردا بخواهد نجار شود، اگر خودش دوست داشته باشد هیچ مشکلی برای آنها نخواهد بود.

پسر 9 ساله بلژیکی با ضریب هوشی 145

از این دانشجوی کودک به عنوان یک «کودک نابغه» نام برده می‌شود. رسانه‌ها از همین حالا او را با استیون هاوکینگ دانشمند فیزیک و البرت اینشتاین برنده جایزه نوبل مقایسه می‌کنند. البته این تعریف‌ها برای او اهمیتی ندارد و بعد از شنیدنشان، با خون‌سردی شانه‌های خود را بالا می‌اندازد و می‌گوید: «برایم مهم نیست.»

جالب است که مثلا درسی همچون زبان برای لاورن جذاب نیست. او در این باره گفته: «در این درس باید کتاب‌ها و رمان‌های زیادی را مطالعه کنیم و من زیاد مایل به مطالعه اینگونه کتاب‌ها نیستم.»

پدر او می‌گوید که این پسر تغییرات بزرگی در زندگی خانواده ایجاد کرده است: «ما در حال حاضر یک خودروی برقی داریم و دیگر خودروی کهنه دیزلی نمی‌رانیم.» دلیل این تغییر، داشتن سهمی در مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

لورن با سرعتی فوق‌العاده مشغول یادگیری است. درس‌هایی را که دیگر دانشجویان در هشت هفته تکمیل می‌کنند، او در یک هفته تمام می‌کند.

لورن گفته: «می‌خواهم چیزی را اختراع کنم که زندگی را طولانی‌تر کند.» به عنوان مثال، او به ساختن اعضای مصنوعی فکر می‌کند.

پسر 9 ساله بلژیکی با ضریب هوشی 145

لورن سیمونز امیدوار است بتواند اندام‌های مصنوعی بسازد. او در حال حاضر میکروچیپی اختراع کرده تا با آن واکنش‌های سلول‌های مغز را اندازه‌گیری کند. همچنین، در نظر دارد تا مقطع پی‌اچ‌دی تحصیل کند و به رشته پزشکی نیز بسیار علاقه‌مند است.

گفته می‌شود او سه برابر باهوش‌تر از باهوش‌ترین دانشجوهای دانشگاه آیندهوون است.

تا پیش از لورن، جوان‌ترین فردی که توانسته بود از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود، یک آمریکایی به نام مایکل کیارنی بود که در سن ۱۰ سال و ۴ ماهگی این رکورد را ثبت کرد.

اگر لورن در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی تحصیلاتش را به پایان برساند، رکورد جدیدی در این عرصه به ثبت خوهد رساند و جوان‌ترین فرد جهان خواهد بود که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.

بد نیست اشاره کنیم کسی که دارای ضریب هوشی ۱۴۰ باشد، نابغه محسوب می‌شود.

برای به دست آوردن بهره هوشی یک انسان (IQ)، او را تحت آزمون‌های گوناگونی قرار می‌دهند تا قابلیت‌های ذهنی او را ارزیابی کنند. هر آزمون بخشی از ویژگی‌های مغزی فرد را را می‌آزماید و سپس با استناد به آنها و با نگرش به سن فرد، ضریب هوشی محاسبه می‌شود.

منبع: rte ، independent
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • حسین آذر ۹, ۱۳۹۸

    کتاب واقعیت رو بخونید
    همچنین کتاب فرمول
    این عدد ها خیلی ارزش نداره

  • حسین نیکمرد دی ۲۷, ۱۳۹۹

    پسرنابغه۹ساله اروپایی فارغ تحصیل شد