۱۰ واقعیت ناخوشایند در مورد ایالات متحده؛ از تبعیض جنسیتی تا نقص معاهدات بین‌المللی

۱۰ واقعیت ناخوشایند در مورد ایالات متحده؛ از تبعیض جنسیتی تا نقص معاهدات بین‌المللی

ایالات متحده ثروتمندترین کشور جهان و البته قوی ترین کشور از لحاظ اقتصادی، نظامی و سیاسی در کل به شمار می آید که بسیاری زندگی در این کشور و شهروندی آن را قبله آمال خود می دانند. اگر چه سیاستمداران آمریکایی سعی دارند کشور خود را یک آرمانشهر جلوه بدهند و بسیاری از مردم دنیا نیز نگاهی اینچنینی به ایالات متحده دارند اما واقعیت زندگی در آمریکا دستکم مقداری با آن زرق و برقی که در رسانه ها و فیلم های هالیوودی می بینیم متفاوت است. هیچ کشوری در همه امور بی نقص نبوده و ایالات متحده نیز علیرغم ثروت و قدرت فراوانش از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در قسمت اول این مطلب شما را با برخی از واقعیات ناخوشایند و ناگفته در مورد این کشور آشنا کردیم و در ادامه این مطلب شما را با ۵ مورد دیگر آشنا خواهیم کرد.

در ادامه می خواهیم شما را با واقعیاتی ناخوشایند و در برخی موارد شوکه کننده در مورد ایالت متحده و زندگی شهروندان آمریکایی آشنا کنیم.

۵- ایالات متحده از پذیرش و تصویب بعضی از ساده‌ترین معاهدات بین‌المللی سر باز می‌زند

شاید شما نیز فکر کنید که ایالات متحده پای معاهده‌ای که ۶۵ سال پیش به پایان جنگ دو کره رأی داد را امضا کرده است اما باید بدانید که ایالات متحده تا به امروز این معاهده ترک مخاصمه را امضا نکرده است. واقعیت این است که ایالات متحده رابطه خوبی با امضا کردن معاهدات بین‌المللی ندارد و این موضوع شما را حیرت‌زده می‌کند. حتی وقتی که این کشور یک معاهده را امضا می‌کند نیز هیچ تضمینی وجود ندارد که بعدها آن را زیر پا نگذارد. بومیان آمریکایی این موضوع را خوب درک می‌کنند اما زیر پا گذاشتن توافقات تنها یک مشکل داخلی نیست. تازه‌ترین موارد نقض معاهدات بین‌المللی توسط ایالات متحده و خارج شدن از آن‌ها، پیمان اقلیمی پاریس و توافق محدود کردن تسلیحات هسته‌ای میان برد با روسیه بود.

تعداد معاهدات بین‌المللی که ایالات متحده در آن‌ها جایی ندارند زیادند اما برخی بیشتر جلب توجه می‌کنند. تا نوامبر ۲۰۱۹، ایالات متحده از امضا و تصویب این معاهدات سر باز زده است:  پیمان ورسای (۱۹۱۹) که به جنگ جهانی اول پایان داد، پیمان کار جهانی (۱۹۴۹)، پیمان حذف تمامی اشکال تبعیض علیه زنان (۱۹۷۹)، معاهده حقوق کودکان (۱۹۸۹) و پیمان منع تولید و استفاده از مین‌های ضدنفر (۱۹۹۷). این بدان معناست که هرگاه ایالات متحده حس کند یک معاهده و پیمان بین‌المللی این کشور را به چیزی که می‌خواهد نمی‌رساند از امضای آن خودداری می‌کند.

در ادامه می خواهیم شما را با واقعیاتی ناخوشایند و در برخی موارد شوکه کننده در مورد ایالت متحده و زندگی شهروندان آمریکایی آشنا کنیم.

۴- سلاح‌های آمریکایی قاتل کودکان آمریکایی

سلاح گرم به مشکل بزرگی برای ایالات متحده تبدیل شده و در حالی که صحبت‌های بسیاری در مورد نکات مثبت و منفی مالکیت سلاح وجود دارد اما این واقعیت ثابت است که در ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری در جهان، کودکان قربانی تیراندازی می‌شوند. این موضوع باعث شده که سلاح گرم، پس از تصادفات رانندگی بیشترین عامل مرگ کودکان آمریکایی باشد که حتی از سرطان نیز جان کودکان بیشتری را در این کشور می‌گیرد. بله درست خوانده‌اید: سرطان کودکان آمریکایی کمتری را در مقایسه با سلاح گرم تولید شده در کشور می‌کشد. در سال ۲۰۱۶، برای مثال، ۳.۱۴۳ مورد مرگ و میر کودکان به دلیل تیراندازی رخ داده که تنها بخش کمی مربوط به تیراندازی در مدارس بوده است.

وقتی که پای مرگ و میر ناشی از تیراندازی در کل جمعیت به میان می‌آید، ایالات متحده در رتبه بالاتری از کشورهای جنگ‌زده‌ای مانند عراق، افعانستان، کنیا و بسیاری دیگر قرار می‌گیرد. این بحران در حالی است که تعداد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی هر ساله در حال کاهش است و بزودی مرگ مرتبط با سلاح کودکان جای آن را در صدر بدترین عامل مرگ کودکان آمریکایی خواهد گرفت. در سال ۲۰۱۶ تنها ۴ درصد مرگ و میر کودکان در اثر تیراندازی با سلاح گرم تصادفی و غیرعمدی بوده در حالی که این عدد در مورد خودکشی و قتل عمدی به ترتیب ۳۵ درصد و ۶۰ درصد بوده و یک درصد باقیمانده نیز به دلیل عدم اطمینان کامل از علت آن در دسته خاصی قرار داده نشده است.

در ادامه می خواهیم شما را با واقعیاتی ناخوشایند و در برخی موارد شوکه کننده در مورد ایالت متحده و زندگی شهروندان آمریکایی آشنا کنیم.

۳- رفاه کودکان در ایالات متحده در حال بدتر شدن است

همه به رفاه کودکان اهمیت می‌دهند و کسی دوست ندارد که نسل بعدی را در رنج ببیند اما آمریکا در این زمینه و آنطور که از آن انتظار می‌رود خوب عمل نمی‌کند. اعداد و ارقام در زمینه سواد، رفاه، آموزش علوم و تکنولوژی و البته بی‌توجهی به کودکان آمریکایی از وجود مشکل در تمام این زمینه‌‌ها حکایت دارد. اگر چه بسیاری از این معضلات در سراسر ایالات برای افراد بالغ دردسرساز شده اما تهدید آن‌ها برای جمعیت جوان بسیار بدتر است. در زمینه باسوادی، ایالات متحده ۲۴اُمین کشور جهان است. اگر کودکان از همان سنین کودکی خواندن و نوشتن را یاد نگیرند، این موضوع شانس آن‌ها برای یافتن کار مناسب و مراقبت کردن از خود بدون نیاز به کمک دولت را کاهش خواهد داد. یک مشکل مهم دیگر که کودکان ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده از رفتار دولت با به اصطلاح «مهاجران به ثبت نرسیده» ناشی می‌شود.

اخیراً دولت دونالد ترامپ دستوری صادر کرده که بر اساس آن مهاجران دستگیر شده از دریافت واکسن آنفلوانزا محروم خواهند بود که می‌تواند به یک اپیدمی گسترده به دلیل ازدحام زیاد در مراکز نگهداری از مهاجران دستگیر شده منجر شود. از آن بدتر نیز سیاست جداسازی خانواده‌ها از یکدیگر است که خشم عمومی را در پی داشته و علیرغم لغو شدن ادامه آن، همچنان راه‌حل مناسبی برای جایگزینی آن ارائه نشده است. در حال حاضر کسی نمی‌داند که چه تعداد کودکان از والدینشان جدا شده‌اند، والدین آن‌ها کجا هستند و دولت چه برنامه‌ای برای جمع کردن دوباره این خانواده‌ها در کنار هم دارد.

در ادامه می خواهیم شما را با واقعیاتی ناخوشایند و در برخی موارد شوکه کننده در مورد ایالت متحده و زندگی شهروندان آمریکایی آشنا کنیم.

۲- آزادی رسانه‌ها در ایالات متحده آنطوری که فکر می‌کنید نیست

آزادی رسانه‌های خبری یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی ایالات متحده و آزادی موجود در ارزش‌های این کشور است. آزادی شهروندان در شکایت آزادانه از دولت و واکنش نشان دادن به سیاست‌های آن، مثبت یا منفی، برای یک جامعه آزاد و عادل حیاتی است اما در طول سال‌ها از وسعت این آزادی‌ها کاسته شده است. برای سومین سال متوالی، جایگاه ایالات متحده در نمایه آزادی رسانه‌ها در مقایس بین‌المللی کاهش یافته و در میان ۱۸۰ کشور به رتبه ۴۸اُم نزول یافته است. دلیل اصلی نزول ایالات متحده در این زمینه را می‌توان در دو کلمه خلاصه کرد: اخبار جعلی. این عبارت شعاری که توسط دونالد ترامپ ابداع شده باعث تضعیف پنجمین ستون دموکراسی در ایالات متحده شده و این ترند هر ساله بدتر می‌شود.

این رکود به دلیل «مشکل‌ساز» نامیدن برخی روزنامه‌نگاران توسط کاخ سفید، دشمنی و انتقاد آشکار رییس جمهور از برخی از روزنامه‌نگاران و رسانه‌های خبری، ایجاد محدودیت در جلسات مطبوعاتی کاخ سفید، قدغن کردن حضور برخی روزنامه‌‎نگاران منتقد و ارعاب آشکار آن‌ها در جریان رقابت‌های انتخاباتی پیشرو. از دیگر مشکلات تهدید کننده آزادی مطبوعات در ایالات متحده می‌توان به تهدید برخی رسانه‌ها مانند تهدید به بمب‌گذاری یا برنامه‌ریزی قتل در مورد سی ان ان و دیگر رسانه‌های منتقد.

در ادامه می خواهیم شما را با واقعیاتی ناخوشایند و در برخی موارد شوکه کننده در مورد ایالت متحده و زندگی شهروندان آمریکایی آشنا کنیم.

۱- حقوق برابر برای زنان هنوز محقق نشده است

وقتی که پای برابری جنسیتی به میان می‌آید، ایالات متحده با معضلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند و دولت نیز تلاش زیادی برای رفع آن نارد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در موارد ذیل برابری جنسیتی رعایت نمی‌شود: بودجه‌بندی بر اساس جنسیت و خدمات عمومی، جایگاه مساوی در مناصب قدرت، اختلاف دستمزدها و خشونت جنسیتی. در زمینه برابری جنسیتی، در حال حاضر ایالات متحده در کنار بلغارستان در رتبه ۲۸اُم کشورهای جهان قرار دارد. تفاوت دستمزد متوسط نشان می‌دهد که دستمزد زنان برای یک کار یکسان ۰.۶۳ دلار است در حالی که مردان برای همان کار یک دلار دستمزد دریافت می کنند یعنی حدود دو برابر بیشتر. قانون اصلاح برابری جنسیتی زنان و مردان که در سال ۱۹۲۳ به تصویب رسیده هنوز در ایالات بسیاری اجرایی نشده و تنها ۲۷ ایالت آن را پذیرفته و به مرحله اجرا درآورده‌اند.

بیشتر بخوانید: ۱۲ چیزی که رئیس جمهور آمریکا خود باید هزینه آن‌ها را پرداخت کند

منبع: listverse
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • unknow آذر ۲۳, ۱۳۹۸

    سلام

    چندین باره علیه هیتلر مقاله نوشتین
    برای یکبار هم که شده راجب جنایات صهیونیست ها مقاله بنویسید و حتی در مورد همین آمریکا که چطوری شکل گرفت
    تمام جنایت هایی که انگلیسی ها کردن و گروهایی علیه مذاهب مختلف شکل دادن و غیره و نسل کشی بومی ها و جنایات اسرائیلی ها و سازمان های آمریکا و در مورد همه چیشون از قبل از جنگ جهانی دوم تا حالا

    البته بعید می دونم همچین مقاله توی سایت های خارجی باشه که شما فقط کاره ترجمرو انجام بدی
    ولی واسه یبارم که شده در این مورد دست به قلم بشی و خودتون مدارکُ که شامل تصاویر اصلی و ویدیو و غیره جمع کنین و یک مقاله راجبش بنویسید

    • Hamed آذر ۲۶, ۱۳۹۸

      شرف داشته باش اسمتو هم بنویس م.زد بگی.ر ساند.یسی

  • علیرضا آذر ۲۳, ۱۳۹۸

    آره تو راست میگی… آمریکا وضعش خرابه و ما خوبیم. فقط وقتی هول هولکی مطلب مینویسی یادت نره فونتش رو هم درست کنی

  • بی نام آذر ۲۳, ۱۳۹۸

    خوبی امریکا اینه که همه چیز دست خودته که آیندت چجور رقم بخوره. بدی امریکا اینه که همه چیز دست خودته که آیندت چجور رقم بخوره!
    هر کسی که هم امریکا زندگی کرده و هم اروپا عقیده داشته امریکا برای زندگی بهتره. البته این افراد معمولا اهل فن بودن

    • md hassan آذر ۲۳, ۱۳۹۸

      تقریبا میشه گفت که سقفی برای پیشرفت وجود نداره…کفی هم برای پس رفت نیست !

    • 484_ دی ۸, ۱۳۹۹

      منم از یه “اهل فن” شنیدم که اونجا واقعا جای بدیه، تعداد بی خانماناش خیلی زیاده و بعضی مردم واقعا وحشین. دعوا و تیر اندازی و آدمکشی تو آمریکا پره

  • Mohsen آذر ۲۳, ۱۳۹۸

    کاملا تابلو بود میخواین امریکا رو بد جلوه بدین حتما مجبورتون میکنن این مطالب رو علیه امریکا بنویسید وگرنه همه میدونن اونجا بهترین کشور دنیاست
    .
    .
    .
    لطفا یه مقاله درمورد کشور خودمون هم بنویسید

    • Hamed آذر ۲۶, ۱۳۹۸

      دقیقا همین رو خواستم بگم

    • آاا دی ۸, ۱۳۹۹

      نه اونجا اصلا بهترین کشور دنیا نیست

  • ahmadi فروردین ۱۱, ۱۳۹۹

    چقدر چرت

  • 484_ دی ۸, ۱۳۹۹

    آمریکا هم یه خوبیایی داره هم بدی، کسایی که کامنت گذاشتن فقط خوبیا رو میبینن. ولی واقعا چیزایی که تو این مقالس درسته، و از همه بدترش حمل اسلحه. کلی بچه فقط به خاطر همین تیراندازی تو مدارس کشته میشن. و توی این مقاله نگفته که ایران خیلی خوبه آمریکا خیلی بده، خب چرا اینقد سریع تصمیم گیری میکنین الکی. نمیفهمم چرا تا بحث آمریکا میشه همه طرف آمریکا میگیرن به وضع ایران اعتراض میکنن. بعد تو اون قضیه بین استقلال و پرسپولیس، استقلالیا شدن وطن فروش و بی غیرت???‍♀️