چطور بدون صدمه زدن به پوست آرایش خود را پاک کنیم؟

چطور بدون صدمه زدن به پوست آرایش خود را پاک کنیم؟

به ادعای دانشمندان، زنان وقتی آرایش می کنند از نظر دیگران ماهرتر به نظر می رسند. از طرفی ما عادت کرده ایم کار آرایش کردن را با دقت و به روش خاصی انجام دهیم و برای آن وقت بگذاریم. اما فراموش می کنیم که پاک کردن آرایش هم کار ساده ای نیست و نباید آن را سرسری گرفت. درواقع شستن صورت کافی نیست و پاک کردن آرایش آداب خاصی دارد که باید جدی گرفته شود.

در ادامه با پنج مرحله ی پاک کردن آرایش آشنا خواهیم شد و می خواهیم ببینیم چطور باید این کار را بدون صدمه زدن به پوست خود انجام دهیم.

مرحله اول: قبل از پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش

کار پاک کردن آرایش با آماده کردن خود برای این فرآیند شروع می شود. بنابراین اول باید محصولات شوینده ای که برای این کار لازم است را تهیه کنید. اگر پوست چربی دارید باید محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد چربی هستند و در مقابل، محصولاتی که خاصیت رطوبت بخشی دارند برای پوست های خشک مناسب هستند. به علاوه بهتر است یک شوینده ی مخصوص چشم هم خریداری کنید. قبل از شروع، موهای خود را کامل جمع کنید تا مزاحم کار پاک سازی نشوند.

مرحله دوم: پاک کردن آرایش چشم ها

اگر از مواد آرایشی ضد آب استفاده کرده باشید شاید بهتر باشد از شوینده هایی استفاده کنید که پایه ی روغنی دارند یا می توانید از هر شوینده ی دیگری که مناسب پوست تان هستند استفاده کنید. یک پد آرایشی را به شوینده آغشته کنید و آن را روی چشم ها بگذارید. پد را ۱۰ تا ۲۰ ثانیه روی چشم ها فشار دهید و سپس آن را به آرامی حرکت دهید. از مالش پد روی چشم ها خودداری کنید چون پوست دور چشم ها بسیار نازک هستند.

پد را روی پوست چپ و راست نکنید. آن را فقط در یک جهت، از قسمت داخلی چشم به قسمت بیرونی آن حرکت دهید. سپس سمت تمیز پد را برگردانید و آن را در جهت پایین روی مژه ها بکشید.

مرحله سوم: پاک کردن آرایش لب ها

حالا نوبت پاک کردن آرایش لب ها است تا رژ لب روی صورت تان پخش نشود. برای این کار می توانید از شوینده های مخصوص لب استفاده کنید، گرچه وازلین های معمولی هم برای این کار مناسب هستند. مقداری وازلین روی لب هایتان قرار دهید، ۵ دقیقه صبر کنید و آن را با یک پد آرایشی پاک کنید. پد را محکم نکشید تا لب هایتان صدمه نبینید.

مرحله چهارم: پاک کردن آرایش صورت

برای شروع از میسلار واتر استفاده کنید. یک پد آرایشی را به میسلار واتر آغشته کنید و آن را روی صورت تان بکشید. زیر فک و کنار گوش ها را فراموش نکنید. مطمئن شوید که خط رویش موهایتان را هم تمیز کرده اید چون مواد آرایشی به آنجا هم می رسند. بعد از آن می توانید از شوینده ی صورت استفاده کنید. شوینده را با حرکات مدور روی صورت و گردن خود مالش دهید.

صورت خود را آب بکشید و آن را با حوله خشک کنید. حوله را روی صورت تان نکشید، با ضربات آرام رطوبت آن را بگیرید. برای جلوگیری از سرایت باکتری ها به پوست تان می توانید به جای حوله از دستمال کاغذی استفاده کنید. از کشیدن دستمال به پوست تان هم خودداری کنید و تنها کافی است آن را روی صورت تان قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود.

مرحله پنجم: بعد از پاک کردن آرایش

مراقلت از پوست بعد از پاک کردن آرایش اهمیت زیادی دارد. این آخرین مرحله ی فرآیند پاک کردن آرایش محسوب می شود و انجام آن ضروری است. شما می توانید پوست خود را به آرامی ماساژ دهید تا به آن انعطاف و نرمی دهید و گردش خون را در آن بیشتر کنید. زدن کرم مرطوب کننده را هم فراموش نکنید تا پوست تان خشک نشود.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود