شات گان و مسلسل دوربین‌دار، سلاح‌های جدید اراذل و اوباش در تهران

شات گان و مسلسل دوربین‌دار، سلاح‌های جدید اراذل و اوباش در تهران

نزاع های خیابانی و خانوادگی در ۳۱ استان کشور در یک دهه اخیر روند صعودی داشته و در بلبشوی اقتصادی کشور که تنور کم تحملی ایرانیان را شعله ور کرده است، شاهد جنابت هایی هستیم که با سلاح های گرم مدرن صورت می گیرد. سلاح هایی که به صورت قاچاق در اختیار مجرمان قرار میگیرد تا در نزاع ها از آن استفاده کنند.

مثل خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی، امروزه شبکه های اجتماعی نیز محفل آموزش و بعضا خرید و فروش سلاح هایی است که به صورت قاچاق وارد کشور شده اند و ردپای آن را در اینستاگرام گنده لات های تهران و سایر استان ها و بعضا لات های مهاجر آن سوی آبی نیز مشاهده می کنیم.

به نظر می رسد دوران دعوا با قمه و چاقو گذشته است و آن طور که کشفیات نیروی انتظامی تهران بزرگ دیروز به نمایش گذاشت، شاهد ورود تسلیحات مدرن به ابزار اراذل و اوباش در پایتخت و سایر استان های کشور هستیم.

در راستای سومین مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش، ناجا سلاح هایی را به نمایش گذاشت که توسط اوباش استفاده می شد و جنایت های زیادی توسط آن رقم خورده است.

تصاویر سلاح هایی که در ادامه مشاهده میکنید، نشان گر این واقعیت است که اراذل و اوباش، این روزها برای عملی کردن اندیشه های پلید خود، از سلاح های گرم متوع با امکان نشانه گیری دقیق استفاده می کنند. در یک مورد، سلاحی دیده می شود که مجهز به دوربین است و می توان از فاصله چند صد متری، شلیک دقیقی را تجربه کرد.

علت ورود گسترده سلاح به ایران و در اختیار گرفتن آن توسط شماری از اراذل و اوباش در شهرهای مختلف کشور که روایت هایی از کاربرد و استفاده آن را در اینستاگرام بهروز حاجیلو، قاتل طلبه همدانی شاهد بودیم، جنگ هایی است که در اطراف کشور رخ داده است و قاچاق سلاح را در منطقه خاورمیانه افزایش داده است و ردپایش در ایران به چشم می خورد.

تصویری از بهروز حاجیلو، نوچه وحید مرادی که نحوه استفاده از شات گان را در اینستاگرامش به نمایش گذاشته بود. اینستاگرام این قاتل بعد از به هلاکت رسیدنش، از دسترس خارج شد

البته تلاش گسترده مسئولان امنیتی سبب شده تا شاهد ضبط قابل توجه این سلاح ها در سال های اخیر باشیم.

سلاح
اسلحه کمری ریتای

عکس بالا، سلاح کمری RETAY X1 را نشان می دهد که از کلکسیون محصولات کشف شده در طرح سوم برخورد با اراذل اوباش توسط ناجا است. ۲۲ قبضه این سلاح کمری به همراه صدها فشنگ از اراذل و اوباش بدست آمده که صاحبانش، اشراری با سابقه کیفری متعدد بودند. این سلاح به گفته ناجا،از کرمانشاه وارد کشور شده بود. شرکت ریتای، تولید کننده سلاح های شکاری از سال ۲۰۰۶ میلادی است. تولید سلاح های کمری، از جمله محصولات جدید این شرکت است.

این سلاح، خشابی با ظرفیت ۱۴ فشنگ داشته و ۸۵۰گرم وزن دارد. اسلحه بادی است که از فشنگی به نام P.A.K سود می برد. مرمی پلاستیکی فشنگ این سلاح باعث شده تا در ساخت فیلم و کارهای نمایشی نیز از آن استفاده شود که در عکس بالا مشاهده می کنید. جزییات بیشتر درباره سلاح های شرکت ریتای را در سایت: RETAYARMS.COM دنبال کنید.

نوعی مسلسل دوربین دار

سلاح عجیب دیگری که اراذل و اوباش استفاده می کردند و در کلکسیون کشفیات ناجا قرار گرفت، مسلسل CMMG 9 AR‌ نام دارد که دو پایه داشته و کالیبر ۹ میلی متری دارد.

سلاح
اسلحه‌های شات‌گان، شکاری ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی

آمار وقوع قتل عمدی، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و حریق عمدی در نیمه نخست سال ۹۷، ۱۶۱ مورد بوده که در نیمه نخست سال ۹۸ با کاهش پنج درصدی روبه‌رو شده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمدی دی ۶, ۱۳۹۸

    اکثر سلاح ها مال ترکیه هستندقدیم تو کشور سلاح های بی کیفیت پاکستان وارد میشد الان ترکیه بازار رو گرفته