شوک به تکواندوی ایران: «کیمیا علیزاده» به هلند رفت

تصاویری از عروسی و ایرانگردی های بانوی قهرمان ایران

شوک به تکواندوی ایران: «کیمیا علیزاده» به هلند رفت

کیمیا علیزاده دختر تیر ماهی متولد سال ۱۳۷۷ در کرج، مرداد ماه سال ۱۳۹۷ با حامد معدنچی از ورزشکاران والیبال کشور ازدواج کرد. دختر ۱۸۵ سانتی متری و پر افتخار تکواندو ایران، در سن ۲۱ سالگی از کشور رفت تا به کاروان مهاجران علمی، فرهنگی، ورزشی و کارآفرینی کشور در اروپا بپیوندد. در سال ۲۰۱۹ میلادی، این چندمین بار است که خبر مهاجرت برخی از بهترین ورزشکاران و فعالان ورزشی کشور را می شنویم. اینستاگرام  کیمیا علیزاده با تیک آبی در این نشانی: instagram.com/kimiya.alizade قرار دارد.

کیمیا علیزاده بانوی پر افتخار تکواندوی ایران و تنها بانوی مدال آور ایران در رقابت های المپیک تابستانی در سال ۲۰۱۶ میلادی، قصد دارد تا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با پرچم کشوری غیر از ایران روی تاتامی برود. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز چند روز پیش اعلام کرد که هنوز موفق به تماس با کیمیا علیزاده و خانواده اش که در اروپا به سر می برد نشده است و خبر مهاجرت او به هلند را تکذیب یا تایید نمی کند!

این مسئول ورزشی، درباره تصویر بی حجاب منتشر شده از کیمیا علیزاده در کنار تکواندوکاران اروپایی در روزهای اخیر هم ابراز تردید کرده بود. اما با عکس زیر، ورق برگشت و مهاجرت دائمی کیمیا علیزاده از ایران تایید شد. هلند یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی برای ایرانیان است. سروین بیات خواهر ساره بیات (هنرپیشه  سینما) نیز با همسر فوتبالیستش در این کشور زندگی می کند.

حتما کلیک کنید: جزییات وام ازدواج ۵۰  میلیون تومانی در سال ۱۳۹۹

عکس بی حجاب کیمیا علیزاده در کنار همسرش در هلند که تایید مهاجرت قطعی او به اروپا است

عکس بی حجاب کیمیا علیزاده در کنار همسرش حامد معدنچی در شهر آیندهوون هلند، بازتاب های زیادی در ایران و شبکه های اجتماعی داشت. این دو به یاد کشته شدگان سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، به مراسم یادبود هموطنان در هلند رفته بودند.

کیمیا علیزاده شامگاه شنبه ۲۰ دی ماه ۹۸ با انتشار پستی طوفانی در اینستاگرامش، خروج همیشگی از ایران را تایید کرد. این پست، یک ساعت پس از انتشار با بیش از ۶۰۰ هزار لایک و صدها کامنت هوادارانش مواجه شد. اینستانوشته کیمیا علیزاده در روز شنبه، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و بین المللی داشته است. او انتقاداتی را به هادی ساعی و ورزش کشور وارد کرده است. او به هادی ساعی گفت که آقای ساعی! من آمدم تا مثل شما نباشم و در مسیری که شما پیش رفتید قدم برندارم. . .  .

تصویری از پست اینستاگرامی کیمیا علیزاده مبنی بر خروج همیشگی از ایران

هادی ساعی یکی از پر افتخارترین تکواندوکاران ایران در المپیک، تا لحظه به روز رسانی این خبر، واکنشی به پست طوفانی کیمیا علیزاده نشان نداده است. هادی ساعی، ۵۴ هزار دنبال کننده دارد و اجازه کامنت زنی را بر روی هواداران و کاربران اینستاگرام بسته است. اقدامی که در صورت باز بودن صفحه، با واکنش سخت هواداران کیمیا علیزاده همراه می شد و طوفانی از کامنت را به را می انداختند.

تصویر جدید ترین پست های اینستاگرامی هادی ساعی را در بالا مشاهده میکنید که با لایک پرویز پرستویی هم همراه شده است

کیمیا علیزاده را باید در فهرست چندین ورزشکار ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی قرار داد که از کشور مهاجرت کرده و به کشورهای اروپایی رفته اند. موج مهاجرت ورزشکاران، داوران و متخصصان ورزش کشور در سال ۹۸ به نسبت سال های قبل قابل توجه بود و باید موج مهاجرت و فراز مغزها را صرفا به متخصصان و دانشجویان و دانش اموختگان دانشگاه ها، مرتبط ندانست.

علاوه بر چهره های سینمایی، چهره های ورزشی و مدال آوران کشور نیز به دلایل مختلف، جلای وطن کرده و می خواهند با پرچمی غیر از ایران در رقابت های بین المللی حاضر شوند. کیمیا علیزاده طبق آخرین پست اینستاگرامش، آذرماه نود و هشت به همراه همسرش که یک سال و اندی پیش با وی ازدواج کرده بود، در جزیره کیش بود و اکنون طبق گمانه زنی رسانه ها، حدود ۳ هفته است که به خارج از کشور رفته و گویا قصد دارد در رقابت های تکواندو المپیک توکیو ۲۰۲۰ با پرچم هلند روی تاتامی برود.

به نظر می رسد شرایط اقتصادی و سیاسی و وضعیتی که در ورزش ایران درحوزه مدیریت و برنامه ریزی و اختصاص بودجه برای حمایت از قهرمانان و مدال آوران وجود دارد، از فاکتورهای موثر در ترغیب مدال آوران ایرانی به مهاجرت در سال های اخیر می باشد که وزارت ورزش و جوانان باید فکری به حال این روند صعودی داشته باشد تا سرمایه های کشور به این راحتی از دست نرود.

‏این دست و پای دختر نوزده ساله ای است که با وجود مصدومیت مردانه جنگید و نائب قهرمان تکواندو جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی شد.

مصدومیت حسن یزدانی، سهراب مرادی، کیمیا علیزاده و علیرضا کریمی چهار نفر از ستاره‌های ورزش ایران کمتر از هفت ماه‌ مانده به آغاز رقابت‌های المپیک به یکی از اصلی‌ترین دل‌مشغولی‌های ورزش کشور تبدیل شده است. فدراسیون تکواندو، مصدومیت را دلیل غیبت کیمیا علیزاده در مسابقات انتخابی اعلام کرده بود اما او بدون مصدومیت، تمرینات آماده‌سازی خود را در اروپا پیگیری می‌کند.

طبق گفته هم‌تیمی‌هایش، کیمیای ۲۱ ساله که تصویر بدون حجاب او هنگام تمرینات در هلند منتشر شده است، می‌خواهد آینده دوران قهرمانی‌اش را به همراه حامد معدنی چی (همسرش) در خارج از کشور دنبال کند. در ماه‌های اخیر سعید ملایی در جودو و علیرضا فیروزجا در شطرنج نیز با پرچم فدراسیون جهانی به رقابت پرداخته‌اند.

بانوی تکواندوکار مدال آور ایران در المپیک ریو، به دلیل مصدومیت رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ را نیز از دست داده بود.

دعوت احسان علیخانی در مراسم تحویل سال از کیمیا علیزاده در شبکه ۳ سیما

۵ مدال تاریخی کیمیا علیزاده

  • مدال طلای  نوجوانان جهان ۲۰۱۴ که اولین مدال طلای تاریخ دختران تکواندوی ایران است.
  • مدال طلای المپیک نوجوانان نانجینگ ۲۰۱۴ که اولین مدال طلای تاریخ دختران ورزشکار ایران در بازیهای المپیک نوجوانان است.
  • مدال برنز  مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ که اولین مدال تاریخ دختران تکواندوی ایران در مسابقات جهانی رده سنی بزرگسالان است
  • مدال طلای مسابقات گرندپری مسکو ۲۰۱۵ که اولین مدال تاریخ دختران تکواندوی ایران در پیکارهای گرندپری است.
  • مدال پر افتخار برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل که اولین و تنها مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در بازیهای المپیک محسوب می شود.

اینستاگردی با کیمیا علیزاده

اینستانوشته اکتبر ۲۰۱۹ میلادی کیمیا علیزاده
تصاویری از جهانگردی های کیمیا علیزاده در سال ۲۰۱۹ میلادی
تصویر حلقه ازدواج و لباس عروس کیمیا علیزاده در ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۸
کیمیا علیزاده
کیمیا علیزاده و همسرش در جزیره کیش

باید قدر و ارزش قهرمانان و سرمایه های ورزشی و علمی و هنری را دانست. این سرمایه‌ها، آینده اقتصاد و فرهنگ و عزت ایران را می‌سازد و خبر مهاجرت آن‌ها، دردناک است.

انتقاداتی که ورزشکاران و مدال آوران کشورمان به بدنه ورزش و نوع حمایت آن ها در سال های اخیر وارد کردند، باید شنیده و بررسی شود. ذخائر ارزشمند علمی، فرهنگی و ورزشی کشور، محصول این مملکت بوده و هزینه زیادی برای پرورش آن‌ها پرداخت شده است.

حفظ سرمایه، مهم‌تر از افزایش سرمایه است و این را باید مسئولان درک کنند. ایران عصر ۱۴۰۰ به کیمیا علیزاده ها نیاز دارد. نامه خداحافظی کیمیا علیزاده و سارا خادم الشریعه (استاد بزرگ شطرنج ایران) باید تلنگری به مسئولان و نه فقط به مسئولان فدراسیون تکواندو باشد. فدراسیون تکواندو در سال های اخیر، کانون جدایی برخی از مربیان تیم ملی و پیوستن به کشورهای دیگر شده است. باید فکری کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۹ نظر

ورود

  • مهدی دی ۱۹, ۱۳۹۸

    رفت که رفت به جهنم اینجا مردم دارن میمیرن همه عذاداریم چیزی که مهم نیست همینه. قهرمان اینا نیستن قهرمان اونایی هستن که تو هشت سال دفاع مقدس جونشون رو دادن جانباز شدن و ضره ای اعتراض کردن و همچنان مثل کوه صبورن. قهرمان سردار سلیمانیه… قهرمان شهدان…

    • حسین دی ۱۹, ۱۳۹۸

      برادر احترام خودت رو نگه دار .اینها برای ایرانن نه برای حکومت!

      • مهدی دی ۲۰, ۱۳۹۸

        برادر شما احترام خودتو نگه دار منظورت برای ایرانن یعنی چی؟ حکومت و ایران نداره شهدا برای مردم رفتن برای من و شما جونشونو دادن بدون توقع جونیشونو دادن بعد اینایی که توی این مملکت رشد کردن ما گندشون کردیم وقتی یه خورده بهشون فشار میاد ول میکنن میرن. سرمایه؟ سرمایه این مملکت اون سربازیه که تو دمای منفی صفر داره لب مرز نگهبانی میده…

        • پروین بهمن ۲۶, ۱۳۹۸

          کیمیا علیزاده درست تربیت نشده . به او فقط خود خواهی و ریا کاری و دروغگویی یاد داده شده . اون از ارزشهای انسانی هیچ نمیدونه و احتمالا مثل خیلیهای دیگه جاذبه غرب گیجش کرده. دلم براش میسوزه و محاله موفق بشه. چون حمایت معنوی مردمش را از دست داد و قطعا اعتماد بنفسش را هم از دست میده.

      • الهی . دی ۲۱, ۱۳۹۸

        در اینکه کیمیا به وطنش پشت کرده خیلی کار حقیری انجام داده .نمک نشناسی کرده .افتخار مدالاش به اینه که با پرچم کشورش باشه هر جا بره دیگه ما ایشونو افتخار ایران نمیدونیم .

    • نامجو دی ۲۱, ۱۳۹۸

      تو چقدر احساساتی هستی. داداش همه که قرار نیست برن لب مرز جون بدن. ورزشکار و قهرمان اسم و رسم کشور رو معرفی میکنه و پرچم دار کشور در مناسبات بین المللی هست. قهرمان ثروت ایجاد میکنه و ارزآوری میکنه. خدا کنه شهدا در بهشت از این وضع مملکت با خبر نباشن و نبینن که چه گند و فسادی مملکت رو برداشته و ۹۰ درصد مردم آرزوی رفتن از اینجا رو دارن

    • ترازو دی ۲۱, ۱۳۹۸

      شما یه ذره بیشتر روی ادبیات فارسی کار بکنی بهتره ! ضره ؟!

    • ناشناس دی ۲۱, ۱۳۹۸

      ذره رو ضره می نویسی !!! چند سالته؟

    • Fatemeh مهر ۱۱, ۱۳۹۹

      ما که موندیم مثل اینکه خیلی خوشبختیم!!
      دروغگویی و فساد مملکت رو برداشته!
      بمونیم تو این وضعیت که چی بشه؟!

      برادر یکم تو املا تون دقت کنید! ذره ای!