با طولانی ترین پل های دنیا آشنا شوید

با طولانی ترین پل های دنیا آشنا شوید

گرچه اغلب طولانی ترین پل های دنیا در قاره های آسیا و آمریکا قرار دارند، اما این اعجازهای مهندسی که به مسافران امکان عبور از پهنه های بزرگ آبی و/ یا کیلومترها اراضی صعب العبور را سوار بر خودرو یا قطار می دهند را در سرتاسر دنیا می توان پیدا کرد. با طولانی ترین پل های دنیا آشنا شوید.

پل بزرگ دانیانگ کانشان

طولانی ترین پل های دنیا

پل بزرگ دانیانگ کانشان که در کشور چین واقع شده، با ۱۶۴/۱ کیلومتر طول، طولانی ترین پل دنیا است. این پل که برای ساخت آن نزدیک به ۸/۵ میلیارد دلار هزینه شده، دو شهر شانگهای و نانجینگ در کشور چین را به هم متصل می کند و یک در واقع پل راه آهن است که خط آهن سریع اسیر پکن-شانگهای از آن عبور می کند. این پل که در ژوئن ۲۰۱۱ افتتاح شده از آن زمان عنوان طولانی ترین پل دنیا را در کتاب رکوردهای جهانی گینس دارد.

پل شیشه‌ ای ژانگجیاجی

طولانی ترین پل شیشه ای دنیا هم در کشور چین قرار دارد. با وجود آنکه جمعیت زیادی از این پل بازدید می کنند و با کف کفش هایشان شیشه ی زیر پایشان را می سایند، اما پوشیدن کفش برای بازدید از این پل اجباری است. این پل شیشه ای از ۹۹ صفحه ی شیشه ای به ضخامت حدوداً ۶۱ سانتیمتر تشکیل شده. این پل ۴۲۶/۷ متر طول دارد و در ارتفاعی ۲۹۸/۷ متری بر فراز دره ی بزرگ چین قرار دارد.

پل گذرگاه دریاچه پونتچارترین

این پل بر روی دریاچه ای در جنوب ایالت لوییزانای آمریکا ساخته شده. پل گذرگاه دریاچه پونتچارترین که نزدیک به ۳۸/۶ کیلومتر طول دارد، طولانی ترین پل دنیا است که در آسیا قرار ندارد.

پل واسکو دو گاما

پل واسکو دو گاما که در شرق لیسبون، پایتخت پرتغال قرار دارد، طولانی ترین پل اروپا است و برای ساخت آن که ۱۸ ماه به طول انجامید از ۳ هزار کارگر استفاده شد. این پل ۱۷/۲ کیلومتری بر روی رود تاگوس ساخته شده.

پل معلق چارلز کونن

در سوئیس یک پل معلق ۴۹۳/۷ متری وجود دارد که طولانی ترین پل دنیا مخصوص پیاده روی است. با راهپیمایی از روی این پل از تماشای تعدادی از زیباترین مناظر کشور سوئیس از جمله بلندترین قله های آن برخوردار خواهید شد.

پل میلائو ویاداکت

این پل ۲/۴ کیلومتری درواقع مسیر بزرگراهی به نام A75 است که دو کشور فرانسه و اسپانیا را به هم متصل می کند. پل میلائو ویاداکت با ۳۳۶/۴ متر ارتفاع، مرتفع ترین پل دنیا است و حتی از برج ایفل هم بلندتر است.

پل-تونل خلیج چساپیک

این سازه که بخشی از آن پل و بخشی دیگر تونل است، ۲۸/۳ کیلومتر طول دارد و در سال ۱۹۶۴ به عنوان مسیری برای عبور و مرور وسایل نقلیه ی موتوری افتتاح شد. تا یک سال بعد از آن، این پل-تونل، یکی از عجایب هفت گانه ی مهندسی در دنیای مدرن بود. این سازه که بر روی آب های آزاد اطراف خلیج چساپیک و اقیانوس اطلس واقع شده، شبه جزیره ی دلماروا را به جنوب شرقی ایالت ویرجینیا در آمریکا متصل می کند.

پل رودخانه آچافالایا

این پل دوقلوی ۲۸/۹ کیلومتری که بر روی طولانی ترین باتلاق رودخانه ای ایالات متحده آمریکا ساخته شده، در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد و در آن زمان طولانی ترین پل کشور آمریکا بود.

پل بزرگراه بانگ نا به بانگ پاکونگ

این پل شش لاینه ی تایلند واقع شده، ۵۴ کیلومتر طول دارد و از بانکوک، پایتخت این کشور عبور می کند. پل بانگ نا که طولانی ترین پل جاده ای دنیا محسوب می شود، از بیش از یک میلیون متر مکعب بتن ساخته شده و از روی هیچ دریا یا دریاچه ای جز بخش کوچکی از رود بانگ پاکونگ عبور نمی کند. این پل در ارتفاعی ۳۰ متری بر فراز یک جاده ی دیگر یعنی بزرگراه ملی مسیر ۳۴ قرار گرفته.

پل آکاشی کایکیو

این پل که بر روی تنگه ی آکاشی ژاپن قرار گرفته و شهر کوبه را به جزیره ی آواجی متصل می کند، طولانی ترین پل معلق دنیا است.پل آکاشی کایکیو نزدیک به ۳/۹ کیلومتر طول دارد و دو برج آن که حدود ۲۸۳ متر ارتفاع دارند بلندترین برج پل در دنیا هستند.

پل هنگ کنگ ژوهای ماکائو

این پل ۵۴/۷ کیلومتری که در کشور چین واقع شده، هنگ کنگ را به ژوهای و ماکائو وصل می کند. این سازه که جدیدترین پل دریاگذر طولانی دنیا محسوب می شود، ساخت آن ۹ سال به طول انجامید و در پاییز سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. این پل در هر دو سر خود ایست بازرسی مرزی و اداره ی مهاجرت دارد (چون هنگ کنگ و ماکائو تحت قوانین مختلفی اداره می شوند).

منبع: rd
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود