اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا در یک دهه گذشته چه تغییراتی کرده اند؟

اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا در یک دهه گذشته چه تغییراتی کرده اند؟

ملکه الیزابت به دارنده ی طولانی ترین دوره ی سلطنت در تاریخ بریتانیا تبدیل شد، همسرش پرنس فیلیپ بعد از دهه ها خدمت به عنوان یک مقام سلطنتی، از وظایف سلطنتی اش بازنشسته شد و هری و مگان مارکل، ملکه بریتانیا را صاحب هشتمین نتیجه ی خود کردند. این تنها گوشه ای از آن چیزی است که از سال ۲۰۱۰ تا به امروز یعنی در سال ۲۰۲۰ بر خاندان سلطنتی بریتانیا گذشته. در ادامه با جزئیات بیشتری به زندگی هر یک از اعضای خاندان سلطنتی در طول یک دهه ی گذشته خواهیم پرداخت و می خواهیم ببینیم در این ۱۰ سال زندگی آن ها دستخوش چه تغییراتی شده.

ملکه الیزابت دوم

خاندان سلطنتی بریتانیا در دهه 2010

مهم ترین اتفاق برای ملکه در روز ۶ فوریه ۲۰۱۷ رخ داد، یعنی زمانی که او تبدیل به اولین فرمانروای بریتانیا شد که ۶۵ از سلطنتش می گذشت. در واقع او در آن روز شصت و پنجمین سال سلطنت خود را جشن گرفت.

علاوه بر این ملکه در سال ۲۰۱۶ تولد ۹۰ سالگی خود را جشن گرفت و سال بعد، او و همسرش پرنس فیلیپ به اولین زوج خاندان سلطنتی بریتانیا تبدیل شدند که ۷۰ سال در یکدیگر زندگی کرده بودند.

پرنس فیلیپ

پرنس فیلیپ، همسر ملکه بریتانیا، در ماه مه سال ۲۰۱۷ بعد از ۶۵ سال خدمت در مقام سلطنتی اش، از همه ی وظایف رسمی خود بازنشسته شد. آخرین حضور او در یک مراسم رسمی به اوت ۲۰۱۷ در کاخ باکینگهام برمی گردد. از آن زمان او در وود فارم که یک خانه ی روستایی در عمارت سندرینگهام خاندان سلطنتی است، زندگی آرامی را به مطالعه، نقاشی، نوشتن نامه و ملاقات با دوستان سپری می کند.

پرنس چارلز

پرنس چارلز، پسر ملکه الیزابت، در طول یک دهه ی گذشته به تدریج حضور رسمی خود از طرف ملکه را بیشتر کرده. او که وارث تاج و تخت بریتانیا است و بعد از ملکه الیزابت، فرمانروایی این کشور را در دست خواهد گرفت، از طرفداران سرسخت محیط زیست است. او حتی در سال ۲۰۱۷ کتابی درباره ی تغییرات آب و هوایی منتشر کرد.

کامیلا، دوشس کورنوال

کامیلا به همراه همسرش پرنس چارلز در بسیاری از مراسم های رسمی ای که در بریتانیا و کشورهای دیگر برگزار می شد حضور داشت. در سال ۲۰۱۷ او تولد ۷۰ سالگی خود را جشن گرفت.

پرنس ویلیام

ویلیام، پسر بزرگ پرنس چارلز، در سال ۲۰۱۱ بالاخره مسئولیت های زندگی متأهلی را پذیرفت و با کیت میدلتون که مدت ها با او در رابطه ی عاشقانه بود ازدواج کرد. او حالا تبدیل به یک پدر فوق العاده و همسری وفادار شده.

پرنس ویلیام بعد از آنکه در سال ۲۰۰۸ رسماً به یکی از خلبان های نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا تبدیل شد، با گذراندن یک دوره ی آموزشی، در سال ۲۰۱۰ به یک خلبان جستجو و نجات جامع الشرایط تبدیل شد.

کیت میدلتون

کیت میدلتون بعد از ازدواجش با پرنس ویلیام در آوریل ۲۰۱۱، عنوان جدیدش را دریافت کرد و به دوشس ساسکس تبدیل شد. او از آن زمان زندگی خود را وقف فعالیت های خیریه در حوزه های سلامت روان، کودکان، ورزش و هنر کرده.

کیت در دهه ی گذشته صاحب ۳ فرزند شد: پرنس جورج (۲۰۱۳)، پرنسس شارلوت (۲۰۱۵) و پرنس لویی (۲۰۱۸).

پرنس هری

ده سال قبل، زندگی هری، پسر کوچک تر پرنس چارلز، تمام و کمال به خدمت در ارتش اختصاص داشت. او سروان نیروهای مسلح بریتانیا بود و حتی در سال ۲۰۱۲ در مناطق جنگی افغانستان حضور داشت. بعد از آن، در سال ۲۰۱۵ او رسماً ارتش را ترک کرد اما به حمایت از همکاران خود در ارتش بریتانیا ادامه داد. در سال ۲۰۱۴ او بازی های اینویکتوس را به راه انداخت، رویدادی ورزشی که در آن نیروهای معلول ارتش در رشته های مختلف ورزشی با یکدیگر رقابت می کنند.

او و مگان مارکل اولین بار در سال ۲۰۱۷ در ملأعام با یکدیگر حضور پیدا کردند. این زوج در ماه مه ۲۰۱۸ باهم ازدواج کردند و سال بعد صاحب پسری به نام آرچی هریسون ماونت باتن-ویندزور شدند.

هنوز چیزی از شروع سال نوی میلادی ۲۰۲۰ نگذشته بود که هری و همسرش مگان مارکل با انتشار بیانیه ای رسمی از تصمیم خود به کناره گیری از مقام خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی خبر دادند. به همین دلیل هری دیگر عنوان پرنس نخواهد داشت.

مگان مارکل

مگان مارکل ۱۰ سال قبل به کار بازیگری مشغول بود و در سریال های تلویزیونی ایفای نقش می کرد. او بعد از نامزدی اش با هری در سال ۲۰۱۷، کار بازیگری را کنار گذاشت تا به یک عضو تمام وقت خاندان سلطنتی تبدیل شود. در ماه مه ۲۰۱۹ او صاحب اولین فرزند خود، آرچی شد.

با این حال، زندگی او به عنوان یکی از اعضای خاندان سلطنتی چندان طول نکشید و همانطور که پیشتر گفته شد او و همسرش در اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام کردند تصمیم دارند از خاندان سلطنتی جدا شوند و در عین آنکه به حمایت از ملکه ادامه می دهند برای رسیدن به استقلال مالی تلاش کنند.

مگان و هری حالا به همراه پسرشان آرچی در کانادا زندگی می کنند.

پرنسس آن

پرنسس آن، دختر ملکه الیزابت، وظایف زیادی از طرف مادرش دارد و در مراسم های رسمی زیادی شرکت می کند. او به کشورهای دیگر دنیا هم زیاد سفر می کند و در بیشتر از ۲۰۰ خیریه و دیگر نهادهای رسمی شرکت دارد.

پرنس اندرو

پرنس اندرو، دیگر پسر ملکه الیزابت، تا سال ۲۰۱۱، نماینده ی ویژه ی بریتانیا در مرکز تجارت و توسعه بین الملل (ITIC) بود. در سال ۲۰۱۵ او به ریاست هیئت امنای بنیاد جایزه ی بین المللی دوک ادینبورگ منصوب شد. از آن زمان او به خاطر این پست به سرتاسر بریتانیا و کشورهای دیگر سفر می کند و در مراسم ها حضور می یابد.

در سال ۲۰۱۹ اندرو از وظایف سلطنتی خود رسماً کناره گیری کرد.

پرنسس بئاتریس

پرنسس بئاتریس، دختر بزرگ پرنس اندرو، از زمان فارغ التحصیلی اش از دانشگاه در سال ۲۰۱۱، پست های زیادی عوض کرده، از جمله کار برای یک شرکت فناوری اطلاعات در نیویورک و حمایت از یک آسایشگاه مخصوص کودکان در بریتانیا. در سال ۲۰۱۰، او به اولین عضو از خاندان سلطنتی بریتانیا تبدیل شد که مارتن لندن را به پایان رسانده بود.

پرنسس اوژنی

پرنسس اوژنی در سال ۲۰۱۳ یک سالی را در نیویورک زندگی کرد و در آنجا به عنوان مدیر بخش حراج خیریه در یک شرکت حراج آنلاین به نام Paddle8 کار کرد. بعد از آن او به لندن بازگشت و در گالری هنری هازر اند ورث مشغول به کار شد. او هنوز هم در این گالری فعالیت می کند.

اوژنی در اکتبر ۲۰۱۸ با جک بروکسبنک ازدواج کرد. او و جک از دوران دانشگاه با یکدیگر در رابطه ی عاشقانه بودند.

پرنس ادوارد

پرنس ادوارد، کوچک ترین فرزند ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ، علاقه ای به شهرت و توجه عمومی ندارد و ترجیح می دهد زندگی آرامی با همسرش سوفی داشته باشد. آن ها در ژوئن ۲۰۱۹ بیستمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند.

با این حال، ادوارد هم وظایف سلطنتی خودش را دارد که زیاد هم هستند. او علاوه بر پست های نظامی اش و فعالیتش در برنامه ی جایزه ی دوک ادینبورگ، از نزدیک به ۸۰ سازمان حمایت می کند، از سازمان بدمینتون اسکاتلند گرفته تا انجمن پارالمپیک بریتانیا.

سوفی، کنتس وسکس

کنتس وسکس، همسرش پرنس ادوارد را در هنگام انجام وظایف سلطنتی اش اغلب همراهی می کند. در سال ۲۰۱۱، این زوج به افغانستان و در سال ۲۰۱۲ به منطقه ی کارائیب سفر کردند. علاوه بر این ها، سوفی به کارهای مختلفی مشغول است از جمله فعالیت در حوزه ی مد و فشن تا حمایت از افراد معلول. او در مجموع حامی بیشتر از ۷۰ نهاد و خیریه است.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود