هر کد ملی ۲ میلیون تومان؛ جزییات بزرگ ترین تامین مالی تاریخ بورس

هر کد ملی ۲ میلیون تومان؛ جزییات بزرگ ترین تامین مالی تاریخ بورس

کد ملی به جای کد بورس! بزرگ ترین تامین مالی تاریخ بورس ایران بزودی با فراخوان ملی، به وقوع می پیوندد. این خبری بود که اخیرا رئیس سازمان خصوصی سازی از برنامه واگذاری ۲۰ درصد سهام ۵ پالایشگاه بزرگ کشور در آینده نزدیک اعلام کرد و از همه ملت ایران دعوت کرد تا سهامدار غول های پالایشگاهی سود ده ایران شوند که هزاران میلیارد تومان ارزش سهام آن ها در بورس ۹۸ است.

او گفت که بر خلاف رویه همیشگی سازمان بورس نسبت به ارائه سهام به دارندگان کد بورس، در این عرضه ها، افراد با داشتن کد ملی، می توانند سهامدار شرکت های پالایشگاهی شوند.

این عرضه اولیه، به گونه ای است که به هر یک از متقاضیان، تا سقف ۲۰ میلیون ریال، سهام تعلق می گیرد. قیمت سهام عرضه اولیه شده پالایشگاه ها، ۱۵ درصد کم تر از قیمت روز سهام در بازار بورس است و این یعنی علی الحساب، شما با خرید سهام پالایشگاهی، ۱۵ درصد روی سود هستید.

اگر بیشتر سهامداری کنید، ۱۵ درصد سود شما میتواند به ۱۵۰ درصد در بلند مدت تبدیل شود. اکنون ۱۳ میلیون ایرانی کد بورس دارند و از طریق ۱۰۶ کارگزاری در سراسر کشور نسبت به خرید و فروش اینترنتی سهام اقدام می کنند.

حجم روزانه نقدینگی در بازار بورس ایران در زمستان ۹۸ در قیاس با زمستان ۹۷، بیش از ۴۰ برابر شده است و به صورت میانگین، روزانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان سهم خرید و فروش می شود. برای خرید سهام ۵ پالایشگاه بزرگ بورس ایران، بایستی منتظر اطلاعیه های سازمان خصوصی سازی نسبت به فرآیند دریافت سهام و واریز وجه از طریق بانک های عامل بود.

در نخستین عرضه اولیه بورس ایران در زمستان ۹۸ که مربوط به شرکت ذوب و روی اصفهان بود، بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از هموطنان شرکت کردند که رکورد مشارکت ایرانیان در عرضه اولیه را شکست و در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود.

سهام
بازتاب مشارکی میلیونی ایرانیان در خرید عرضه اولیه سهام فروی

به نظر می رسد در کنار رکورد زنی شدید شاخص کل بورس ایران در سال ۹۸، شاهد رکوردهای جدیدی در بازار سرمایه ایران در سال ۱۳۹۹ باشیم. بازار بورس ایران در سال ۱۳۹۹ که آخرین سال سده سیزدهم هجری شمسی است، پر سود ترین بازار در اقتصاد ایران خواهد بود.

صندوق قابل معامله موسوم به ETF متشکل از ۵ شرکت پالایشی با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال تشکیل است که ۲۰ درصد از سهام این ۵ غول در آن جای می گیرد و قرار است در بهار ۱۳۹۹ که یک بهار تمام فوتبالی هم هست، عرضه اولیه سهام غول ها به عموم متقاضیان انجام شود.

سهام پالایش نفت تهران، بندرعباس، تبریز، لاوان و شیراز در این صندوق معامله می شود. سازمان خصوصی سازی منتظر مجوز مجلس است تا این تامین مالی بزرگ تاریخ بورس ایران را عملیاتی کند.

نماد تابلو شاوان یکی از سهامی که در عرضه سهام پالایشگاهی به مردم واگذار می شود.

با توجه به روند صعودی شاخص کل و تزریق نقدینگی به بازار بورس ایران و رشد سهام در نیمه اول سال ۱۳۹۹، مشارکت در عرضه اولیه سهام ۵ پالایشگاه بزرگ ایران، توصیه می شود. شما هیچ نیازی به کد بورس ندارید.

هیچ نیازی به دانش بورسی ندارید. هیچ نیازی به دسترسی معاملات آنلاین ندارید. کافی است با پرداخت مبلغ اعلامی سازمان خصوصی سازی و مراجعه به بانک های عامل در زمان اعلامی که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد، سهامدار ۵ غول پالایشی کشور باشید.

روند روزانه بورس ایران را در TSETMC.COM دنبال کنید. شاخص کل بورس ایران تا ۲ سال آینده، از مرز ۱ میلیون واحد خواهد گذشت و بزودی یک پنجم ملت ایران، کد بورس خواهند گرفت. توجه داشته باشید که از آبان ماه سال ۱۳۹۹، امکان خرید و فروش سهام عدالت که در اختیار ۴۹ میلیون نفر است در فرابورس ایران فراهم می شود و این خود منجر به رونق افزون تر بازار سرمایه ایران در پاییز ۹۹ خواهد شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • سهامدار بهمن ۱۸, ۱۳۹۸

    حقیقا دانایان بورس منتظر سقوط بزرگ هستند…
    همین الان هم ارزش سهام بیشتر شرکت ها ۱۰ برابر بیشتر از ارزش واقعی آنهاست…(جدای از شرکتهای پالایشگاهی)

    • علی زمانی بهمن ۱۸, ۱۳۹۸

      دانایان عقل کلی که شما می فرمایید، از شاخص ۲۰۰ هزار واحد منتظر سقوط بزرگن!! شاخص کل نزدیگ ۵۰۰ هزار واحدشد. خبری از سقوط نشد. شاخص کل ۱ سال دیگه ۱ میلیون واحد میشه و دانایان کل همچنان از «توهم بزرگ» می گویند

  • بی نام بهمن ۲۰, ۱۳۹۸

    خودم سال ۹۵ با ۲ میلیون در بازار بورس سرمایه گذاری رو شروع کردم و بعد از کلی معامله و سود و ضرر و خوشحالی و گریه و زاری و بعد از چندین دفعه برد و باخت تونستم سود زیادی در بازار بدست بیارم و این روند همچنان ادامه داره ولی با دقت خیلی بیشتری نسبت به سال ها و حتی ماههای گذشته. زمانی که برای اولین بار به کارگزاری رفتم تا سرمایه گذاری کنم فقط یک نفر جلوتر از من توی نوبت بود اون هم در دفتری که فقط ۳ کارمند داشت(در شهرستان هستم). هفته پیش یکی از دوستان تصمیم گرفت شروع به سرمایه گذاری در بورس کنه و من هم تصمیم گرفتم همراهش برم و برای اینکار تصمیم گرفتیم به همون دفتر کارگزاری مراجعه کنیم که خودم برای اولین بار به اونجا مراجعه کردم. اول اینکه دفتر کارگزاری سه سال پیش تغییر مکان داده بود و به مکانی بسیار لوکس تر نقل مکان کرده و تعداد کارمندان شعبه از ۳ نفر به ۷ نفر افزایش پیدا کرده. ساعت ۱۰ صبح رفتیم و در کمال تعجب دیدیم به علت ازدحام جمعیت مردم بیرون از دفتر جمع شدن. سیستم نوبت گیری رو هم از کار انداخته بودن چون به علت ازدحام جمعیت امکان ثبت نام تا پایان روز وجود نداشت!!! پیرمرد و پیرزن و نوجوون و سرباز و کارگر و کارمند و دانشجو و خلاصه همه جور آدمی اونجا بود. اصلا نمی تونستم حدس بزنم چند نفر از این آدما واقعا از بورس سر در میاوردن.
    یکی از دوستان کارگزارم حرف خوبی میزنه. بهم میگه تنها تضمینی که کارگزار بهت میده اینه که تضمین میکنه که کارمزد رو ازت میگیره! آقای زمانی من آدم ساده لوحی نیستم. شما هم ساده لوح نیستی. و خوب میدونی که این آتش زمانی فروکش میکنه اما نه حالا. به قول آمریکایی ها الان وسط مهمونی هستیم. مهمونی که ۲ سالی هست شروع شده و احتمالا تا دو سال دیگه ادامه داره. افرادی که از سود بانکی نسبت به تورم نا امید شدن به سمت بورس اومدن. کسایی که از بازار ارز و خودرو ضرر کردن پولشون رو به بازار بورس آوردن. بازار مسکن هم که دیگه کلا فلج شده. الان تو بازار بورس میشه پول خوبی به جیب زد اما باید خیلی مواظب باشیم که حریص نشیم.

    • علی زمانی بهمن ۲۰, ۱۳۹۸

      ممنونم از توضیح جنابعالی
      والا آقای زمانی بی تقصیره 🙂 چه بورس بره بالا چه با کله به قول شما بخوره زمین، در هر حال ما بی تقصیریم. ما فقط تحلیلگریم. نه توهم زدیم نه اهل قلیان و شیشه و . . . ایم 🙂 ما اهل عدد و رقم ونموداریم. جمله اخر شما خیلی خوب بود.
      ممنونم.

  • امیرحسین خیری مهر ۲۵, ۱۳۹۹

    منمنونم