آیا می‌دانید چطور می‌توانید بهترین و شادترین رییس یا مدیر دنیا باشید؟

آیا می‌دانید چطور می‌توانید بهترین و شادترین رییس یا مدیر دنیا باشید؟

شما به عنوان مدیر و رییس یک تیم یا یک بخش اداری در محل کارتان، مثل بازی‌های ویدیویی، دفترچه‌ای مخصوص ترفندها و روش‌های استراتژیک برنده شدن ندارید که به شما ضمانت کند کدام روش با اهدافی که مد نظر دارید جور در می‌آید تا تیم شما را بانشاط نگه داشته و بهره‌وری کارکنان را حفظ می‌کند.

بخش عمده موفقیت شما در هدایت تیم تجاری به تجربه اعضای تیم، خلق و خو، قدرت‌ها و همین طور خود شما بستگی دارد. لازم به ذکر نیست که نحوه تعامل کارکنان با یکدیگر نیز جزوی از این عوامل موفقیت شما هستند.

در این مطلب از روزیاتو، می‌خواهیم به شما روش‌هایی را بیاموزیم که با تکیه بر آنها از پس شرایط و معضلات رایجی که معمولا پیش می‌آیند غلبه کنید؛ یعنی همان مشکلاتی که اگر مراقب نباشید، از آستانه تحمل شما خارج خواهند بود.

 در محول کردن کارها به دیگران مشکل دارید؟

به شما می‌گوییم چرا نمی‌توانید وظایف را به خوبی به کارمندان خود محول کنید و چطور در انجام این کار بهتر باشید: یکی از دلایل مهمی که مدیران نمی‌توانند وظایف را بر عهده کارکنان خود بگذارند این است که در انجام این کار واهمه دارند. آنها نگرانند که نتوانند در انجام وظایف و مسئولیت‌هایی که بر گردن پرسنل خود می‌گذارند اعتماد کنند و فکر می‌کنند آنها قادر نیستند خیلی خوب و باکیفیت و همین طور با سرعتی که مد نظرشان است کار خود را به اتمام برسانند. مدیران و رؤسا اغلب نگران هستند اگر فردی که کار را به عهده آن محول کرده‌اند نتواند کارش را خوب و سریع پیش ببرد، به شهرت و اعتبار آنها لطمه وارد کند. یا حتی فکر می‌کنند با گزارش مستقیم افراد نابغه و باهوش تهدید می‌شوند.

از فرد خاصی در تیم خوشتان نمی‌آید؟

نادیده گرفتن آنها و پرهیز از سپردن کار به آنها می‌تواند وضعیت را بدتر کند. کار شماست که به عنوان یک مدیر یا رهبر تیم به همه اعضای گروه انگیزه بدهید؛ حتی به آنهایی که خوشتان نمی‌آید. شما هم انسان هستید و طبیعی است که شاید دلتان بخواهد تا آنجا که می‌توانید از آنها در انجام کارها پرهیز کرده یا حتی وانمود کنید که همه چیز خوب و رو به راه است. البته، ناگفته نماند که هر دو رویکرد عواقب منفی خودش را به دنبال خواهد داشت.

مدیر همکار روی اعصابتان است؟

نگذارید مدیر همکار به کار شما آسیب وارد کند. گزارش‌های مستقیم تنها چیزهایی نیستند که ممکن است شما را از کوره به در ببرند. وقتی هر مدیر عاملی از شما می‌خواهد که در یک شرکت تقسیم وظایف کنید، همکاری مشترک با دیگر مدیران ناگزیر رخ می‌دهد. اما وقتی فردی سعی می‌کند تلاش‌های شما را نادیده گرفته و یا به طور غیرعمد آنها را دست کم بگیرد، به سختی می‌توانید روی شعار «همه برای یکی و یکی برای همه» متمرکز باشید.

اشتباه بزرگی کرده‌اید؟

شاید لازم باشد آسیب‌ها را کنترل کنید. اشتباه ناگزیر رخ می‌دهد و بسیاری از آنها به راحتی قابل بخشش هستند. اما برخی از اقدامات و گام‌هایی که به اشتباه برداشته می‌شوند، ممکن است به شهرت و اعتبار شما لطمه وارد کنند یا شغلتان را به خطر بیندازند یا حتی کارمند شما را با دردسرهای قانونی روبه‌رو کند. رو به راه کردن و سر و سامان دادن به اوضاع نیاز به برداشتن وزنه‌های سنگین دارد!

به تازگی مدیر شده‌اید؟

اگر همین اواخر به سمت مدیریت ارتقا یافته باشید، لازم است برخی چیزها را در خودتان تغییر دهید.وقتی شما به بالاترین سمت یک شرکت یا یک بخش از شرکت می‌رسید، وقت آن رسیده که در مورد نحوه معرفی خود به دیگران تجدید نظر کنید. بهتر است به این نکته پی ببرید که دیگران چه دریافتی از شما دارند و چه کارهایی را باید متفاوت‌تر از همیشه انجام دهید تا به موفقیت برسید.

می‌خواهید بهترین رییس باشید؟

بهترین رییس بودن با این که ساده به نظر می‌رسد اما همیشه هم آسان نیست. اگر بهترین رییس بودن هدفی است که به شما الهام می‌بخشد یا فقط می‌خواهید حس کنید بهترین رییس هستید، لازم است به دنبال مشخصه‌هایی در خودتان بگردید.

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود