مشخصات فنی «فراری» قرمز پلاک شده در ایران

مشخصات فنی «فراری» قرمز پلاک شده در ایران

شرکت خودروسازی فراری (ferrari) از جمله سازندگان خودروهای لاکچری است که توسط انزو فراری، در سال ۱۹۳۹ میلادی تاسیس شد. شرکت آلفا رومئو، این شرکت را به منظور حضور در رقابت های ماشین های مسابقه ای تاسیس کرد و نخستین محصولش در سال ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد.

از سال ۲۰۱۸ میلادی، لوئیس کامیلری، مدیریت فراری را بر عهده دارد. از برندهای مطرح خودروهای سوپر اسپرت جهان، حتما باید به فراری اشاره کرد. قیمت هر سهم فراری در بورس ایتالیا، ۱۵۹ یورور است. فراری در سال ۲۰۱۹ میلادی، قوی ترین مدل تاریخ خود را به معرفی اولین ماشین هیبرید الکتریکی به نمایش گذاشت.

در میان خودروهای لوکس و برندهای صاحب نام جهان، شاهد حضور گسترده این خودرو در ایران پس از انقلاب نبودیم. اولین فراری در سال ۲۰۱۲ میلادی وارد کشور شد. با وجود ممنوعیت ورود خودروهای ۸ سیلندر با حجم پیشرانه های بالای ۲۵۰۰ سی سی، اولین فراری در سال ۲۰۱۲ میلادی وارد ایران شد و پلاک ملی گرفت و حضورش در خیابان های تهران، بازتاب گسترده ای پیدا کرد.

این خودرو پس از ۱۴ ماه انتظار، از طریق دوبی وارد ایران شد و پلاک شد. این که این فراری پلاک قرمز، تنها فراری در ایران است را نمی دانیم. اما خودرویی که تصویرش را در این گفتار مشاهده می کنید، حجم موتور ۴.۵ لیتر و قدرت موتور ۵۶۰ اسب بخار دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۳.۴ می باشد. حداکثر سرعت این فراری، ۳۲۵ کیلومتر در ساعت بوده و ۱۳۴۰ کیلوگرم وزن دارد. گشتاور آن ۵۴۰ نیوتن بر متر بوده و جعبه دنده ۷ سرعته دارد.

فراری

این فراری که در عکس مشاهده می کنید، فراری ۴۵۸ ایتالیا بوده و خودروی اسپرت موتور متوسط است. فراری ۴۵۸ جایگزین فراری اف ۴۳۰ شده بود. خودروی فراری ۴۵۸ ایتالیا، در سال ۲۰۰۹ میلادی در فرانکفورت آلمان به نمایش گذاشته شد.

تصاویر جدیدترین محصولات شرکت فراری ایتالیا

ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو در ۲ سال اخیر سبب شده تا شاهد ورود خودروهای لوکس و ورژن های جدید از برندهای صاحب نام جهان به کشور نباشیم و به نظر می رسد این رویه تا پایان دولت تدبیر و امید ادامه داشته باشد. قیمت خودروهای لوکس در روزگار دلار ۲۰ هزار تومانی، سر به فلک می زند.

برای آشنایی با جدید ترین محصولات و فناوری های مورد استفاده در محصولات شرکت فراری، به اینستاگرام پر بیننده این شرکت در این نشانی مراجعه کنید که شما را با دنیای خودروی لوکس و فناوری های پیشرفته و متن و حاشیه فعالیت هایش آشنا می کند. این صفحه بیش از ۲۴۰۰ عکس را به اشتراک گذاشته و قریب به ۱۸ میلیون دنبال کننده دارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود