۸ عادت اشتباه در خانم ها که سلامت آن ها را به خطر می اندازد

۸ عادت اشتباه در خانم ها که سلامت آن ها را به خطر می اندازد

از بچگی به ما یاد داده اند که کشیدن سیگار و بددهنی عادت های بدی هستند. با این حال، گاهی حتی کارهایی که جزء برنامه ی روزانه ی ما هستند هم می توانند تأثیر بدی روی سلامتی ما داشته باشند. به علاوه، این عادت ها اغلب بی ضرر به نظر می رسند. مثلاً آیا می دانستید که پوشیدن دمپایی لاانگشتی آسیب زیادی به بدن شما می زند؟

در ادامه درباره ی عادت های به ظاهر بی ضرری صحبت خواهیم کرد که می توانند تأثیری منفی بر سلامت ما داشته باشند.

۱- پوشیدن مکرر جوراب شلواری های نایلونی

عادت های اشتباه در خانم ها

پوشیدن مکررجوراب شلواری های نایلونی و شلوارهای تنگ می تواند باعث رشد موهای زیرپوستی روی پاها و در ناحیه ی بیکینی شود. علت این اتفاق آن است که تنگی لباس مانع از آن می شود که مو به بیرون پوست رشد کند و به جای آن درون پوست رشد می کند.

برای جلوگیری از این مشکل، باید پوست خود را مرتباً اسکراب و مرطوب کنید و به جای جوراب شلواری های نایلونی از نوع نخی یا بامبوی آن ها استفاده کنید.

۲- استفاده از یک اسکاچ برای شستن ظرف ها

طبق تخمین های دانشمندان در یک سانتیمتر مکعب از کثیف ترین اسکاچ ها نزدیک به ۵۰ میلیارد میکروارگانیسم یا همان موجودات ریز میکروسکوپی وجود دارد. این موجودات به دست های ما می چسبند و وقتی بدن و صورت مان را لمس می کنیم، باعث بروز مشکلات و بیماری های پوستی می شوند.

اسکاچ ها را می توانید به کمک آب جوش یا محلول الکل تمیز کنید.

۳- پیچیدن حوله دور سر بعد از حمام

استفاده ی طولانی مدت از حوله یک اثر سونا مانند بر روی سر ایجاد می کند. در این حالت، پوست سر شروع به ترشح بیشتر چربی می کند، در نتیجه سر زودتر کثیف و چرب می شود.

اگر موهای خشک یا فری دارید، خبرهای بدی برای شما داریم چون حوله رطوبت را به خود جذب می کند و می تواند باعث خشکی بیش از حد موها شود. پس چه باید کرد؟ به جای حوله از یک تکه پارچه ی نخی یا یک تیشرت استفاده کنید. موهایتان از شما ممنون خواهند بود.

۴- پاک کردن صورت با حوله

بسیاری از بیوتی بلاگرها توصیه می کنند به جای حوله از دستمال کاغذی برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید، به خصوص اگر بعد از شستن صورت تان یا رفتن به حمام آن را پاک می کنید. این کار احتمال آسیب دیدن پوست را که ممکن است باعث بروز چین و چروک یا جراحات میکروسکوپی شود، کاهش می دهد.

برای خشک کردن صورت خود از دستمال کاغذی یا حوله های نخی استفاده کنید وبه جای آنکه آن ها را روی پوست بکشید، با آن ها به آرامی به صورت خود ضربه بزنید.

۵- پوشیدن دمپایی لاانگشتی

وقتی دمپایی لاانگشتی به پا می کنید، پاها نمی توانند تکیه گاه نرمالی داشته باشند، مسأله ای که می تواند منجر به وارد شدن آسیب به تاندون ها، درد و التهاب مفصل قوزک پا، زانوها یا ران ها شود. وقتی با دمپایی لاانگشتی راه می روید، پاهای شما دائماً منبقض هستند و این مسأله روی فرم بدن شما و وضعیت مفصل هایتان تأثیر می گذارد.

بعضی از دمپایی های لاانگشتی از جنس پلاستیکی هستند که حاوی ماده ای سرطان زا به نام بیسفنول A است. این ماده از راه پوست جذب می شود. به همین دلیل است که بهتر است از پاپوش های راحت تر و باکیفیت تری استفاده کنید.

۶- مشکی کردن موها

بسیاری از رنگ موها حاوی ماده ای به نام پارافنیلن دی آمین هستند که به آن ها رنگی مشکی و قهوه ای تیره می دهد. این ماده می تواند باعث حساسیت های شدید و حتی به کما رفتن شود. البته این عوارض لزوماً بلافاصله بعد از رنگ کردن موها خود را نشان نمی دهند. رنگدانه های تیره عناصر سمی دیگری هم دارند. مثل قطران ذغال سنگ که به ابتلا به سرطان کمک می کند، و سرب که در بدن باقی می ماند و در استخوان ها انباشته می شود.

هنگام خرید رنگ مو به مواد تشکیل دهنده ی آن توجه داشته باشید. رنگ موی خود را با دقت انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکلات جسمی نشوید.

۷- بلند کردن ناخن ها

بلند کردن ناخن ها فقط برای پرستار ها و پیشخدمت ها مضر نیست. دانشمندان پی برده اند عوامل بیماری زا اغلب زیر ناخن های بلندی که انباشته می شوند که لاک ژلیش دارند. تعداد باکتری هایی که زیر ناخن های بلند زندگی می کنند بیشتر از ناخن های کوتاه است.

ناخن ها هر چه بلندتر شوند، تمیز کردن زیر آن ها با روش معمول شستشوی دست ها سخت تر می شود. اگر ناخن بلندی دارید، هم دست های خود را به طور کامل بشویید و هم زیر ناخن ها را تمیز کنید.

۸- نگه داشتن لوازم آرایشی و بهداشتی در دستشویی

بعضی لوازم آرایشی و بهداشتی خود را برای دسترسی راحت تر در دستشویی نگه می دارند. اما از آنجایی که میزان رطوبت و دمای هوا در دستشویی دائماً در حال تغییر است، این مسأله می تواند به کاهش تاریخ مصرف محصولات و تغییر قوام آن ها منجر شود. به علاوه نور چراغ های دستشویی می تواند باعث بالا رفتن دمای محصولات و خراب شدن مواد داخل آن ها شود.

محصولات آرایشی و بهداشتی را بهتر است در مکان تاریکی مثل کشو و در دمایی بین ۱۰ تا ۲۱ درجه ی سانتیگراد نگه دارید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود