راهنمای ساده نصب اینستاگرام و ثبت نام

راهنمای ساده نصب اینستاگرام و ثبت نام

اینستاگرام یکی از پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی پرطرفداری است که در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و تعداد کاربران آن در عرض ۱۰ سال از یک میلیون به بیش از یک میلیارد نفر رسیده که نشان از نصب اینستاگرام با سرعت بی سابقه ای دارد. صحبت کردن و به یاد آوردن دوران پیش از اینستاگرام دشوار است و عبارت «یه کار اینستاگرامی بکن» به یک جمله پرکاربرد تبدیل شده است، بدین معنی که تصویری از یک کار خاص گرفته شده و در اینستاگرام بارگذاری شود.

اگر نحوه ثبت نام در اینستاگرام را بلد نیستید در ادامه این مطلب می خواهیم نحوه عضویت و ثبت نام در این شبکه اجتماعی را به شکلی خیلی ساده و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

اگر شما نیز جزو معدود کسانی هستید که هنوز به کاربران میلیاردی این پلتفرم نپیوسته اید باید هر چه زودتر این کار را انجام دهید زیرا نصب اینستاگرام ارتباط شما با دوستان و عزیزانتان و آگاهی از فعالیت ها و اوضاعشان را بسیار راحت خواهد کرد. علاوه بر این می توانید از طریق نصب اینستاگرام آشنایی بیشتری با زندگی روزمره سلبریتی های بزرگ داشته و همچنین به بازاریابی در این فضا برای محصولات خود بپردازید.

اگر نحوه نصب اینستاگرام و ثبت ناو در آن را بلد نیستید در ادامه این مطلب می خواهیم نحوه نصب و ثبت نام در این شبکه اجتماعی را به شکلی خیلی ساده و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

اگر نحوه ثبت نام در اینستاگرام را بلد نیستید در ادامه این مطلب می خواهیم نحوه عضویت و ثبت نام در این شبکه اجتماعی را به شکلی خیلی ساده و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

۱- برای ثبت نام در نسخه آنلاین و وب اینستاگرام به این لینک بروید یا اپلیکیشن اینستاگرام را در اپ استور و بازار به ترتیب برای گوشی های آیفون و اندرویدی دانلود کنید.

دانلود نسخه اندروید از کافه بازار

دانلود نسخه iOS از اپ استور

دانلود از پلی استور گوگل

۲- اگر قصد استفاده از نسخه وب اینستاگرام بر روی کامپیوتر شخصی تان را دارید روی Log in with Facebook کلیک کنید یا فرم همراه با شماره تلفن یا ایمیل، نام، نام کاربری و پسورد را پر کنید. سپس گزینه Sign up را بزنید.

نصب اینستاگرام

۳- برای گوشی های اندرویدی، بعد از دانلود اپلیکیشن روی گزینه Sign Up With Email or Phone Number کلیک کنید.

۴- در ادامه آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کرده و سپس گزینه Next را بزنید. همچنین می توانید از طریق اکانت فیسبوک تان در اپلیکیشن اینستاگرام نیز ثبت نام کنید.

۵- بعد از اینکه قسمت نام کاربری و پسورد را با موفقیت انجام دادید، از شما خواسته خواهد شد که اطلاعات مربوط به پروفایلتان را تکمیل کنید. بعد از این کار گزینه Done را بزنید. مراحل تکمیل پروفایل اینستاگرام در ویدیوی زیر توضیح داده شده است.

۶- اگر از طریق فیسبوک در اینستاگرام ثبت نام کرده اید، در صورتی که از اکانت فیسبوک‌تان خارج شده اید باید ابتدا وارد حساب کاربری تان در فیسبوک شوید.

اگر نحوه ثبت نام در اینستاگرام را بلد نیستید در ادامه این مطلب می خواهیم نحوه عضویت و ثبت نام در این شبکه اجتماعی را به شکلی خیلی ساده و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

اعلان ها

وقتی که اکانت خود را ساختید، باید اعلان های خود را طوری تنظیم کنید که تنها اطلاعاتی که می خواهید را دریافت نمایید. برای مثال، می توانید انتخاب کنید که اعلان ها را زمانی دریافت کنید که پست هایتان توسط دیگران لایک شده باشند اما ممکن است بخواهید تنها در صورتی که لایک را از یکی از کسانی که دنبال می کنید دریاف کردید اعلان مربوط به آن را دریافت کنید. شاید هم بخواهید تمامی اعلان ها را به طور کلی غیرفعال کنید. می توانید اعلان ها را روی قسمت Off، From People I Follow یا From Everyone تنظیم کنید که شامل دسته بندی های مختلف می شود. به دلیل گزینه های فراوان این بخش از تنظیمات بهتر است گزینه From Everyone را انتخاب کرده و سپس اگر اعلان ها شما را بیش از حد اذیت کرد آن ها را بعداً خاموش کنید. برای شخصی سازی اعلان هایی که می خواهید دریافت کنید، به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- به حساب کاربری شخصی تان بروید (که با فشار دادن آیکون شخص در انتهای سمت راست صفحه اول اپلیکیشن در دسرتس است). سپس روی آیکون Settings کلیک کنید (آیکون دایره در کنار قسمت Edit Profile).

۲- به سمت پایین بروید تا به گزینه Push Notification Settings می رسید.

۳- نوتیفیکیشن هایی که می خواهید دریافت کنید را تیک بزنید.

و تمام.

اگر نحوه ثبت نام در اینستاگرام را بلد نیستید در ادامه این مطلب می خواهیم نحوه عضویت و ثبت نام در این شبکه اجتماعی را به شکلی خیلی ساده و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

چگونه اکانت دیگر شبکه های اجتماعی را به اکانت اینستاگرام متصل کنیم؟

وقتی که یک تصویر یا ویدیو را در اینستاگرام‌تان منتشر می کنید، گزینه ای برای به اشتراک گذاشتن آن در دیگر شبکه های اجتماعی‌تان مانند فیسبوک و توییتر را نیز خواهید داشت. برای متصل کردن دیگر اکانت های شبکه های اجتماعی‌تان به حساب اینستاگرام، اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- به قسمت Settings رفته و روی گزینه Linked Accounts کلیک کنید.

۲- هر تعداد از شبکه های اجتماعی تان که می خواهید به حساب اینستاگرام تان متصل باشد را انتخاب کرده و اطلاعات ضروری برای مرتبط کردن این دو را وارد کنید.

آپلود، ویرایش و پست کردن تصاویر و ویدیوها

اکنون به مهم ترین بخش اینستاگرام می رسیم: چگونه یک تصویر را بارگذاری و پست کنیم؟ اینستاگرام یک پلتفرم کاملاً بصری است و برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی، هدف اصلی آن توانمند سازی کاربر در زمینه به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوهای خود با مخاطبانش است. در ادامه می خواهیم شما را با نحوه بارگذاری، ویرایش و پست کردن یک تصویر در اینستاگرام آشنا کنیم.

۱- روی آیکون + در پایین و مرکز صفحه نمایش کلیک کنید.

۲- اینجا شما سه گزینه خواهید داشت. می توانید وارد گالری یا کتابخانه تصاویرتان شوید، می توانید همین حالا یک عکس گرفته و در اینستاگرام منتشر کنید و می توانید یک ویدیو جدید ضبط کنید. در هر صورت پس از انتخاب عکس یا ویدیو مورد نظر، گزینه Next در بالای سمت راست صفحه را بزنید.

۳- دو دسته بندی دارید که می توانید از آن ها برای ویرایش عکستان استفاده کنید: Filter و Edit. اینستاگرام به طور خودکار ابتدا فیلترها را به شما نشان می دهد. می توانید هر یک از فیلترها که خواستید را روی عکستان اعمال کرده و نتیجه کار را ببینید. اگر می خواهید فیلتری را روی عکس خود اعمال کرده اما تاثیر آن را کاهش دهید دو بار روی آن فیلتر کلیک کرده و نشانگر را به سمت چپ برای کاهش شدت فیلتر بکشید.

۴- در ادامه گزینه Edit را فشار دهید. در اینجا می توانید کنتراست، روشنایی، ساختار، گرمی و بسیاری عناصر مربوط به تصویر را تغییر داده و تنظیم کنید. وقتی که از نتیجه کارتان راضی بودید یا خواستید هیچ ویرایشی در عکس انجام ندهید گزینه Next در قسمت بالا سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

۵- در اینجا می توانید یک شرح به عکس خود اضافه کرده، دوستان و مخاطبانی که با شما در ارتباط اینستاگرامی هستند را تگ کرده و یک لوکیشن انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید روی دکمه های مقابل فیسبوک یا دیگر شبکه های اجتماعی کلیک کنید تا عکس خود را در این پلتفرم ها نیز به اشتراک بگذارید. وقتی که اماده منتشر کردن عکس خود بودید گزینه Share در قسمت بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

انتشار ویدیو در اینستاگرام نیز روندی کاملاً مشابه دارد.

دنبال کردن دیگر کاربران

پیدا کردن دیگر کاربران و دنبال کردن آن ها در اینستاگرام بسیار ساده است. با استفاده از قابلیت جستجوی اینستاگرام می توانید سلبریتی ها، برندها و دوستانتان را پیدا کنید. علاوه بر این می توانید تگ ها و مکان ها را نیز جستجو کنید. تگ ها به طور خاص در صورتی که به دنبال یک محتوای خاص هستید مفید خواهند بود. برای دنبال کردن یکی دیگر از کاربران اینستاگرام به شکل زیر عمل کنید.

۱- روی گزینه جستجو در قسمت پایین صفحه کلیک کرده که شبیه ذره بین است.

۲-سپس نام شخص یا برند مورد نظرتان را تایپ کنید. همچنین می توانید روی گزینه های Tags یا Places کلیک کنید تا در دسته های دیگر جستجو انجام دهید.

۳- زمانی که در اکانت شخص دیگری هستید، گزینه مستطیلی آبی رنگ Follow را در قسمت بالای صفحه خواهید دید. در مورد پروفایل های عمومی، می توانید روی این گزینه کلیک کرده و به سرعت به جمع دنبال کنندگان آن بپیوندید. اما اگر پروفایل خصوصی باشد، باید صبر کنید تا آن ها درخواست دنبال کردن شما را بپذیرند.

و به همین راحتی اکنون شما یک کاربر حرفه ای اینستاگرام هستید!

منبع:
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود