تراژدی پناهندگی در کانادا با ویزای مولتی‌پل و داستان اقامت تضمینی!

تراژدی پناهندگی در کانادا با ویزای مولتی‌پل و داستان اقامت تضمینی!

پناهندگی کانادا ، ویزای مولتی پل تضمینی کانادا، اقامت تضمینی کانادا، شنگن تضمینی یکساله، پذیرش تضمینی کانادا، بورس تضمینی کانادا، ویزای تضمینی کانادا با دعوتنامه، کیس تضمینی پناهندگی سوئد و کانادا با تسویه در محل، این ها بخشی از آگهی های پرطمطراقی است که صبح تا شام روانه گوشی تلفن همراه و فولدر پست الکترونیک و دایرکت اینستاگرام و پی وی تلگرام و واتس آپ خیلی‌ها می شوند و گاها فرستنده معتبر و مشخصی ندارد.

بسیاری از ارسال کنندگان این آگهی، خود را نماینده وکیل درجه یک یا کارگزار رسمی فلان موسسه یا شرکت کانادایی در تهران و مراکز استان ها یا نماینده منطقه ای فلان مجموعه کانادایی در خاورمیانه می دانند و انواع و اقسام پی دی اف و فایل صوتی و ویدیویی هم به عنوان رزومه کار خود منتشر می کنند.

در سال های اخیر که کانادا، ویزای گردشگری مولتی پل ۵ ساله را به واجدان شرایط اعطا کرده است، شاهد افزایش میزان تقاضای علاقمندان به تحصیل و گردش و زندگی در این کشور هستیم.

اما توجه داشته باشید که دریافت ویزای کانادا نیازمند رعایت همه شرایط اپلای ویزا بوده و عدم توجه به یک یا چند مورد، منجر به رد تقاضای ویزا می شود. چون کانادا در ایران، سفارت خانه ندارد، هزینه اپلای ویزای کانادا از گردشگری تا تحصیلی برای هموطنان، زیاد است.

چرا که باید حداقل چند روزی را در خارج از کشور سپری کرده و در روزگار دلار بالای ۱۳۰۰۰ تومان، کار آسانی برای اکثریت متقاضیان نیست. خیلی ها دوست دارند با ویزای گردشگری به کانادا یا سوئد یا فرانسه یا آلمان و دیگر مقصدهای پناهندگی و مهاجرتی محبوب ایرانی ها رفته و سپس اعلام پناهندگی یا اقدام برای ویزای اقامت دائم کنند.

ناگفته پیداست که تبدیل ویزای گردشگری و تحصیلی به وضعیت پناهندگی، کار سخت و پیچیده و نیازمند دلایل و ادله و مدارک مستند است که اکثریت در این فرآیند، بازنده هستند. ورود به هر کشوری با روادید قانونی و ثبت اثرانگشت و اطلاعات بیومتریک در کشور مبدا، خود یکی از دلایل مهم رد درخواست پناهندگی متقاضیان است.

لذا این تصور که با ویزای گردشگری کانادا می توان به راحتی، کیس پناهندگی سیاسی و مذهبی و غیره ارائه کرد، نادرست است. نباید به واسطه شنیده هایی که راستی آزمایی نشده است و معمولا منابع درستی هم ندارد، زندگی و سرمایه خود و خانواده را به خطر بیاندازید.

توریست هایی که متقاضی پناهندگی میشوند باید در نظر داشته باشند تمام مدارکی که از روز اول به اداره مهاجرت سابمیت (submit) و فرستاده شده است از جمله« دعوت نامه » ای که انها به کانادا آمده اند در دادگاه استفاده میشود و این به معنی آن است که شما اگاهانه و خودخواهانه شخص دعوت کننده را به درد سر می اندازید که دیگر قادر به فرستادن دعوت نامه برای نزدیکان دیگر نخواهند بود.

‎همچنین مراقب افراد سودجو در این مسیر که در اینترنت بسیار فعال هستند باشید. ‌‌‎افرادی هستند که با وعده تضمینی بودن پناهندگی و با وعده اینکه با پرداخت مبلغی و نوشتن خزعلات تکراری به عنوان کیس ؛ کار شما صددرصد انجام می دهند ‌‌‎و حتی زمان برای شما مشخص می‌کنند.

داشتن ویزای شنگن و تمکن مالی خوب، نه شرط لازم برای دریافت ویزای کانادا است و نه شرط کافی. افزایش ریجکتی درخواست ایرانیان در سفارت خانه های کانادا به دلیل جعل برچسب روادید شنگن نشان می دهد که برخی از متقاضیان برای دریافت ویزای کانادا، ضمن جعل مدارک هویتی و ملکی و بانکی، نسبت به جعل لیبل ویزای شنگن نیز اقدام کرده اند که به راحتی قابل ردیابی و راستی آزمایی است.

به هیچ عنوان، وکیلی یا کارگزاری یا شهروند کانادا یا ایران قادر به انجام قبولی تضمینی پرونده مهاجرتی و دریافت ویزای کموتاه مدت برای شما بصورت صد در صد نیست. ‌‌‎کانادا کشوری است، که به دلیل رعایت نکردن قوانین، سفارت خود در تهران را تعطیل کرد و روابط کنسولی با ایران ندارد.  با این حال، افرادی هستند که ادعا میکنند توانایی انجام این کار را بصورت تضمینی دارند.

پناهندگی کانادا
صفحه بخش پناهندگان و آوارگان سایت دولت کانادا

‎دادستان کانادا بعد از مطالعه و تطبیق مدارک و کیس شما ، دلایل قانع کننده ای برای رد فایل شما را به قاضی ارایه میدهد و ‌‌‎تمام تصمیم گیری ها توسط قاضی اداره مهاجرت کانادا انجام میشود.  فرآیند، بستگی به شرایط و مشکلات شما در کشور زادگاه و نحوه ارائه مطالب شما بعد از بازجویی در دادگاه انجام می‌گیرد.

‎اینجاست که افرادی فکر می‌کنند وقتی به کانادا بیایند و طبق شنیده هایی که قبلا طرف اینها را گفته و قبولی گرفته و یا طبق فرضیات غلط شروع به نوشتن زندگی نامه ای بر اساس گفته های دیگران میکند و در آخر ردی میگرد و این سوال همیشه در ذهنش بی جواب میماند :
‎چرا فلانی با همین گفته ها قبول شد ولی من رد شدم؟

‎همیشه این را بدانید که قاضی و دادستان دادگاه بسیار حرفه ای و آموزش دیده است که سالها سابقه وکالت داشته اند. ‌‌‎هیچ کسی توانایی تغییری در این سیستم و یا کوتاه تر شدن مدت زمان پروسه شما را ندارد. ‎آینده ، زندگی برایتان مهم باشد و با آگاهی قدم بردارید.

اطلاعات سایت اداره مهاجرت کانادا برای دریافت ویزای گردشگری، ویزای تحصیلی، ویزای کارآفرینی و اقامت دائم در استان های مختلف کانادا را در canada.ca دنبال کنید. اگر به دنبال پناهندگی کانادا هستید، با احساس تصمیم گیری نکنید و سرمایه و وقت را هدر ندهید. تحصیل در دانشگاه ها کانادا و اخذ پذیرش یا مهاجرت با روش سرمایه گذاری و اقدام از طریق اکسپرس انتری، روش های متداول ایرانیان برای سفر به سرزمین سرد آمریکای شمالی است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • ناشناس بهمن ۱۴, ۱۳۹۹

    این سرزمین یعنی توران بزرگ که با زور اسمش ایران شده هیچوقت محل زندگی شما فارسها نبوده.

    • R فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

      چه قدر این افراد مسخره هستند.بدون هیچ سندی کشور هارو تو فکر خودشون کشور هارو به نام میزنن و از تاریخ نداشته خودشون دم میزنن. میدونم آلمان هم ماله شماست.

  • رضا بهمن ۱۵, ۱۳۹۹

    چه حالی میکنند استراتژیستهای بزرگ جهانی که مردم دنیا را مثل عروسک خیمه شب بازی می گردانند:
    ” خوب حالا که یه ۵۰ سالی مردم خاورمیانه را با مذهب دروغیین ( ونه مذهب راستین) سرگرم و عقب افتاده نگه داشتیم حالا ۵۰ سال آینده را هم با توهمات ناسیونالیستی سرشون را گرم نگه میداریم و غارتشون میکنیم …. ۵۰ سال بعدی را هم خدا بزرگه یه فکری می کنیم….فقط مهم اینه که سرشون با خزعبلات گرم باشه و از اصل زندگی که شادی و پیشرفت و عدالت و معنویت و آزادیه دور باشند…”