۱۰ مقصد جذاب تبریز گردی برای بعد از دوران کرونا

۱۰ مقصد جذاب تبریز گردی برای بعد از دوران کرونا

تبریز حتما یکی از بهترین و جذاب ترین مقصدهای گردشگری ایران است. دیار اولین‌ها، سرزمین خوشمزه جات با تاریخی پر فراز و نشیب و البته پر افتخار برای ایران معاصر و ایران باستان، جایی است که در تابستان و نوروز، همواره در فهرست برنامه های ایرانگردی عاشقان هیجان و سفر به مناطق خوش آب و هوا و پر جاذبه قرار می گیرد. تبریز جاهای دیدنی زیادی دارد.

بازارش، شهره خاص و عام و سوغاتش، محبوب ایرانگردان شکمو است. در این گفتار، گشتی زدیم در ۱۰ مقصد گردشگری محبوب تبریزی ها. اصلا بهترین مقصدهای گردشگری نیست و ما ۱۰ مورد از ده ها مورد را انتخاب کردیم. نظرات خود را درباره تبریز گردی از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. با مراجعه به سایت های متعددی که برای خرید بلیط هواپیما داخلی وجود دارند و خرید بلیط هواپیما تهران تبریز می توانید سفری فراموش نشدنی به تبریز داشته باشید.

مسجد کبود تبریز

یکی از مساجد دیدنی و تاریخی کشور با معماری زیبا و لوکیشنی دوست داشتنی برای عاشقان سلفی و گردشگری مذهبی است. مسجود کبود تبریز در خیابان امام خمینی، بین خیابان خاقانی و چهار راه منصور قرار داشته و شما میتوانید ظرف نیم ساعت از این مسجد دیدنی بازدید کنید. کاشی کاری های لاجوردی و مقرنس ها، بخشی از زیبایی های مسجد کبود تبریز است.

مسجد کبود تبریز یکی از چهار مسجد آبی رنگ دنیا محسوب شده و از مساجد مهم کشور است. بعضی آن را فیروزه جهان اسلام لقب داده اند. یادگاری از قراقویونلو ها.

بازار تبریز

یکی از بازارهای دیدنی ایران، حتما بازار تبریز است. ثبت جهانی در میراث یونسکو دارد و شمارا با تماشای بازاری با معماری فوق العاده و قدمت صدها ساله می برد. بازار تبریز مثل بازار قزوین و شیراز، محبوبیت جهانی دارد.

تبریز
تصویری از تیمچه مظفریه بازار تبریز

مدت پیشنهادی ما برای گردش در بازار تبریز، ۲ تا ۳ ساعت است. سعی کنید از صنایع دستی و سوغات تبریز در همین بازار خرید کنید. بخشی از تاریخ آذربایجان را در بازار تبریز می توان جستجو کرد. بازار تبریز، وسیع ترین مجموعه مسقف آجری به هم پیوسته در ایران است. تیمچه مظفریه و راسته قیصریه بازار تبریز، محبوبیت فراوانی دارد.

کوه عینالی تبریز

برای طبیعت گردها و کوهنوردان، تبریز یک پیشنهاد وسوسه انگیز دارد. کوه عینالی تبریز از مقصدهای طبیعت گردی تبریز است که به مسافران نوروز و تابستان توصیه می کنیم. اگر چه کم پیش می‌آید که مسافر نوروزی یا تابستانی تبریز، بخشی از وقت خود را به سفر به این منطقه اختصاص دهد، اما به هر حال مد نظر داشته باشید.

تبریز از نمای تله کابین عینالی

اگر علاقمند به تله کابین سواری هستید، باید به اتوبان پاسداران آذربایجان شرقی بروید. درباچه مصنوعی داغ گلی هم  در این تفرجگاه  قرار دارد.

تله کابین تبریز

ارگ علیشاه تبریز

از مقصدهای دیدنی و تاریخی تبریزی ها، حتما ارگ علیشاه است که مثل ارگ کریمخان استان فارس، شهرت بین المللی دارد. برای تماشای این ابنیه تاریخی باید به خیابان امام، کوی ارگ بروید.

از جمله نمادهای تاریخی ایران بوده و در قلب شهر واقع شده است. قدمتش مربوط به دوره ایلخانیان است و به دستور وزیر سلطان محمد خدابنده (تاج الدین علیشاه گیلانی) ساخته شده است. بلند ترین بنای آجری تبریز همین ارگ است که دهانه ایوانش، ۳۰ متر است. طاق ارگ علیشاه از طاق کسری (شاهکار مهندسی عصر ساسانیان) هم بزرگ تر است. امیدواریم در فهرست یونسکو قرار بگیرد.

ائل گلی تبریز

از مناطق دیدنی تبریز، ایل گلی یا ائل گلی است. در بلوار باکری قرار دارد و برای پیاده روی های عصرانه و شب گردی نوروزی و تابستانی توصیه می شود. پاییز فوق العاده دارد و محبوب سلفی بازهای اینستاگرام است.

قایق سواری در ائل گلی تبریز
کالسکه سورای در ائل گلی، انتخاب هوشمندانه نوروزی است

معروف ترین جاذبه پارکی تبریز است. دیدنی مختلفی از جمله کاخ و شهربازی و پیست اسکیت و زمین گلف داشته واطرافش رستوران و کافه برای شکم گردهای تبریزی در دسترس است. حال و هوایش را در هشتگ ائل گلی در اینستاگرام مشاهده کنید. هر کس به تبریز می آید، بازار تبریز و گشتی در ائل گلی را فراموش نکند که مثل کنار آب رکناباد شیراز، گلگشتی خاطره انگیز را روایت خواهد کرد.

موزه آذربایجان تبریز

برای حرفه ای های تاریخ گرد در سرزمین اولین های ایران توصیه می شود. باید به خیابان امام خمینی بروید. جایی نزدیک مسجد کبود. این تماشاگه تاریخ، رازهای سر به مهر تبریز را افشا میکند. دومین موزه باستان شناسی ایران است.

اگر مسیر شما به خیابان امام خمینی تهران و موزه ایران باستان (افتخار موزه های ایران و جهان) افتاده باشد، بخشی از تاریخ را می توانید آنجا نظاره کنید. اینجا در تبریز، آثاری فوق العاده گرانقدر، منتظر شما است تا با بخشی از تاریخ و فرهنگ غنی این کهن دیار اهورایی در دیار تبریزی های مهمان نواز آشنا شوید. مثل موزه ملی ملک تهران، کلکسیونی کم نظیر از سکه های تاریخی از عصر هخامنشی‌ها تا دوران قاجار در خود جای داده است. موزه عصر آهن و میدان ساعت هم در جوار موزه قرار دارد.

مقبره الشعرای تبریز

از دیگر مقصدهای دیدنی و معروف دیار اولین های ایران است. جایی در محله ششگلان و خیابان ثقه الاسلام تبریز.

آرامگاه ببش از ۴۰۰ شاعر و ادیب ایران زمین از خاقانی تا شهریار در این جا قرار دارد. معماری زیبایی داشته و دکوراسیون داخلی آن محبوب سلفی بازهای اینستاگرام است. اگر به مقبره الشعرای تبریز رفتید، از ربع رشیدی، بقعه سید، مسجد صاحب الامر و موزه قاجار هم دیدن کنید.

میدان ساعت تبریز در خیابان امام خمینی و مجتمع تفریحی و تجاری لاله پارک تبریز که مثل سیتی سنتی اصفهانی ها، مرکزی لوکس برای عاشقان خرید است در میدان شهید فهمیده، دو مقصد دیگری است که در دیار اولین های ایران به نوروزگردها و تابستان گردهای تبریز پیشنهاد می کنیم.

اگر مسافر تبریز هستید، حتما از هشتگ #tabriz در اینستاگرام برای آشنایی با مقصدهای دیدنی و کمترشناخته شده این شهر از زاویه دوربین تبریزگردهای حرفه ای داخلی و خارجی استفاده کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • سید حسن بهمن ۲۳, ۱۳۹۹

    اهل مسافرت زیاد نیستم سال ۷۸ آخرین مسافرتی بود که برای تفریح زاهدان رفتم و تا امروز که ۲۱ سال است دیگر نرفتم فقط بجز کار اداری که به تهران عزیمت کردم و سه چهار بار هم زیارت امام رضا علیه السلام…وقتی کار شیفتی داشته باشی و حرف حق بگویی و دیگران از حرف حق تو ناراحت بشوند بخاطر اینکه خودشان در اداره خلاف میکنند !!…تو را جابجا نمی کنند بعد چگونه مسافرت بروی؟؟؟

  • ناشناس بهمن ۲۳, ۱۳۹۹

    شهر تبریز خیلی خیلی قشنگه…. جاهای دیدنی زیادی داره… حتما مسافرت کنین به این شهر