شاه کلید ثروت چیست؟ ناپلئون هیل می‌آموزد

شاه کلید ثروت چیست؟ ناپلئون هیل می‌آموزد

ناپلئون هیل در سال ۱۸۸۳ میلادی به دنیا آمد و در نوامبر ۱۹۷۰ میلادی در آمریکا درگذشت. نویسنده سرشناس آمریکایی که با کتاب های موفقیت، خودباوری و ثروت آفرینی مثل Think & Grow Rich به ثروت و معروفیت بسیاری در نیمه دوم قرم بیستم میلادی دست یافت. از پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت شخصی محسوب می شود.

در یکی از کتابهاش می گوید: موقعی که شخصیت مثبت شما غالب است، فقط ارتعاشان فکری مثبتی را می گیرد که میلیون ها شخصیت مثبت دیگر در سراسر جهان آن ها را رها کرده اند. آن ها را بر حسب موفقیت، سلامت، عشق و امید و ایمان، ارزش های زندگی که شما و هر شخص معمولی دیگر در صدد یافتن آنها هستید، به معادل فیزیکی شان تبدیل میکند.

ثروتمندان، اکثرا در ثروت متولد نشدند. تعهد به فاش کردن رازهای موفقیت، چیزی است که ناپلئون هیل آن ها را شاه کلید بزرگ می داند. وقتی صحبت از ثروت می شود، منظور، ثروت های بزرگ تری است که دارندگان آنها، زندگی را واردا کرده اند تا بر اساس شرایط خاص آن ها بپردازد که به عمری خوشبختی کامل منجر شود.

به نظر ناپلئون هیل، ۱۲ ثروت زندگی به شرح زیر است:

  • نگرش ذهنی مثبت: تمامی ثروت ها، با هر ماهیتی، به شکل حالتی ذهنی شروع می شود. نگرش ذهنی، مهم است. زیرا مغز را به آهن ربایی الکتریکی تبدیل می کند که همتاری نیات و افکار غالب شخص را جذب می کند. نگرش ذهنی مثبت، نقطه شروع همه ثروت ها است. خواه ثروت هایی با ماهیت مادی باشند یا ثروت های ناملموس. نگرش ذهنی مثبت، ثروت رفاقت راستین و ثروتی را جذب می کند که شخص به امید موفقیت در آینده کسب می کند. ثروتی را فراهم می کند که شخص می تواند در کاردستی طبیعت، پیدا کند.
  •  سلامت جسمی کامل: سلامت کامل با آگاهی از سلامت شروع می شود که به وسیله ذهن ایجاد می شود.
  • هماهنگی در روابط انسانی: با خود، صادق باش. در آن صورت نمی توانی با کس دیگری، دو رو باشی.
  • رهایی از ترس: کسی که از چیزی می ترسد، آزاد نیست. ترس، منادی شرارت است و هر جا ظاهر شود، فرد می تواند علتی بیابد که باید آن را قبل از این که از هر لحاظ ثروتمند شود، بر طرف کند.
  •  امید به پیشرفت: بزرگ ترین نوع خوشبختی، امید به رسیدن به خواسته ای است که هنوز به دست نیامده باشد. شخصی که نتواند با امید به تبدیل شدن به شخص دلخواهش یا با ایمان به رسیدن به هدفی به آینده بنگرد که در گذشته موفق به رسیدن آن نشده است، به قدری فقیر است که نیاز به توضیح ندارد.
  • تمایل به تقسیم موهبت ها: افرادی که یاد نگرفته اند موهبت های خود را تقسیم کنند، مسیر درست خوشبختی را نشاخته اند. زیر خوشبختی فقط با تقسیم کردن به دست می آید. تمامی ثروت ها، می تواند با روند ساده تقسین آنها در جایی که به درد دیگران می خورد، تقویت و تکثیر شود.
  • کار تفننی: هیچ کس ثروتمند تر از شخصی نیست که کاری تفننی پیدا کرده باشد و سخت در گیر اجرای آن باشد. کار، عالی ترین نوع ابراز خواسته انسان است. رابطی است بین عرضه و تقاضا تمام نیازهای انسان. شادی، ابراز وجود را به ارمغان می آورد.
  • فکری باز درباره کارها: شاه کلید دیگر ثروت، فکر باز است.
  •  انضباط فردی: شخصی که نظم فردی را یاد نگیرد، هرگز صاحب چیز دیگری نمی شود. افرادی که خودرا کنترل می کنند، می توانند ارباب سرنوشت دنیوی خویشتن شوند.
  •  ظرفیت درک افراد: افرادی که در درک خویش از افراد توانگرند، همواره تشخیص می دهند همه افراد در اصل، مثل هم هستند. چون از یک منشا تکامل یافته اند.
  •  امنیت اقتصادی: امنیت اقتصادی، صرفا با پول داشتن، بدست نمی آید. بلکه با خدماتی کسب می شود که شخص، ارائه می دهد. چون خدمات مفید را می توان به کلیه نیازهای انسانی تبدیل کرد. حتی بدون استفاده از پول. امنیت اقتصادی «هنری فورد» به دلیل ثروت کلان او نبود. بلکه دلیلش این بود که برای میلیون ها مرد و زن، اشتغال سودآور ایجاد کرد. اولین خودروهای مطمئن را در دسترس افراد قرار داد.

ایده ها، تنها دارایی هایی هستند که ارزش ثابتی ندارند. هم چنین معروف است که ایده ها، شروع تمامی موفقیت ها هستند. ایده ها، اساس همه ثروت ها ونقطه شروع همه اختراعات را تشکیل می دهند. آنها، هوای بالای سرمان و آب های اقیانوس اطراف را تسخیر کرده اند. به ما توانایی بخشیده اند تا خود، جو را مهار کنیم و به کار بگیریم. جوی که از طریق آن، مغز یک نفر می تواند با تله پاتی، با مغز نفر دیگری ارتباط برقرار کند.

ناپلئون هیل
جلد کتاب هایی که درباره ثروت به قلم ناپلئون هیل در سراسر جهان منتشر شده است

یکی از اصول مهم موفقیت در هر شغل، تمایل به پیمودن مسافت طولانی است، که یعنی ارائه خدمات بهتر و بیش تر از مزد دریافتی و عرضه آن با نگرش ذهنی مثبت است. هر جا دوست دارید به دنبال دلیلی درست علیه این اصل بگردید، ولی آن را نخواهید یافت. طبیعت با این عادت بعضی افراد که می کوشند چیزی به رایگان به دست آورند، مخالفت می کند.

مزایای عادی پیمودن مسافات اضافی، مشخص و مفهوم است. بیایید برخی از آن را امتحان کنیم تا متقاعده شویم. عادت پیمودن مسافت اضافی به کسب عشق ناب منجر می شود. زیرا بیان هیچ عشقی بزرگ تر از عشقی نیست که از طریق خدماتی نشان داده شود که متواضعانه به نفع دیگران ارائه می شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود