سفید کردن یا بلیچینگ واژن و انواع آن؛ گرایش جدید خانم‌‌ها برای زیبایی

سفید کردن یا بلیچینگ واژن و انواع آن؛ گرایش جدید خانم‌‌ها برای زیبایی

بلیچینگ واژن (Vaginal Bleaching)، که همان عمل سفید یا روشن کردن ناحیه واژینال است، یک تکنیک جوان‌سازی واژن یا Vaginal rejuvenation و درمان جدید و پرطرفدار برای خانم‌ها در این روزها به شمار می‌رود. زیبایی با روش‎های درمانی فقط مختص صورت نیست. به تازگی شیوه‌های درمانی و زیباسازی جدیدی باب شده است که با کمک آنها ظاهر و رنگ ناحیه اطراف واژن بهتر شده و حس خجالت و ناامیدی را در خانم‌ها از بین می‌برد.

اصطلاح سفید کردن واژن یا بلیچینگ واژن ممکن است زیاد به گوشتان خورده باشد زیرا بسیار پرطرفدار شده و فلسفه زیبایی حکم می‌کند که خانم‌ها به منظور جوان‌سازی واژن خود به جست و جوی بهترین و معتبرترین کلینیک‌های کشور بپردازند.

علت تغییر رنگ واژن

تغییر رنگ واژن یک مشکل رایج در میان زنان است و می‌تواند با بلیچینگ واژن اصلاح شود. طی این فرایند، رنگ یا رنگدانه‌های پوست پیش واژینال مخصوصا در قسمت فرج (ولوا) و  پرینه (فاصله بین ورودی واژن و مقعد) دچار تغییر و تیرگی می‌شود. تغییر رنگ در کشاله ران و پوست اطراف به عوامل مختلفی ممکن است رخ دهد. مثلا ممکن است با مالش ران‌ها به همدیگر یا کشیده شدن لباس‌های جاذب یا تنگ به ران‌ها و تعرق بیش از حد ایجاد شود یا با تغییرات هورمونی در اثر زایمان یا افزایش سن بروز کند. برخی خانم‌ها نیز از نظر ژنتیکی رنگدانه‌های پوستشان در قسمت واژن و ران‌ها تیره‌تر از قسمت‌های دیگر بدن است.

انواع درمان

علت تغییر رنگ در منطقه واژینال بدن شما هر عاملی می‌تواند باشد و اصلا مهم نیست که چیست مهم این است که این تغییر در رنگدانه‌ها نباید باعث ناراحتی و نارضایتی شما شود؛ آن هم وقتی که می‌توانید با یک درمان ساده مثل بلیچینگ واژن همه مشکلات خود را حل کنید.

برای سفید کردن واژن راه‌های مختلفی وجود دارد و برای این کار می‌تواند از کرم‌های موضعی روشن‌کننده پوست مانند هیدروکینون (Hydroquinone) و رتینول (Retinol) و همین طور لیزر فوتونا اِربیوم (Fotona Erbium Laser) و لیزر لایه‌بردار استفاده کرد. خوشبختانه، همه این راهکارهای بلیچینگ بدون عوارض جانبی یا با حداقل عوارض هستند.

۱- کرم موضعی

کرم هیدروکینون یک روشن‌کننده قدرتمند رنگدانه است که به شکل کرم موضعی در داروخانه‌های معتبر یا کلینیک‌های زیبایی به فروش می‌رسد. رتینول نیز کرمی است که به طور عمده از ویتامین آ ساخته شده و برای روشن کردن رنگدانه‌های پوست و بهبود کیفیت پوست صورت استفاده می‌شود اما برای پوست‌ ظریف ناحیه پرینه نیز مؤثر واقع می‌شود. هر دوی این درمان‌ها جزو محصولاتی هستند که پوست ناحیه واژن را سفید می‌کنند و در صورت تجویز پزشک متخصص یا کلینیک زیبایی حرفه‌ای به شما توصیه می‌شود.

۲- لیزر

لیزر فوتونا اربیوم یک لیزر پیشرفته و کاهنده است که به آرامی لایه‌های بسیار باریک و ریز بافت سطح تیره شده پوست را برمی‌دارد، پوست روشن‌تر را آشکار می‌کند و رشد سلول‌های تازه و سفیدتر را تحریک می‌کند. در اولین جلسه مراجعه به کلینیک برای سفید کردن یا بلیچینگ لیزری واژن، مناطق هدف تمیز می‌شوند و برای این که دردی را هنگام عمل متحمل نشوید، تحت یک بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرید. سپس، موضع درمان لیزر می‌شود. مشتریان ممکن است احساس گرما، خارش یا کمی ناراحتی در هنگام عمل داشته باشند. جلسه درمان بسیار کوتاه است و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. بر حسب مقدار سفید شدگی سطح مورد نظر، ممکن است ۳ جلسه یا چند جلسه درمان مشابه دیگر لازم باشد.

از مهم‌ترین و عالی‌ترین فواید تکنیک لیزر برای سفید یا روشن کردن پوست واژن این است که به سرعت جواب می‌دهد و نسبت به کرم‌های موضعی نیاز به تلاش کمتری است. مزیت دیگر استفاده از لیزر فوتونا اربیوم در بلیچینگ واژن این است که پوست جدیدی که رشد می‌کند محکم‌تر و نرم‌تر است زیرا با تحریک بازتولید کلاژن ساخته می‌شود. علاوه بر این، عوارض جانبی آن که عموما در حد حساسیت و قرمزی موقت ناحیه لیزر شده است طی چند روز برطرف می‌شود.

اگر علاقه‌مند به استفاده از کرم‌های موضعی برای سفید کردن واژن هستید یا دوست دارید تحت لیزر اربیوم قرار بگیرید، حتما به کلینیک‌ها یا پزشکان معتبر مراجعه کنید که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هستند و مجوزهای لازم برای انجام این کار را دارند زیرا آنها می‌توانند راهکارهای زیادی را  برای کسب نتیجه دلخواهتان به شما پیشنهاد بدهند.

منبع: philosophyofbeauty
دیجیاتو
بدون نظر

ورود