علت تاخیر واریز مرحله پنجم بسته معیشتی چیست؟

علت تاخیر واریز مرحله پنجم بسته معیشتی چیست؟

علت عدم واریز بسته معیشتی که دولت از سال ۹۸ برای کاهش اثرات افزایش قیمت بنزین و هم‌چنین حمایت از کسب و کارها و اشخاصی که به واسطه تعطیلی ناشی از قرنطینه کرونایی در اقتصاد ایران، اختصاص یافته بود، مسائل مختلف است.

تا کنون شاهد اظهار نظر رسمی از مسئولان دولتی درباره تاخیر در واریز مرحله پنجم بسته معیشتی برخی از هموطنان که قرار بود از ساعت ۲۴ روز ۱۰ فروردین ۹۹، مبلغ مورد نظر به حساب آن ها واریز شود، نیستیم که امیدواریم اطلاع رسانی به موقع انجام شود.

بسته معیشتی، قرار است دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما از ۱۰ فروردین ۹۹ تا کنون، بسته معیشتی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز نشده است و آنها در شرایط کرونایی اقتصاد کشور، از این مساله گله مند هستند.

متاسفانه برخی از کارگران فصلی و حتی معلمان و سرایداران بسیاری از مدارس در سراسر کشور، بسته معیشی را دریافت نکرده اند که امیدواریم دولت تدبیر و امید در سال جهش تولید، فکری به حال افرادی که مشمول این طرح نشده اند بکنند.

تا کنون۴ دوره بسته معیشتی به مشمولان دریافت بسته معیشتی پرداخت شده است و انتظار می رفت که در ۱۰ فروردین ۹۹ که بایستی برای پنجمین بار بسته معیشتی پرداخت می شد، درروزگار کرونایی اقتصاد ایران، تعللی را شاهد نبودیم که متاسفانه این گونه نشده است و برخی از هموطنان ناراضی هستند.

مبلغ پرداختی طرح حمایت معیشتی دولت به خانوار یک نفره، ۵۵ هزار تومان، خانوار دو نفره، ۱۰۳ هزار تومان، خانوار ۳ نفره، ۱۳۸ هزار تومان و خانواره ۴ نفره، ۱۷۲ هزار تومان اعلام شده است. اگر خانوار ۵ نفره و بیشتر هستید، ماهانه حداکثر ۲۰۵ هزار تومان کمک معیشتی دریافت خواهید کرد.

سخنگوی ستادشناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اخیرا اعلام کرده است که اگر زوج های جوان، تا این لحظه بسته معیشتی دریافت نکرده اند، از اول خرداد ماه سال ۱۳۹۹، پرونده آن ها دوباره بررسی و احتمالا برای آن ها نیز واریزی در نظر گرفته خواهد شد. لذا تا خرداد ماه صبر کنند.

قرار است به زنان سرپرست خانوار تک نفره که حقوق ماهانه آنها بیش از ۵۰ میلیون ریال نباشد، بسته معیشتی ماهانه پرداخت شود. اوایل فروردین ماه ۹۹، نخستین بسته معیشتی به مشمولان پرداخت و مبلغ مورد نظر قابل برداشت است.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور نیز چندی پیش اعلام کرده بود که به خانواده هایی که دارای فرزند سه قلو و چهار قلو هستند، بسته معیشتی پرداخت می شود. طبق این طرح، خانواده های دوقلو در دهک های پایین یک تا سه، ماهانه مبلغ ۴ میلیون ریال دریافت میکنند و این رقم تا پایان ۶ سالگی کودکان، ادامه خواهد یافت.

شیوه اعتراض به علت عدم واریز بسته معیشتی فروردین ۹۹

روش جدید اعتراض برای سرپرستانی که یارانه معیشتی دریافت نکرده اند به این صورت است که طبق اعلام ستاد شناسایی مشمولین بسته حمایت معیشتی، متقاضیانی که پس از ثبت درخواست در سامانه #۶۳۶۹* کد رهگیری را دریافت نکرده اند می‌توانند به جای کد رهگیری در سامانه hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

متقاضیان می بایست با وارد کردن کد ملی و شماره حساب واریز یارانه اقدام به ثبت درخواست رسیدگی به طرح حمایت معیشتی کنند. ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در ۳۱ استان کشور، مشمول طرح بستع معیشتی دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر است.

برای اعتراض به علت عدم واریز بسته معیشتی، به سایت بالا بروید.

علت عدم دریافت بسته معیشتی
تصویر ایندکس سایت اعتراض به عدم دریافت بسته معیشتی
برای ورود به سامانه به منظور اعتراض به علت عدم واریز بسته معیشتی باید شماره ملی و شماره موبایل را وارد کنید

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آخرین اخبار فعالیت های خود را درباره اختصاص بسته معیشتی، اعطای بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده ناشی از قرنطینه کرونا و عرضه اولیه سهام شرکت های تحت پوشش خود (مثل شستا) در فرابورس ایران در فروردین ۹۹ را در اینستاگرامش نیز اطلاع رسانی می کند.

علت عدم واریز بسته معیشتی
تصویر ایندکس صفحه رسمی وزارت تعاون در اینستاگرام که یکی از کانال های بررسی علت عدم واریز بسته معیشتی در بهار ۹۹ است

علت عدم واریز بسته معیشتی در فروردین ۹۹ میتواند دلایل مختلفی مثل کمبود منابع مالی دولت در روزگار کرونا و عدم جذب درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده، عدم شناسایی کامل مشمولان طرح در سراسر کشور و به روز نبودن سامانه های اطلاعاتی مثل سامانه اطلاعات ایرانیان باشد که امیدواریم تا ماه های آینده مرتفع شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود