رفع بلاک در اینستاگرام با چند روش سریع و ساده

رفع بلاک در اینستاگرام با چند روش سریع و ساده

روش رفع بلاک در اینستاگرام سوال خیلی از کاربران است زیرا بلاک شدن یک معضل اساسی و دست و پا گیر برای آنها است. حتما خیلی از شما به دلایل مختلف توسط اینستاگرام بلاک یا مسدود شده‌اید. در این مطلب، می‌خواهیم به شما روش‌های مختلف ساده و سریعی را آموزش دهیم که با کمک آنها بتوانید از شر انواع بلاک شدن در اینستاگرام نجات پیدا کنید. این روش‌ها در ۸۷ درصد از موارد موفق بوده‌اند و مشکل بلاک شدن را حل می‌کند. به عبارت دیگر، از بین ۱۰ کاربر ۹ کاربر توانسته‌اند مشکل بلاک شدن خود در اینستاگرام را به روش‌هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت برطرف کنند. پس، سعی کنید اگر یک روش برای شما مفید نبود، تمام روش‌ها را امتحان کنید. ناگفته نماند که این روش‌ها بسیار آسان هستند و به سرعت انجام می‌شوند و البته بیشتر مواقع لازم نیسست همه آنها را تست کنید تا رفع بلاک شوید. این روش‌ها برای هر نوع بلاک شدنی شامل بلاک شدن فالو کردن، لایک کردن، کامنت گذاشتن و منشن کردن مؤثر هستند.

انواع بلاک شدن در اینستاگرام

۱- بلاک شدن موقت: این نوع بلاک شدن رایج‌تر است و تاریخ انقضایش زود می‌گذرد؛ یعنی از چند ساعت تا ۲۴ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. در ادامه مطلب، به شما خواهیم گفت که چطور این نوع بلاک شدن را برطرف کنید. ۲- بلاک شدن با تاریخ انقضا: این نوع بلاک به شما یک تاریخ انقضای مشخص می‌دهد و می‌گوید که دقیقا در چه تاریخی بلاک شدن شما برطرف می‌شود. روشی که ما در ادامه به شما توضیح می‌دهیم احتمال موفقیتش کم است. بهتر است تا برطرف شدن آن و سررسید تاریخ بلاک صبر کنید. البته، گاهی اوقات ممکن است موفق شوید اما احتمال آن خیلی کم است. ۳- بلاک شدن بدون تاریخ انقضا: این حالت بدترین نوع بلاک شدن است. از آنجا که تاریخ انقضایی برای بلاک شدن وجود ندارد ممکن است از چند ساعت تا دو هفته طول بکشد. برخی از روش‌های رفع بلاک ممکن است با این نوع بلاک شدن مفید باشد اما اگر بخواهید صبر کنید تا زمان سپری شود، ممکن است تا دو هفته به طول بیانجامد.

۸ روش برای رفع بلاک در اینستاگرام

حالا که متوجه انواع بلاک شدن در اینستاگرام شدید و می‌دانید که احتمال برداشتن این نوع بلاک‌ها وجود دارد، بیایید با انواع روش‌های رفع بلاک در اینستاگرام آشنا شوید و سعی کنید بلاک شدن آیدی خود را برطرف کنید.

روش اول: فرستادن ایمیل برای اینستاگرام

قبل هم گفتیم اما یک بار دیگر هم می‌گوییم که وقتی داشتیم این روش را تست می‌کردیم متوجه شدیم بیشترین احتمال موفقیت را دارد. یک درخواست به اینستاگرام بفرستید تا بتوانید در صورت ظاهر شدن پیام بلاک شدن به صورت دستی اکانت یا حساب کاربری اینستاگرام خود را بررسی کنید. شما حتما باید این کار را انجام دهید حتی اگر در حال انجام فال یا آنفالو کردن یا اسپم شدن با لایک‌ها و کامنت‌ها باشید. همان طور که قبلا گفتیم اینستاگرام در حال جنگیدن با بات‌ها است و هنگامی که شما یک درخواست بررسی دستی یا گزارش مشکلی را می‌دهید، باید قطعا به اینستاگرام اجازه دهید که بداند شما یک بات نیستید و یک شخص حقیقی هستید. اگر ظرف ۱۲ ساعت اول رفع بلاک نشدید، دوباره پیام را ارسال کنید. شما می‌توانید هر چقدر که خواستید درخواست بفرستید. گاهی اوقات آنها اولین یا دومین پیام را نادیده می‌گیرند. بنابراین، بهتر است چند بار درخواست بررسی دستی را ارسال کنید. با این روش، نرخ موفقیت آنبلاک یا رفع بلاک تقریبا ۵۰ درصد است و تقریبا مؤثر است. گاهی اوقات، گزینه ارسال درخواست بررسی دستی را در زمان بلاک شدن ندارید اما می‌توانید به مسیر Settings>Help>Report A Problem (تنظیمات، کمک، گزارش مشکل) بروید و توضیح دهید که نمی‌توانید لایک یا فالو کنید و نمی‌دانید چرا این اتفاق افتاده است زیرا هیچ کار اشتباهی نکرده‌اید. این کار خیلی سریع و آسان است و یکی از مؤثرترین روش‌های رفع بلاک است؛ مخصوصا برای آنهایی که واقعا هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند.

روش دوم: فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای

همان طور که قبلا گفتیم شما باید از اینستاگرام به روش دستی استفاده کنید و از استفاده خودکار بپرهیزید و تمام برنامه‌های کاربردی متفرقه و ابزارهای خودکار را پاک کنید و پسورد IG خود را عوض کنید. حتی برنامه‌های کاربردی و ابزارهایی که به جهت برنامه‌ریزی هستند باعث بلاک شدن می‌شوند. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که باید از چنین برنامه‌هایی استفاده نکنید و با قابلیت برنامه‌ریزی خود اینستاگرام کارهایتان را پیش ببرید. بهترین روشی که شما می‌توانید با کمک آن متوجه شوید که همه دسترسی‌ها را برطرف کرده‌اید این است که قابلیت Two-Factor Authentication را فعال کنید. خیلی از کاربران از این گزینه اطلاع ندارند. وقتی شما این گزینه احراز هویت دوعامله را فعال می‌کنید، به اینستاگرام اجازه می‌دهید که بداند از برنامه‌های شخص ثالث و ابزارهای متفرقه استفاده نمی‌کنید. همین امر باعث افزایش سلامت و امنیت حساب کاربری شما می‌شود. با فعال بودن این گزینه، فورا بلاک شدن شما رفع می‌شود. اما اگر نشد، قطعا از رخ دادن اتفاق‌های این چنین و بلاک شدن مجدد در آینده پیشگیری می‌شود.

روش سوم: تغییر دادن بیو

بیو را بازنویسی کنید و اگر لینکی در بیو دارید، آن را از  بیو حذف کنید. این روش به تازگی برای یکی از دوستان مفید واقع شده بود و از آنجا که روش راحتی است، دلیلی ندارد که شما هم امتحانش نکنید. وجود لینک در بیو احتمال بلاک شدن را افزایش می‌دهد و محدوده عملکرد شما را کاهش می‌دهد. اگر شما فالو/آنفالو انجام می‌دهید یا برخی روش‌های دیگر را امتحان می‌کنید که نیاز به استفاده زیاد از این کار دارد، حتما از گذاشتن لینک در بیو خودداری کنید.

روش چهارم: پاک کردن و نصب دوباره اینستاگرام

برنامه کاربردی اینستاگرام را از تلفن همراه خود پاک کنید و دوباره آن را نصب کنید. با این کار کوکی‌ها، کش و همه چیزهایی که اینستاگرام ثبت کرده است پاک می‌شود. ما با انجام این کار توانستیم بلاک شدن موقتی را رفع کنیم. خیلی از کاربران نیز در فروم‌ها و تالارهای گفت‌وگوی اینترنتی اذعان داشته‌اند که این روش برای آنها نیز مفید بوده است. از آنجا که این روش هم خیلی آسان است، به شما توصیه می‌کنیم حتما انجامش دهید.

روش پنجم: استفاده از اینترنت موبایل به جای وای فای خانگی

اینترنت تلفن همراه خود را به شبکه موبایل/ شبکه ۴G تغییر دهید. در استفاده از آی.پی خانگی و اینترنت وایفای نسبت به استفاده از اینترنت ۴G موبایل احتمال بلاک شدن در اینستاگرام بیشتر وجود دارد. اگر به این دلیل باشد که شما بلاک شده‌اید، با تغییر شبکه و استفاده از اینترنت موبایل خود می‌توانید فورا بلاک شدن خود را رفع کنید.

روش ششم: لاگین کردن به اینستاگرام از طریق یک گوشی دیگر

شما می‌توانید یک گام فراتر روید و تلفن همراهی که استفاده می‌کنید را عوض کنید. ورود به حساب اینستاگرام از یک تلفن همراه یا تبلت دیگر یا حتی با استفاده ار کامپیوتر می‌تواند به رفع شدن بلاک در اینستاگرام کمک کند. نرخ رفع بلاک شدن بدون تاریخ انقضا و بلاک شدن‌های موقت با این روش و روش قبلی بسیار زیاد است.

روش هفتم: لینک دادن به صفحه اینستاگرام

حساب اینستاگرام خود را به یک صفحه فیس بوک با یک پروفایل لینک دهید. اگر این کار مفید واقع نشد، از حالت شخصی به کاری یا بر عکس تغییر وضعیت دهید. این طور به نظر می‌رسد که حساب‌های اینستاگرامی که به یک صفحه فیس بوک لینک می‌شوند محدوده فعالیت بیشتری دارند. حساب‌های کاری یا شغلی محدوده فعالیت بسیار بالاتری دارند و آنهایی که کریتور یا تولیدکننده محتوا هستند بالاترین میزان محدوده فعالیت را دارند. بنابراین، اگر این روش به شما در رفع بلاک شدن در اینستاگرام کمک نکرد، قطعا به شما کمک می‌کند که بعد از رفع بلاک، از بلاک شدن‌های بیشتر در آینده جلوگیری کنید. حواستان باشد وقتی که حساب شخصی خود را به حساب کاری تغییر وضعیت می‌دهید ممکن است میزان engagement حساب شما تا حدودی افت داشته باشد. البته، این قضیه برای همه یکسان نیست و ممکن است چنین چیزی رخ ندهد. اما احتمال ریزش را دست کم نگیرید.

روش هشتم: تبلیغ در صفحات پر بیننده اینستاگرام

اگر پول دارید، کمی پول خرج کرده و برای تبلیغ پست‌های خود هزینه کنید. با این کار می‌توانید بلاک شدن در اینستاگرام را برطرف کنید. آنهایی که پول خرج تبلیغات می‌کنند محدوده فعالیت بیشتری دارند که به آنها کمک می‌کند از بلاک شدن‌های آینده جلوگیری کنند.

اگر این روش‌ها مفید واقع نشد چه؟

اگر هیچ یک از این روش‌ها مفید نبودند و نتوانستند حساب کاربری شما را از بلاک شدن در اینستاگرام خارج کنند، متاسفانه باید صبر کنید تا خود اینستاگرام شما را رفع بلاک کند. همان طور که قبلا هم گفتیم گاهی اوقات بلاک‌های اینستاگرام حاوی پیام‌هایی است که تاریخ انقضا به شما می‌دهد و گاهی هم نمی‌دهد. این بلاک‌ها معمولا از ۱۲ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد اما بعضی وقت‌ها هم تا دو هفته طول می‌کشد. اگر این حالت اتفاق افتاد و شما نخواستید که این مدت طولانی را در انتظار سپری کنید، می‌توانید یک حساب کاربری دیگر را بسازید تا زمانی که رفع بلاک شوید. اگر تلفن همراه یا تبلت دیگری دارید، می‌توانید حساب کاربری جدید خودتان را در آن دستگاه و با استفاده از شبکه اینترنت تلفن همراه بسازید. در حال حاضر، متاسفانه، شما کار دیگری نمی‌توانید انجام دهید اما از آنجایی که بسیاری از کاربران در مورد بلاک‌های اینستاگرام در حساب کاربری شخصی خود شکایت می‌کنند و آن هم در حالی که هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند، قطعا اینستاگرام در آینده کمی برای کاربران آسانتر خواهد گرفت. زیرا واقعا کاربران را عصبانی کرده است و این عصبانیت برای کسب و کارها و اعتبار خود اینستاگرام بسیار بد است. اگر از این نکات خوشتان آمد و برایتان مفید واقع شد، حتما این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. اگر هم راه دیگری را برای برطرف کردن اکشن بلاک در اینستاگرام پیدا کردید، در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و روش پیشنهادی خود را توضیح دهید.

منبع: medium
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مهدی یار فروردین ۱۵, ۱۳۹۹

    خیلی مطلب مفیدی بود. واقعا ممنونم ازتون.