دیدار با عارفه معماریان، بازیگر نقش «دختر محمود نقاش» در سریال پایتخت

دیدار با عارفه معماریان، بازیگر نقش «دختر محمود نقاش» در سریال پایتخت

عارفه معماریان یا همان طاهره، دختر محمود نقاش از شخصیت های فصل ششم سریال نوروزی پربیننده پایتخت است که قسمت آخر آن به دلیل وضعیت کرونایی کشور، بعدا ضبط و پخش می شود. عارفه معماریان، متولد سال ۱۳۷۰ در شهر مشهد است.

این دختر مشهدی، در فضای مجازی به عنوان مدل و عاشق مد و لاکچری گردی معرفی شده است و بازیگری را از صحنه های تئاتر آغاز کرده است. عارفه معماریان در نقش بهار (خواهر کاوه با بازی امیر حسین آرمان ) در سریال شبکه خانگی مانکن، به کارگردانی سهیلی، هم بازی لیندا کیانی و مریلا زارعی شد. در شبکه خانگی در سال ۹۸، سریال دل و سریال مانکن، دو سریال محبوب محسوب می شد که طاهره سریال پایتخت، در یکی از آن ها حضور فعال داشت.

عارفه معماریان با قد ۱۶۵ سانتی متری، از هنرپیشه های مجرد سینما و تلویزیون است و بر خلاف الناز حبیبی (شیوا سریال دوپینگ شبکه ۳)، سابقه ازدواج و طلاق ندارد. به نظر می رسد که به مانتوهای جلو باز علاقه دارد و تیپ های شاد با رنگ های گرم، گزینه های او در طراحی استایل های کژوال در نیمه اول سال است.

عارفه معماریان، نقش کوتاهی به عنوان دختر محمود نقاش در سریال پایتخت داشت اما بیوگرافی و تصاویر وی در فضای مجازی، مورد استقبال کاربران اینستاگرام ایرانیان قرار گرفته است. بازی عارفه در کنار ارسطور، سبب شده تا شاهد هزاران کامنت زیر پست های اینستاگرامی اخیر وی و احمد مهران فر در فضای مجازی باشیم.

عارفه معماریان در قسمت چهاردهم فصل ششم سریال پایتخت، دوباره در کنار ارسطو ظاهر شد و شماره تلفن او را گرفت تا درباره همکاری با ایشان، فکر کند. صحنه ای که به نظر می رسد آخرین حضور وی در این سریال نوروزی است. اما باید منتظر آخرین قسمت سریال در اردیبهشت ماه یا خرداد ۹۹ باشیم که ببینیم سرانجام رابطه ارسطو با دختر محمود نقاش چه می شود.

او را در تئاترهایی چون دیکتاتور عاشق به کارگردانی اصغر خلیلی و نمایش رادیکال در تماشاخانه اشراق مشهد در سال ۱۳۹۶ دیده بودیم. عارفه معماریان در سال ۱۳۹۵، در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر رضوان مشهد، جایزه اول بازیگری را به خاطر نقش آفرینی در تئاتر عطر تقلبی دریافت کرد.

تصویری از تئاتر دیکتاتورعاشق که عارفه معماریان نقش یک بانوی حامله را بازی کرده است
تئاتر دیکتاتور عاشق با بازی طاهره سریال پایتخت، توسط اصغر خلیلی در تابستان ۹۷ کارگردانی شده بود.

در قسمت های مختلف سریال پایتخت، اسم طاهره، دختر محمد نقاش را از زبان فهیمه و هما (همسر نقی با بازی محسن تنابنده) شنیده بودیم اما تصویری از او به نمایش در نیامده بود. ارسطو با بازی احمد مهران فر، عاشق طاهره می شود و همین عشق و عاشقی و دعوت او به مغازه آرایشگری رحمت، سبب شکل گیری اتفاقاتی می شود. عارفه معماریان تا کنون در آثاری چون: مانکن،پایتخت، دو روز تا ماندن، نقش آفرینی کرده است و سابقه سینمایی و تلویزیونی قوی ندارد.

تیپ سنتی و اسپرت عارفه معماریان در سال ۱۳۹۵

عارفه معماریان درباره استایلش در عکس بالا که مربوط به لباس سنتی اهالی خراسان است چنین گفت که در سال ۲۰۱۶ میلادی به روستای لائین رفته تا در یک کار مستند، شرکت کند. روستای لائین از روستاهای دیدنی خراسان محسوب می شود که زبان مردمان روستا، کردی کرمانچ است. لباس ها، از ابریشم خالص بوده و ظریف کاری هنرمندانه دارد که در تصویر سمت راست بالا مشاهده می کنید.

قیمت این لباس، ۳۰۰ میلیون ریال در سال ۲۰۱۶ میلادی بود. امروزه احتمالا با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت همراه شده است.

۲ فوتوشوت تابستانی از عارفه معماریان
۲ تصویر از عارفه معماریان که ما را با کلکسیون شال ها ی رنگارنگ و طرح دار و مانتوهای ساده وی آشنا می کند.
از کلکسیون سلفی های عارفه معماریان، عکس سمت چپ را شاهد هستیم و عکس سمت راستی، بازی او در یکی از تئاترهای اجرا شده در تابستان سال ۹۸

اینستاگرام عارفه معماریان

اینستاگرام عارفه معماریان چند سالی است که راه اندازی شده و ایشان بیش از ۱۲۰ پست در آن به اشتراک گذاشته است. شمار فالوئرهای عارفه معماریان پس از نمایش تصویر او در سریال پایتخت، از مرز ۳۰ هزار نفر فرا تر رفت.

عارفه معماریان بیش از ۲۸۰ صفحه را در اینستاگرامش دنبال می کند که اینستاگرام شخصیت های سریال پایتخت مثل بهرام افشاری، محسن تنابنده، هومن حاجی عبداللهی، احمد مهران فر از آن جمله است. او در bio اینستاگرامش ، شعری از حافظ خلوت نشین آورده است که می گوید: هر که بی هنر افتد، نظر به عیب کند.

عارفه معماریان
تصویری از سکانس بازی عارفه معماریان در قسمت هجدهم سریال مانکن

استوری های جالبی طاهره سریال پایتخت در اینستاگرامش در نوروز ۹۹ به اشتراک گذاشته که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

تصویر مد و لباس عارفه معماریان که او را با کلکسیون شال و مانتوهای بهاری به نمایش می گذارد

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود