بازیگران فیلم سینمایی «یه حبه قند»: از «نگار» تا «ریما»

بازیگران فیلم سینمایی «یه حبه قند»: از «نگار» تا «ریما»

بازیگران فیلم یه حبه قند را طیفی از هنرپیشه های جوان و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران تشکیل می دهد و شاهد حضور نسل های مختلفی از بازیگران در فیلم یه حبه قند هستیم که این امر در کنار بازی روان و تم خانوادگی داستان، سبب افزایش استقبال عموم از این فیلم در زمان اکران عمومی شد.

یه حبه قند از جمله فیلم های نوروزی سیما بود که در کنداکتور پخش قرار گرفت و برای چندمین بار در سال های اخیر، شاهد پخش این فیلم سینمایی در رسانه ملی بودیم. حضور ریما رامین فر، نگار جواهریان و رضا کیانیان در این فیلم در کنار دیگر هنرپیشه های توانمند سینما و تلویزیون ایران، سبب شد تا فیلم جذابی را شاهد باشیم. این گفتار شما را با بیوگرافی و تصاویر جدید بازیگران فیلم سینمایی یه حبه قند آشنا می کند.

ناگفته پیداست که برای آشنایی با جدید ترین فعالیت بازیگران فیلم یه حبه قند و مشاهده سبک زندگی دیجیتالی آن ها و پشت صحنه فیلم ها و سریالی که در سال ۹۹ از آن ها منتشر می شود، بایستی به اینستاگرام بازیگران فیلم یه حبه قند مراجعه کنید.

داستان فیلم سینمایی یه حبه قند

فیلم سینمایی یه حبه قند به کارگردانی رضا میرکریمی و نویسندگی محمد رضا گوهری، محصول سال ۱۳۹۰ است. فیلمی که ۹ سال پیش ساخته و اکران شد و هم چنان یکی از فیلم های محبوب در دهه نود هجری شمسی محسوب می شود.

پوستر فیلم یه حبه قند را مرحوم استاد عباس کیارستمی طراحی کرد و تیزرهای فیلم نیز محصول مجید مجیدی بود. یه حبه قند، نماینده سینمای ایران در اسکار ۸۷ بود که نتوانست در فهرست چهار کاندید نهایی قرار بگیرد. داستان یه حبه قند، ما را به خانه ای قدیمی در مناطق مرکزی کشور می برد.

جایی که دوربین حمید خضوی ابیانه و نگاه رضا میرکریمی، ما را به خانه های قدیمی در دل کویر یزد می برد تا شاهد سکانس هایی از زندگی یک خانواده باصفا در دیار قنات و قنوت و قناعت باشیم.

صحبت از حیاط و حوض و درخت و گل و گیاه است و صفا و سکوتی در آن جریان دارد که ناگهان با ورود مهمانانی، شکسته میشود. خانواده ای را مشاهده می کنیم که علاقه زیادی به هم دارند وبرای عروسی خواهر کوچک خود تلاش دارند.

بازیگران فیلم یه حبه قند

بازیگران فیلم یه حبه قند و نقشی که در این فیلم ایفا کرده اند را در زیر مشاهده می کنید.

  • نگار جواهریان (همسر رامبد جوان) در نقش پسند که عروس خانواده و نقش اول فیلم است
  • پریوش نظریه در نقش معصومه
  • سعید پور صمیمی در نقش دایی خانواده
  • اصغر همت در نقش هرمز
  • استاد رضا کیانیان در نقش جعفر
  • فرهاد اصلانی در نقش حاج ناصر
  • شمسی فضل الهی در نقش زن دایی (زن سعید پور صمیمی)
  • هدایت هاشمی در نقش حمید
  • ریما رامین فر (بازیگر نقش همسر نقی معمولی در سریال پایتخت و همسر امیر جعفری) در نقش اعظم (خواهر پسند)
  • امیر حسین آرمان در نقش قاسم
  • پونه عبدالکریم زاده در نقش شمسی
  • سهیلا رضوی در نقش مادر خانواده
  • شیدا خلیق در نقش خواهر زاده
  • نگار عابدی در نقش مهناز

بیوگرافی پسند

نگار جواهریان یکی از بازیگران فیلم یه حبه قند است که دختر کوچک خانواده بوده و در نقش پسند ظاهر می شود. متولد دی ماه سال ۱۳۶۱ در تهران و دختری به نام نوردخت دارد. همسر رامبد جوان، در فیلم هایی چون مجبوریم، طلا، گرگ بازی، نگار، دوئت، ملبورن و حوض نقاشی در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ نقش آفرینی کرده است. تولد فرزندش در کانادا در سال ۹۸، با واکنش های زیادی همراه شد.

بیوگرافی پریوش نظریه

از دیگر بازیگران فیلم یه حبه قند، معصومه است که با بازی پریوش نظریه همراه شد. او متولد سال ۱۳۴۸ در گچساران بوده و یک دختر به نام آناهیتا دارد. از ایشان، فیلم هایی چون، غلامرضا تختی، پالتو شتری، پیلوت، جشن دلتنگی، ترومای سرخ، غیر مجاز، لانتوری و بادیگار در سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ دیده شده است.

بیوگرافی دایی در فیلم یه حبه قند

نقش دایی در فیلم سینمایی یه حبه قند رضا میرکریمی را سعید پور صمیمی بازی کرده بود. نقشی دوست داشتنی که با تکریم اهالی این خانه قدیمی نیز همراه شده بود. متولد ۱۳۲۲ در تهران و دانش آموخته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در قبل از انقلاب است. او را استاد مسلم بازی در نقش های دوم می دانند.

استاد سعید پور صمیمی از بازیگران فیلم یه حبه قند

۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر به خانه برده و در بسیاری از فیلم های خاطره انگیز سینمای پس از انقلاب حضور داشته است که ناخدا خورشید، دلشدگان استاد علی حاتمی و قاعده بازی احمد رضا معتمدی از آن جمله است.

هرمز سریال یه حبه قند

اصغر همت در نقش هرمز، از دیگر بازیگران فیلم یه حبه قند است. او متولد ۲۷ آذر سال ۱۳۳۱ شیراز بوده و همسرش، افسر اسدی نام دارد. این شیرازی قصه ما در فیلم هایی بسیاری چون بیخوابی، تگرگ و آفتاب و آخرین ملکه زمین، نقش آفرینی کرده است. اصغر همت در سریال تاریخی تلویزیون مثل امام علی حضور داشت. هفت سنگ و آژانس دوستی و هزار دستان، از دیگر آثاری است که اصغر همت در آن بازی کرده است.

از بازیگران فیلم یه حبه قند

جعفر فیلم یه حبه قند

استاد رضا کیانیان، در نقش جعفر ، به خوبی از پس نقش با بیرجامه و عرق گیر آبی رنگی که بر تن کرده است، برآمده و نشان داد که یک استاد بازیگری مثل عکاسی است. او متولد خرداد ۱۳۳۰ در تهران بوده و سابقه طراحی صحنه و لباس و تیتراژ هم دارد. رضا کیانیان تا کنون در ده ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی نقش آفرینی کرده که مسخره باز، ترومای سرخ، سایه، بارکد، گزارش یک جشن و سریال مختارنامه از آن جمله است.

اینستاگرام اصلی رضا کیانیان در این نشانی :   instagram.com/reza_kianian_official    قرار دارد.

حاج ناصر فیلم یه حبه قند

از دیگر بازیگران فیلم یه حبه قند باید به فرهاد اصلانی اشاره کرد که در سال ۹۸، توجه زیادی را در سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی به خود جلب کرد. متولد ۱۳۴ در بیجار کردستان است. فرزندی به نام هانا دارد و در فیلم هایی چون: مردی بدون سایه، متری شش و نیم، جن زیبا، کلمبوس، آبی به رنگ آسمان، مغزهای کوچک زنگ زده، زیر سقف دودی، ماجان و دوران عاشقی نقش آفرینی کرده است.

پیام نوروزی اینستاگرامی فرهاد اصلانی به مناسبت سال جدید

اینستاگرامش در این لینک است.

بیوگرافی بازیگر نقش زن دایی فیلم به حبه قند

بازیگر نقش زن دایی در فیلم یه حبه قند، شمسی فضل الهی است. متولد ۱۳۲۰ در تهران است و صدا پیشه قدیمی رادیو نیز به شمار می رود. مسن ترین هنرپیشه فیلم یه حبه قند است و در آثار سینمایی متعددی چون : پدر آن دیگری، عملیات مهدکودک، فرزند خوانده، در امتداد شهر، خاطره، تقاطع و معادله، نقش آفرینی کرد. او را در بوی باران شبکه ۱ و چرخ فلک شبکه ۲ دیده بودیم.

حمید فیلم یه حبه قند

حمید فیلم یه حبه قند، سید هدایت عامل هاشمی است. متولد سال ۱۳۵۳ در شهر سبزوار و همسر سابق نگار عابدی و همسر فعلی مهشید ناصری. او را در فیلم های سینمایی چون: یک بوس کوچولو، زندانی ها، خانه ای کنار ابرها، شیر تو شیر، گل چهره و خداحافظ دختر شیرازی دیده بودیم.

بازیگران فیلم یه حبه قند

اعظم فیلم یه حبه قند

ریما رامین فر از دیگر بازیگران فیلم یه حبه قند است. او را با نقش خاطره انگیز «هما» در سریال پایتخت شبکه ۱ به کارگردانی سیروس مقدم به عنوان همسر نقی معمولی دیده بودیم. ریما رامین فر، همسر امیر جعفری است که کمدین محبوب سینمای ایران است و در سال های اخیر در فیلم هایی چون : اکسیدان و زیر نظر، نقش آفرینی کرده بود.

بازیگران فیلم یه حبه قند
اینستانوشته امیر جعفری در اینستاگرام ۲ میلیون فالوئریش به مناسبت روز زن که ریما رامین فر در کنارش حضورش دارد

ریما رامین فر از بازیگران فیلم یه حبه قند در عید ۹۹ به «دورهمی» مهران مدیری در شبکه نسیم رفت و گفت که چند سال از شوهرش بزرگ تر است و درس خود را ناتمام در آلمان رها کرد و به ایران آمد. او چند سال پیش، یکی از داوران جشنواره فیلم فجر بود.

یه حبه قند نشان داد که مخاطب، نمایش صمیمیت در قاب سینما را همچنان دوست دارد. سبک زندگی سنتی و جذاب با طعم احترام و مهربانی در حال و هوای یک خانه قدیمی در دل کویر، هنوز هم می تواند میلیون ها نفر را به سینماها بکشاند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود