۱۰ سریال خارجی جذاب و معتاد کننده‌ای که همین حالا باید تماشای آن‌ها را شروع کنید [قسمت اول]

۱۰ سریال خارجی جذاب و معتاد کننده‌ای که همین حالا باید تماشای آن‌ها را شروع کنید [قسمت اول]

در ۲۰ سال گذشته، برنامه سازی تلویزیونی به حدی غیرقابل تصور از بزرگی و جذابیت دست یافته است. گاهی اوقات چنان به نظر می رسد که تعداد سریال های قوی و جذاب به حدی زیاد شده که تماشای همه آن ها ممکن نیست و هر هفته یک سریال معتاد کننده جدید از راه می رسد. نکته متفاوت و جذاب در مورد سریال های تلویزیونی این است که، برخلاف فیلم های سینمایی، به شما این امکان را می دهد که با شخصیت های داستان رشد کرده و بزرگ شوید. به همین دلیل است که تماشای برخی سریال های تلویزیونی می تواند معتاد کننده باشد، به نحوی که ممکن است یک شبانه روز کامل را به تماشای آن ها اختصاص دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال خارجی جذاب و معتاد کننده آشنا کنیم که ساعت های پی در پی و به شکل بی وقفه به تماشای آن ها خواهید نشست.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 سریال جذاب و معتاد کننده آشنا کنیم که ساعت های پی در پی و به شکل بی وقفه به تماشای آن ها خواهید نشست.

۱۰- Chernobyl

هزینه دروغ هایی که گفته می شوند چیست؟ این مینی سریال ۵ اپیزودی ساخته شبکه HBO نگاهی عمیق به فاجعه هسته ای سال ۱۹۸۶ در اتحاد جماهیر شوروی و چرنوبیل می اندازد. سریال Chernobyl نه تنها به بررسی دقیق چگونگی وقوع انفجار در این نیروگاه هسته ای می پردازد بلکه تلاش های دولت شوروی برای سرپوش گذاشتن بر این ماجرا حتی پس از انفجار را نیز به تصویر می کشد. در ادامه شاهد تلاش و تقلای یک ساله هزاران نفر برای به کنترل در آوردن انتشار تشعشعات هسته ای و ریزش گرد و عبار هسته ای ناشی از انفجار هستیم. سریال Chernobyl سریالی است که از همان سکانس اول تا زمانی که تیتراژ پایانی را مشاهده می کنیم تاریک، تعمق برانگیز و بسیار تکان دهنده است. Chernobyl تمامی تصمیمات تراژیکی که منتهی به سانحه شد و همچنین دشواری هایی که بعد از این ماجرا برای ساکنان منطقه رخ داد را با جزییات فراوان به تصویر کیده و این کار را به شکل خیره کننده ای انجام می دهد.

این سریال هیچ ابایی از روایت تصویری اتفاقات تراژیک و ناخوشایندی که پس از واقعه انفجار چرنوبیل رخ داد نداشته و تمامی صدماتی که در نتیجه این فاجعه ایجاد شد را در مقیاس کامل نشان می دهد. با استفاده از برخی از بهترین تصویربرداری هایی که تاکنون در دنیای تلویزیون انجام شده، هر جزییاتی در سریال Chernobyl قرار است احساس ناخوشایندی را در مخاطب ایجاد کند. حتی با مورمور شدن پوست و صورتی مملو از خشم نیز نمی توان دست از تماشای آن برداشت. بعد از تماشای این سریال شاید بتوانید به سوالی که در ابتدای متن پرسیدیم پاسخ دهید: هزینه دروغ هایی که توسط دولت ها گفته می شوند چقدر است؟

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 سریال جذاب و معتاد کننده آشنا کنیم که ساعت های پی در پی و به شکل بی وقفه به تماشای آن ها خواهید نشست.

۹- Fargo

شاید بتوان ادعا کرد که هیچ سریالی به اندازه سریال Fargo نتوانسته ترکیبی درست و قوی از کمدی تاریک و درام پرتنش و هیجان برانگیز باشد. به سبک آنتالوژی، هر فصل یک داستان ترسناک مجزا از رخدادهای واقعی را روایت می کنند که در داخل یا اطراف شهر معروف داستان رخ داده است. در طی سه فصل، سریال محل هنرنمایی دسته ای از بازیگران خارق العاده ای مانند بیلی باب تورنتون، مارتین فریمن، کالین هنکس، کیرستن دانست، باب اودنکرک، جسی پلیمونز، ایوان مک گرگور و بسیاری دیگر است. شخصیت های داستان بسیار بسیار شبیه انسان های اطرافمان هستند و هر اپیزود به خاطر دیالوگ هایی که بسیار خوب نوشته شده اند، تصویرهای تاریک حیرت انگیز از داکوتاهای یخ زده و داستان هایی که مدام شما را شوکه می کنند توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

سریال Fargo به معنای واقعی کلمه یک تمرین خوب برای تماشای بی وقفه سریال های تلویزیونی است. در حالی که داستان، مخاطب را با استفاده از مودب بودن جمعی شهروندان داکوتایی به یک حس کاذب از امنیت و اطمینان فرو می برد، خیلی زود به تجربه ای تبدیل می شود که سراسر ملمو از موقعیت های پرتنش و شوکه کننده است. Fargo به خوبی می داند که چه وقت این تنش را با کمدی و شوخی غیرمنتظره اما دوست داشتنی قطع کند. اگر چه هر فصل از سریال در روزگاری متفاوت رخ می دهد اما حسی از تشابه و آشنایی در کل موقعیت مکانی سریال که ایالت های داکوتا است حس می شود، چیزی که کاملاً مخفی است و انتظار می کشد که توسط مخاطب کشف شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 سریال جذاب و معتاد کننده آشنا کنیم که ساعت های پی در پی و به شکل بی وقفه به تماشای آن ها خواهید نشست.

۸- Love, Death & Robots

Love, Death & Robots یک سریال انیمیشن آنتالوژی است که به به کارگردانی تیم میلر و تهیه کنندگی اجرایی دیوید فینچر تولید شده و نام این دو برای اطمینان از کیفیت بالای سریال کافی است. نسخه اول سریال دارای ۱۸ اپیزود در طول های مختلف است. برخی از این اپیزودها ۶ دقیقه کوتاه و برخی دیگر نیز تا ۲۰ دقیقه طول دارند در حالی که اکثریت اپیزودها طولی بین این دو عدد دارند. اپیزودهای Love, Death & Robots موضوعات بسیار متنوعی را پوشش می دهند و بیننده را به دنیاهای جدیدی از جمله دوران جنگ جهانی دوم، تاریخ های موازی، شکارچی های هیولا، شرط بندی روی نبرد هیولاها، ارتش سرخ، یک شاهد بی گناه که نظاره گر قتل می شود، مردی بدخلق با رازی پنهان که صاحب یک ضایعات فروشی است، یک فضانورد که دچار فراموشی شده و دنیای بدون انسان ها و این ها تنها بخشی از گریزهای عجیب و غریب، شوکه کننده و متفاوت سریال هستند.

هر اپیزود یک سبک انیمیشنی متفاوت داشته در حالی که کیفیت اکثریت آن ها با بهترین تولیدات دیزنی و پیکسار برابری می کند. هیچ یک از اپیزودها کوچکترین ارتباطی با هم نداشته و برخی دارای طنز خنده داری هستند در حالی که اپیزودهای دیگر داستان هایی دراماتیک را روایت می کنند. بیشتر اپیزودها داستانی در ژانر علمی تخیلی را روایت کرده و به بررسی ایده های جذاب و تازه می پردازند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 سریال جذاب و معتاد کننده آشنا کنیم که ساعت های پی در پی و به شکل بی وقفه به تماشای آن ها خواهید نشست.

۷- The Haunting Of Hill House

سریال The Haunting Of Hill House سریالی بسیار متفاوت از عناوین دیگر است. این سریال می توانسته به سادگی بر اساس کلیشه های رایج خانه های جن زده روایت شود اما این سریال چیزی فراتر از کلیشه های تکراری و شناخته شده این ژانر است. به جای تمرکز بر ترس های ساده و کم ارزش، این سریال بر روی روابط بین یک خانواده که به طور کامل از هم می پاشد متمرکز است. هر عضو خانواده با اجنه نمادین خود در تقلا هستند، اجنه ای مانند غم از دست دادن عزیزان یا اعتیاد. در حالی که خانواده قصد دارد مشکلاتش را یکی پس از دیگری حل کند، بیش از پیش آشکار می شود که مسائل و مشکلات آن ها از یک اتفاق دردناک که در خانه هیل هاوس در دوران گذشته برایشان رخ داده نشأت می گیرد.

از همان اپیزود اول، به نظر می رسد که مسیر و پایانی که سریال به سوی آن در حرکت است مشخص است اما خیلی زود موفق می شود انتظارات را تغییر داده و در مسیر خود به این رویه ادامه می دهد. سریال The Haunting Of Hill House که مملو از پیچش های داستانی، لحظات پرتنش و ترس هایی است که وادارتان می سازد چشم هایتان را بپوشانید، انتخابی برای تماشای بی وقفه است که نباید نادیده گرفت. سریال The Haunting Of Hill House یک تجربه بسیار لذت بخش و همزمان ترسناک است که تماشای بی وقفه را آسان ساخته و به شما توصیه می کنیم که هنگام تماشای این سریال دستکم یکی از لامپ ها را روشن نگه دارید. بعدها به خاطر این توصیه از ما تشکر خواهید کرد!

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 سریال جذاب و معتاد کننده آشنا کنیم که ساعت های پی در پی و به شکل بی وقفه به تماشای آن ها خواهید نشست.

۶- Billions

این یکی از آن دسته سریال هایی است که از رادار بسیاری از دوستداران سریال های تلویزیونی دور مانده است، متاسفانه. Billions سریالی است که به خوبی بین طمع سرمایه داری و شخصیت هایی که به شکل واقعی نیت خیر و درستی دارند تعادل برقرار می کند. داستان این سریال در مورد یک مدیر سهام است که برای نگهداری سرمایه خود و افزایش ارزش سهام مورد نظر خود دست به هر کاری می زند. اگر می خواهید تصویر دقیق تری از این سریال داشته باشید سریال House of Cards را مجسم کنیم در شرایطی که سرمایه داری جای سیاست را گرفته است. مشابه بسیاری از دیگر سریال های این فهرست، بازی های صورت گرفته توسط بازیگران در این سریال نیز در بالاترین سطح کیفی خود قرار دارد. هسته اصلی جذابیت سریال مربوط به بازی های استادانه و خیره کننده دیمین لوییس، پل جیاماتی، مگی سیف و دیوید کاستبایل است.

با افشاگری های سریعی که در داستان رخ می دهد، Billions بیننده را وادار می سازد که یکی از شخصیت هایی که می خواهد دوست داشته باشد و برایش دل بسوزاند را انتخاب کند. در حالی که بسیاری از سریال ها دارای مقداری از جنبه های این دینامیک هستند، Billions این پویایی را به مرحله و حدی تازه می برد. ممکن است در فصل بعد محبوب ترین شخصیت شما به بی اهمیت ترین شخصیت برایتان تبدیل شود و در این تحول، مسیری هیجان انگیز و پرماجرا را تجربه خواهید کرد. اگر حوصله تماشای بازی های قدرت، مردمی که با پول هر کاری می کنند و کارهایی که هر کدام برای نگه داشتن قدرت و سرمایه خود انجام می دهند دارید، Billions بهترین گزینه ای است که می توانید به تماشای بی وقفه آن بپردازید.

بیشتر بخوانید: آدمکش‌های دوست‌داشتنی؛ ۱۰ سریال که ما را عاشق شخصیت های قاتل کردند [قسمت دوم]

منبع: whatculture
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • لیلا فروردین ۲۰, ۱۳۹۹

    حسین عزیزم لطفا سریال های ترسناک رو معرفی کن . که چاشنی علمی تخیلی داشته باشه .