توافق روسیه و عربستان بر سر کاهش شدید تولید نفت ؛ بهای نفت ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد

توافق روسیه و عربستان بر سر کاهش شدید تولید نفت ؛ بهای نفت ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد

اواسط امروز و به دنبال توافق روسیه و عربستان سعودی و ائتلاف اوپک برای کاهش قابل توجه تولید نفت، بهای طلای سیاه ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد؛ این اقدام در راستای افزایش قیمت نفت اتفاق افتاد که در ماه های اخیر اقتصاد کشورهای مبتنی بر نفت از جمله روسیه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با افزایش ۱۲ درصدی امروز به بشکه ای ۲۸.۳۶ دلار رسید. نفت خام برنت نیز افزایش قیمت ۱۱ درصدی را تجربه کرد و هر بشکه آن به قیمت ۳۶.۴۰ دلار معامله شد. هر دوی این افزایش قیمت ها بعد از توافق روسیه و عربستان در اواسط امروز اتفاق افتاد.

بنابر گزارش بلومبرگ توافق روسیه و عربستان نیز پس از نشست مجازی اعضای اوپک روی داد که به موجب آن قرار شد تولید نفت خام روزانه ۱۰ میلیون بشکه کاهش پیدا کند. به عنوان بخشی از این توافق عربستان سعودی نیز روزانه ۴ میلیون بشکه از تولید نفت خود را کمک کرد و روسیه نیز پذیرفت که روزانه دو میلیون بشکه از تولید نفت خود کم کند. در گزارش بلومبرگ آمده است که اوپک نیز مجموعا ۵ میلیون بشکه از تولیدات نفت خود کم خواهند کرد.

توافق روسیه و عربستان

همزمان با شیوع کرونا ویروس جدید و کاهش تقاضای جهانی برای نفت (به خاطر قرنطینه در سراسر دنیا و لغو شدن پروازها) قیمت این کالا نیز افت چشمگیری پیدا کرد. در عین حال مدتهاست که اعضای اوپک برای رسیدن به یک توافق جامع برای کاهش تولیدات خود تلاش می کنند و همین عدم توافق روسیه و عربستان باعث شد که دو کشور تولیدات خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرند و رکورد شکن شوند. با افزایش تولید دو کشور روسیه و عربستان قیمت نفت نیز کاهش پیدا کرد و اقتصاد کشورهای وابسته به نفت به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود