پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی از طریق سامانه ثبت نام وام ازدواج از امروز آغاز شد

پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی از طریق سامانه ثبت نام وام ازدواج از امروز آغاز شد

وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی از امروز از طریق ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ازدواج به زوجین پرداخت می شود. طبق بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به منظور حمایت از ازدواج جوانان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌ هایی که تاریخ عقد آنان بعد از اول فروردین ماه ۹۶ باشد و تا کنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده اند، پرداخت می گردد.

هر یک از زوجین میتوانند در سال ۱۳۹۹ مبلغ پانصد میلیون ریال معادل با پنجاه میلیون تومان را با بازپرداخت هفت ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد و تنها با داشتن یک ضامن معتبر و سفته دریافت نماید و به این ترتیب زوج و زوجین مجموعا وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی را دریافت خواهند کرد.

مطابق با بخشنامه، افراد مندرج در مفاد ماده ۱۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، میتوانند به میزان دو برابر افراد عادی وام ازدواج دریافت کنند که برابر با ۱۰۰ میلیون تومان و مجموعا برای زوجین ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. گفتنی است آن دسته از زوجینی که پیش از این تاریخ اقدام به ثبت نام و امضای قرارداد برای دریافت وام ازدواج ۶۰ میلیون تومانی کرده اند نمی توانند سقف دریافتی خود را افزایش دهد.

پیشنهاد تجمیع وام ازدواج و مسکن اول

در راستای حمایت از ازدواج جوانان، سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیشنهاد داده بود تا تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم تجمیع شود تا قدرت خرید زوجین جوان افزایش یابد.

در آن زمان وام ازدواج برای زوجین، ۶۰ میلیون تومان بود که همان زمان با مخالفت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به بهانه تورم زا بودن افزایش رقم وام مسکن روبه رو شد.

در حال حاضر رقم تسهیلات مسکن زوجین از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در تهران ۱۶۰ میلیون تومان است؛ با توجه به اینکه امکان دریافت وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی هم برای متقاضیان تسهیلات مسکن یکم وجود دارد، رقم این تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

از سوی دیگر ۸۰ میلیون تومان سپرده اولیه متقاضیان دریافت این تسهیلات نیز همزمان با اصل وام، قابل برداشت می‌شود که در صورت تجمیع وام مسکن یکم با وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج، زوجین تهرانی می‌توانند ۳۸۰ میلیون تومان نقدینگی از بانک مسکن دریافت کنند.

سامانه ثبت نام وام ازدواج

جهت ثبت نام وام ازدواج زوجین میتوانند به آدرس اینترنتی ve.cbi.ir مراجعه نموده و با پر کردن فرم مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

استعلام وضعیت وام در سامانه ثبت نام وام ازدواج

پس از ثبت نام سیستم یک کد رهگیری را به شما می دهد که ضروریست حتما نسبت به ثبت و نگهداری آن برای پیگیری های بعدی اقدام نمایید. در ادامه جهت استعلام وضعیت وام میتوانید از طریق این لینک صرفا با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری از نحوه انجام امور و زمان پرداخت وام ازدواج صد خود مطلع شوید.

 

دیجیاتو
۲ نظر

ورود