علائم جدید بیماری کرونا ؛ از راش پوستی و درد بیضه ها تا زخم انگشتان پا

علائم جدید بیماری کرونا ؛ از راش پوستی و درد بیضه ها تا زخم انگشتان پا

در هفته های اخیر مشخص شد که علائم کرونا ویروس می توانند به اشکال مختلفی در بدن بیماران نمود پیدا کنند؛ البته تب و سرفه مداوم از جمله اصلی ترین نشان های این بیماری هستند اما پزشکان اخیرا پرده از علائم جدید بیماری کرونا برداشته اند که ادامه با شما در میان می گذاریم.

همانطور که قبلا در خبرها خواندید برخی بیماران در مراحل اولیه ابتلا به کووید ۱۹ دچار راش پوستی می شوند که به گفته پزشکان میتواند به خاطر واکنش طبیعی بدن به وجود ویروس رخ دهد یا افت اکسیژن و گردش خون بدن که در نهایت روی کیفیت پوست اثر می گذارد. راش پوستی در اصل به هر نوع تورم، زخم یا دانه عموما سرخ رنگ روی پوست می گویند که انواع مختلفی (شامل گال، کهیر و ..) دارد.

حالا طبق پژوهشی که به تازگی توسط محققان دانشگاه علوم و تکنولوژی Huazhong در ووهان انجام شده ابتلا به کووید ۱۹ میتواند با دو علامت جدید همراه باشد: سردرد و سرگیجه!

علائم جدید بیماری کرونا

محققان این دانشگاه ۲۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را مورد آزمایش و بررسی قرار دادند و از آنها خواستند تا در مورد علائم اولیه شان بگویند. آنها در ادامه اعلام کردند که ۳۶ درصد بیماران ظاهرا دچار نوعی علائم عصبی و نورولوژیکال از جمله سردر و سرگیجه شده اند. تورم ماهیچه ای و درد عصبی نیز از دیگر علائمی بود که توسط برخی دیگر از این بیماران گزارش شد.

در برخی موارد علائم مذکور در کنار نشانه های تنفسی نظیر سرفه و تب گزارش شدند و در موارد دیگر بیماران تنها علائم عصبی را تجربه کرده بودند. لینگ مائو محقق ارشد مقاله ای در همین رابطه، پیرامون یافته های تیم خود چنین گفت:

برخی بیماران هیچیک از علائم رایج کرونا را نداشتند (مثلا تب، سرفه، بی اشتهایی یا اسهال) و صرفا با علائم نورولوژیک به بیمارستان مراجعه کرده بودند. بنابراین در مورد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خصوصا افرادی که به شکل حاد این بیماری مبتلا هستند لازم است که توجه خوبی به علائم نوروژیک آنها معطوف شود.

علاوه بر این در زمان پاندمی کووید ۱۹، چنانچه پزشکان شاهد مراجعه بیماران با علائم نوروژیک بودند ضروری است که احتمال ابتلای آنها به این بیماری را در نظر بگیرند تا از تاخیر در تشخیص یا تشخیص اشتباه در این باره جلوگیری به عمل بیاید.

در هفته های اخیر علائم جدید دیگری نیز در بیماران کرونایی مشاهده شده که از آن جمله میتوان به درد بیضه ها و نوعی حس عجیب وزوز در پوست اشاره کرده.

علائم جدید بیماری کرونا

پزشکان آمریکایی همچنین علامت جدیدی را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی کردند که به انگشت پای کووید (یا COVID toes) شناخته می شود. براساس گزارشی که نشریه یو اس ای تودی در این باره منتشر کرده است پزشکان گفته اند که ضایعات آبی و ارغوانی در پا و یا انگشتان پا در برخی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مشاهده شده و بسیاری متخصصان بیماری های عفونی را سردرگم کرده است.

به گفته دکتر Ebbing Lautenbach رئیس واحد بیماری های عفونی دانشگاه پنسیلوانیا این ضایعات که بسیار هم دردناک هستند با نوعی حس سوزش همراهند و معمولا در بیماران ظاهر می شوند که هیچ علامت دیگری ندارند. انگشت پای کووید غالبا یک هفته تا ده روز بعد از آغاز بیماری از بین می رود اما در برخی بیماران نهایتا منجر به بروز مشکلات تنفسی می شود.

ظاهرا کودکان و نوجوانان در مقایسه با دیگر تقسیم بندی گروه های سنی بیشتر به شست کووید مبتلا می شوند و آنطور که پزشکان می گویند این مساله می تواند به خاطر قوی تر بودند سیستم ایمنی بدن این گروه از بیماران است.

 

منبع: express
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود