شرایط بازگشایی مهد کودک ها اعلام شد

شرایط بازگشایی مهد کودک ها اعلام شد

در چندماه گذشته که به خاطر شیوع کووید ۱۹ بسیاری از ادارات و مراکز آموزشی از جمله مهد کودک ها به تعطیلی کشیده شده اند، سرگرم کردن کودکان برای والدین به چالشی بزرگ بدل شده است. بسیاری از والدین هم که به خاطر تعطیلی محل کارشان مجبورند از خانه کار کنند با چالش حضور کودک در منزل روبرو هستند که گاها تمرکز حواس را از آنها گرفته و اجازه انجام امور کاری را به آنها نمی دهد. حالا خبر رسیده که مهد کودک ها میتوانند باز شوند اما تحت شرایطی خاص.

البته والدین زیاد هم نباید از این خبر خوشحال شوند چراکه طبق بخشنامه سازمان بهزیستی کشور مهد‌های کودک می‌توانند باز شوند، اما مجاز به پذیرش کودکان نیستند.

بازگشایی مهد کودک ها

پس از سه ماه تعطیلی مهد‌های کودک و تلاش کانون‌های توسعه و همیاری مهد‌های کودک برای رساندن صدای این قشر به گوش مسئولین کشور، سازمان بهزیستی سرانجام بخش‌نامه‌ای را با محتوای زیر صادر کرد:

مطابق با بخش‌نامه سازمان بهزیستی کشور به شماره ۹۰۰.۹۹.۱۱۵۰۵ مورخ ۱۳۹۹.۲.۱۰ نحوه بازگشایی مهد‌های کودک به شرح زیر اعلام شد:

*حضور مدیر و مسئول فنی مهد‌های کودک از تاریخ ابلاغ بخش‎نامه در مهدکودک جهت:
-ضدعفونی کردن مهدکودک
-ایجاد تمهیدات بهداشتی لازم
-هماهنگی ارائه آموزش‌های مجازی
-آغاز ثبت‌نام سال جدید
-آموزش پرسنل قبل از بازگشایی

* درصورت لزوم نیروی انسانی جهت انجام امور اداری با حداکثر دوسوم نیروی اداری خدمات فوق انجام شود.

* فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و نوبت‌دهی به گونه‌ای انجام شود که ازدحام افراد در فضای بسته جلوگیری شود.

*کارکنان همگی مجهز به ماسک و دستکش بوده نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته باشند.

* مواد ضدعفونی کننده دست در اختیار مراجعان و کارکنان مهدکودک قرار گرفته باشد.

* به دلیل خطرات جانی ناشی از بیماری کووید ۱۹، مهد‌های کودک به هیچ وجه مجاز به پذیرش کودک نیستند و در صورت تخلف از این امر، بهزیستی استان و شهرستان با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهند کرد.

بدیهی است بخش‌نامه‌های چگونگی پذیرش کودکان در صورت ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از طریق همین کمیته به استان‌ها اعلام می‌شود.

البته با کند شدن روند شیوع بیماری کرونا انتظار می رود که به زودی امکان حضور نونهالان در مهدکودک ها هم میسر شود تا دست کم یکی از دلمشغولی های والدین نیز در این دوران کرونایی برطرف گردد.

 

خواندن این مطلب به شما توصیه می شود:

چطور در خانه اسلایم درست کنیم؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • فاطمه محمدی اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹

    مارو مسخره کردن من پرستارم آقامون هم کادردرمان چندماهه پرستارگرفتیم الان اعلام بازگشایی مدارس را دادید اخرش نوشتن مجاز به پذیرش نیستم یعنی چی ما چطور از بچه مون مراقبت کنیم چرافکرمانیستن

  • سیما احمدی اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹

    من کارمند بانک دولتی، بانک هیچ کمکی اعم از مرخصی و غیره باوجود در خواستها ی مکرر از مسیولین در زمینه نگهداری فرزند دو ساله ام نکرد حتی نامه دور کاری خانمها دارای فرزند خردسال در بانک ما و مخصوصا شعب اجرا نمی شود من که مشکل نگهداری فرزندم رادارم حتی دو روز مرخصی خواستم با تهدید رییس شعبه مبنی بر گزارش غیبت مواجهه شدم حتی سرپرستی هم به من گفت مشکل داری با وجود اینکه کارمند ۱۹ سال سابقه و رسمی و خوب ما هستی استعفا یت را بنویس