بنکسی اثر هنری جدید خود را به مدافعان سلامت در انگلستان تقدیم کرد

بنکسی اثر هنری جدید خود را به مدافعان سلامت در انگلستان تقدیم کرد

هنرمند خیابانی بنکسی اثر هنری تازه ای را به افتخار کارکنان حوزه سلامت خلق کرده و آن را به بیمارستان دانشگاه ساوت همپتون در انگلستان تقدیم نموده است.

این اثر هنری که با نام «نقطه عطف» ترسیم شده کودکی را به تصویر می کشد که با یک عروسک پرستار ماسک پوش مشغول بازی است. در این تصویر شخصیت های ابرقهرمانی نظیر بتمن و اسپایدرمن که کودکان علاقه وصف ناپذیری به آنها دارند درون سبد اسباب بازی ها روی زمین رها شده اند.

گفته می شود بنکسی یادداشتی را هم به این بیمارستان تقدیم کرده که در آن اینطور نوشته شده:

ممنون برای تمام آنچه انجام می دهید. امیدوارم این نقاشی سیاه و سفید کمی باعث جلب توجه مردم به این ساختمان شود.

البته بیمارستان ساوت همپتون اظهار نظری در مورد این پیام نکرده اما خود بنکسی با انتشار تصویری از این نقاشی در صفحه اینستاگرامش تایید کرده که تصویر کودک یکی از آثار هنری اوست.

پائولا هد مدیر بیمارستان ساوت همپتون در توییتی تصویر این نقاشی را با مخاطبانش به اشتراک گذاشت. این تصویر قاب گرفته شده و به صورت موقت در بیمارستان به نمایش در آمده است.

او در توییت خود اینطور نوشته است:

بسیار مفتخرم که این نقاشی فوق العاده از بنکسی را که به عنوان تشکر از مدافعان سلامت طراحی شده با شما به اشتراک بگذارم.

ماه گذشته بنکسی با اشتراک گذاری تصاویری از تعدادی موش که درون سرویس بهداشتی منزلش در حرکت بودند به قوانین قرنطینه در انگلستان واکنش نشان داد. او در توضیحات عکس خود نوشته بود:

همسرم زیاد از کار کردن من در خانه خوشحال نیست.

بنکسی تنها هنرمند مشهور دنیا نیست که در هفته های اخیر با خلق اثر هنری از مدافعان سلامت مردم تقدیر و تشکر کرده است. Damien Hirst  نیز چندی پیش طرحی با نام رنگین کمان پروانه ای را برای جلب توجه مردم سراسر دنیا به نیروهای حوزه سلامت طراحی کرد.

تاکنون ۳۰۰۷۶ نفر براثر ابتلا به کووید ۱۹ در انگلستان جان خود را از دست داده اند و تست کرونای ۲۰۱۱۰۱ نفر نیز در این کشور مثبت اعلام شده است.

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود