چالش مغزی: با پاسخ دادن به این پرسش ها سطح دقت خود را اندازه بگیرید

چالش مغزی: با پاسخ دادن به این پرسش ها سطح دقت خود را اندازه بگیرید

بعضی از مواقع خیلی خوب است که انسان برای خود چالش مغزی ایجاد نماید و آن را امتحان کند که چقدر به اطراف توجه دارد . یکی از بهترین و البته سرگرم‌کننده‌ترین راه‌ها این است که آن را به صورت فکر کردن به چالش‌ها و معماهای جالب و حل آنها انجام داد. با این کار شما می‌توانید مقداری هم به ورزش دادن مغز خود بپردازید.

ضمن اینکه در این روزها که اکثر افراد بیشتر وقت خود را در خانه هستند این می‌تواند به عنوان یک بازی و سرگرمی جالب هم باشد.

بر اساس بعضی از مطالعاتی که در دنیا صورت گرفته است، در دنیای مدرن، متأسفانه میزان توجه بشر به مسائل کاهش پیدا کرده است. در حقیقت محققان به این نتیجه رسیده‌اند که میانگین مدت زمانی که افراد به یک موضوع خاص فکر کرده و روی آن تمرکز می‌کنند حتی از ماهی‌های قرمز که خودشان معروف به داشتن یکی از ضعیف‌ترین حافظه‌ها در بین موجودات هستند هم کمتر شده است.

بنابراین، ما انسان‌ها ناچار هستیم که سعی کنیم این وضعیت را تغییر داده و روی میزان توجه خودمان کار کنیم. برای شروع می‌توانیم از موارد ساده‌ای مانند تست‌های مخصوص و ایجاد چالش مغزی کمک بگیریم.

ما همیشه در روزیاتو از ایجاد چالش مغزی برای شما استقبال کرده و به آن علاقه داریم و معتقدیم که این موارد فقط جنبه سرگرمی ندارند، بلکه همچنین می‌توانند بسیار مفید هم باشند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با انجام این آزمون میزان توجه خودتان را بسنجید. و فراموش نکنید که حتماً در پایان تست تعداد پاسخ‌های درست خودتان را بشمارید.

اگر آماده هستید، پس شروع کنید.

معمای اول: در این تصویر چندتا پا می بینید؟

 

معمای دوم: گربه ای که با بقیه فرق دارد را پیدا کنید.

 

معمای سوم: سایه شکل موردنظر کدام است؟

 

معمای چهارم: می‌توانید گوزن را در تصویر ببینید؟

 

معمای پنجم: دو ربات مشابه را پیدا کنید.

معمای ششم: در تصویر چه کلمه ای را می بینید؟

 

معمای هفتم: مار را در تصویر مشخص کنید.

 

معمای هشتم: کدام دو درخت به هم شبیه اند؟

 

معمای نهم: پدر جورج ۵ پسر دارد. می توانید اسامی همه آنها را بینید. نام پنجمین پسر او چیست؟

 

معمای دهم: چه چیزی در تصویر اشتباه است؟

 

معماهای این چالش چطور بود؟ شما یا احتمالاً بقیه افراد، چند مورد را توانستید به درستی تشخصی دهید. حالا در ادامه جواب‌های این معماها قرار داده شده‌اید. جواب‌ها را ببینید و برنده را مشخص کنید.

جواب معمای اول

 

جواب معمای دوم

جواب معمای سوم

 

جواب معمای چهارم

 

جواب معمای پنجم

جواب معمای ششم

 

جواب معمای هفتم

 

جواب معمای هشتم

 

جواب معمای نهم

 

جواب معمای دهم

 

اگر علاقه دارید تا مغز خود را بیشتر به چالش بکشید و سرگرم هم باشید، می‌توانید از این مطلب و همچنین این چالش در روزیاتو استفاده کرده و لذت ببرید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود