ازدواج در دوران کرونا؛ روش های خلاقانه زوج ها برای برگزاری عروسی در زمان قرنطینه

ازدواج در دوران کرونا؛ روش های خلاقانه زوج ها برای برگزاری عروسی در زمان قرنطینه

شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص متعاقب آن از فاصله گذاری اجتماعی گرفته تا قرنطینه، در حالی رخ داد که زوج های زیادی در سرتاسر دنیا قصد برگزاری مراسم عروسی خود را داشتند، امری که دیگر انجام آن به شکل سابق امکان پذیر نیست.

اما زوج هایی هم هستند که اجازه نداده اند ویروس کرونا عشق و امید را از آن ها بگیرد و تصمیم گرفته اند با برگزاری خلاقانه ی مراسم عروسی خود، البته به شیوه ای متناسب با شرایط خاص این روزهای کرونایی، زندگی مشترک خود را شروع کنند.

در ادامه با ماجرای تعدادی از آن ها آشنا خواهیم شد.

کاترین و الکس

ازدواج در دوران کرونا

کاترین وود و الکس مور در واقع یکی از آخرین زوج هایی بودند که قبل از شروع قرنطینه با یکدیگر پیمان زناشویی بستند.

آن ها قصد داشتند در یک مزرعه ی زیبا مراسم عروسی خود را برگزار کنند اما از چند هفته قبل از مراسم، مهمانان شان از ترس ویروس کرونا اعلام کردند که نمی توانند در عروسی آن ها شرکت کنند.

به همین خاطر این دو دانشجوی دکترا یک روز قبل از مراسم عروسی شان با مزرعه ی مذکور تماس گرفتند تا ببینند که آیا می توانند همان روز ازدواج شان را برگزار کنند.

کاترین ۲۴ ساله گفته آن ها می دانستند که با شروع قرنطینه دیگر نمی توانند مراسم اصلی را با حضور مهمانان شان برگزار کنند اما او و الکس که سخت مشتاق ازدواج بودند تصمیم گرفتند ازدواج شان را زودتر جشن بگیرند.

مراسم عروسی کاترین و الکس با حضور خودشان و دو تن از دوستان نزدیک شان به عنوان شاهدان عقد برگزار شد.

کاترین گفته: «اینکه توانستیم همه ی تمرکزمان را روی خودمان و پیمانی که میان ما بسته شد بگذاریم و مجبور نبودیم وقت مان را بین مهمانان تقسیم کنیم واقعاً لذتبخش بود.»

متأسفانه به دلیل دوری مسافت هیچ کدام از اعضای خانواده های کاترین و الکس نتوانسته بودند در مراسم ازدواج آن ها شرکت کنند و کاترین گرچه از این موضوع اظهار ناراحتی کرده اما گفته او و همسرش خوشحالند که توانستند قبل از قرنطینه با یکدیگر ازدواج کنند.

این زوج قصد دارند سال بعد در سالگرد ازدواج شان مراسم عروسی خود را به طور کامل برگزار کنند.

کاترین و الکس بعد از آنکه به عقد یکدیگر درآمدند، ازدواج خود را با لاماهای مزرعه جشن گرفتند.

بکی و سم

بکی استوری و نامزدش، سم بکام، سه هفته قبل از مراسم عروسی شان متوجه شدند که باید آن را لغو کنند.

آن ها از اینکه نمی توانستند ازدواج خود را با ۱۰۰ مهمانی که از خانواده و دوستان شان بودند جشن بگیرند بسیار ناراحت شدند اما تصمیم گرفتند کنترل اوضاع را در دست بگیرند و مراسم عروسی خود را در مقیاسی بسیار کوچک برگزار کنند.

بکی ۲۷ ساله گفته او و سم تصمیم گرفتند تهدید را به فرصت تبدیل کنند و با برگزاری مراسم عروسی خود یک روز غم انگیز را به روزی شاد بدل سازند.

آن ها مقداری لوازم تزئینی به صورت آنلاین خریداری و خانه ی خود را با آن ها تزئین کردند. بکی یک لباس سفید رنگ که از قبل داشت به تن کرد و سم هم یک دست کت و شلوار. آن ها با هم پیمان زناشویی بستند و حلقه هایشان را رد و بدل کردند.

بعضی از اعضای خانواده و دوستان شان هم با هدایایی به مراسم آن ها آمدند.

بکی و سم ۳۰ ساله قصد دارند سال آینده مراسم ازدواج اصلی خود را برگزار کنند.

لیزی و ریچارد

لیزی هارگریوز هرگز فکرش را هم نمی کرد که یک روز در لباس عروسی مشغول درست کردن استیک و چیپش باشد، اما وقتی او و نامزدش ریچارد سیسن متوجه شدند باید مراسم عروسی شان را جلو بیاندازند دقیقاً همین اتفاق رخ داد.

این زوج شوخ طبع قصد داشتند مراسم عروسی شان را روز اول آوریل که به روز احمق ها معروف است و در حالی که فرزندان شان اصلاً از این موضوع باخبر نبودند برگزار کنند.

این زوج مراسم عروسی خود را که قرار بود در یک رستوران محلی برگزار شود به دلیل حفظ سلامت والدین لیزی لغو کردند و به سرعت تاریخ دیگری را برای آن انتخاب کردند. فرزندان لیزی و پدر و مادرش هم در مراسم آن ها حضور پیدا کردند.

حتی باشگاه ناتینگهام فارست به آن ها اجازه داد مراسم عقد خود را در زمین فوتبال آن ها برگزار کنند.

لیزی که ۳۷ سال سن دارد و مدیر یک فروشگاه آنلاین هدیه است گفته که به نظرش این شرایط ازدواج آن ها را به یادماندنی تر کرد. حتی دو کارمند دفتر ثبت ازدواج که در مراسم آن ها حضور داشتند برخلاف همیشه به گریه افتاده بودند و لیزی گفته که فکر می کند به این خاطر بوده که همه ی آن ها می دانستند بعد از آن روز دنیا دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

متأسفانه پدر و مادر ریچارد، که یک مأمور پلیس است، در ایتالیا به خاطر قرنطینه ی سراسری این کشور نتوانسته بودند به کشور خود بازگردند و در مراسم عروسی لیزی و ریچارد شرکت کنند.

بعد از مراسم عروسی، آن ها به خانه برگشتند و لیزی در همان لباس عروسی مشغول درست کردن استیک و چیپس شد. او گفته گرچه این چیزی نبود که قصدش را داشتند اما به طور قطع حالا داستان جالبی برای تعریف کردن دارند. به گفته ی لیزی، او و همسرش خوشحالند که توانستند مراسم عروسی خود را برگزار کنند در حالی که زوج های زیادی این امکان را نیافتند.

هولی و اندریت

هولی لینچ و اندریت شهو وقتی متوجه شدند که نمی توانند مراسم عروسی خود را برگزار کنند یک سالی می شد که برای آن برنامه ریزی کرده بودند.

آن ها قصد داشتند در آلبانی، محل زندگی خانواده ی اندریت، با یکدیگر ازدواج کنند اما ممنوعیت سفرهای بین المللی این امر را غیر ممکن ساخت.

به همین خاطر این زوج تصمیم گرفتند مراسم عروسی خود را به صورت مجازی برای خانواده و دوستان شان در نقاط مختلف دنیا برگزار کنند.

هولی که ۳۰ سال سن دارد و مدیر یک باشگاه تناسب اندام است گفته وقتی او و همسرش فهمیدند که دیگر نمی توانند مراسم عروسی خود را برگزار کنند بسیار ناراحت شدند اما در عین حال متوجه بودند که شرایط خاصی به وجود آمده و افرادی هستند که وضعیتی بسیار بدتر از آن ها دارند.

به همین خاطر هولی یک لباس سفید و اندریت هم بهترین کت و شلوارش را به تن کرد و آن ها در ارتباطی آنلاین در برابر چشمان خانواده و دوستان شان با یکدیگر پیمان زناشویی بستند.

مراسم ازدواج آن ها تا نیمه شب ادامه یافت. از آنجایی که در مراسم های عروسی کشور آلبانی رقص زیادی وجود دارد، پدر و مادر اندریت و همه ی دیگر شرکت کنندگان در خانه ی خود در برابر دوربین به رقص و پایکوبی پرداختند.

جاکی و اندرو

جاکی کیس و اندرو رید به جای خانواده و دوستان شان، طوطی های خانگی شان را شاهد عقد خود قرار دادند.

این زوج قصد داشتند در یک رستوران محلی مراسم ازدواج خود را برگزار کنند اما به خاطر قرنطینه موفق به این کار نشدند.

به همین دلیل جاکی و اندرو تصمیم گرفتند مراسم عروسی خود را زودتر در خانه ی خود برگزار کنند و بعد خانواده و دوستان شان غافلگیر سازند.

جاکی یک لباس بنفش یاسی که از قبل داشت را به تن کرد و اندروی ۳۶ ساله هم که در سرویس سلامت همگانی بریتانیا کار می کند یک دست کت و شلوار پوشید و آن ها با یکدیگر پیمان زناشویی بستند.

جاکی ۳۶ ساله که در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند گفته آن ها حتماً تحت هر شرایطی با یکدیگر ازدواج می کردند و گرچه به خاطر تعطیلی فروشگاه ها او و همسرش نتوانستند لباسی برای عروسی خود بخرند، اما مراسم ازدواج آن ها عاشقانه برگزار شد.

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود