حیوانات سه بعدی گوگل آپدیت شدند؛ انسان و ساختارهای مولکولی را با واقعیت افزوده ببینید

حیوانات سه بعدی گوگل آپدیت شدند؛ انسان و ساختارهای مولکولی را با واقعیت افزوده ببینید

چند ماه پیش بود که گوگل قابلیت نمایش حیوانات سه بعدی در نتایج جستجو را با کمک تکنولوژی واقعیت افزوده معرفی کرد؛ امکانی که به لطف آن می توان نام یک حیوان یا پرنده را از طریق این موتور جستجو سرچ کرد و سپس مدل سه بعدی آن را در نتایج جستجو مشاهده کرد و حتی آن را با استفاده از تکنولوژی های پشتیبانی کننده از واقعیت افزوده به خانه آورد. حالا گوگل اعلام کرده که این قابلیت را برای خانه نشینان دوران قرنطینه جذابتر کرده است و فهرست جدید از سوژه هایی را منتشر کرده که میتوان مدل سه بعدی آنها را با این تکنیک مشاهده کرد.

حیوانات و پرنده های سه بعدی

حیوانات سه بعدی گوگل

در میان حیوانات زمینی گوگل امکان مشاهده ماکت های سه بعدی ببر، پاندا، پلنگ، بز، چیتا، اسب پونی، خرس قهوه ای، گرگ، پایتون، اسب عربی، راکون، جوجه تیغی و گوزن را فراهم کرده. در قلمرو دریایی هم حیواناتی مانند اردک، تمساح، کوسه سفید، اختاپوس، ماهی قلابچه و لاک پشت دریایی را میتوانید با استفاده از این قابلیت ببینید.

گوگل همچنین امکان مشاهده پرنده هایی مثل طوطی دم بلند، پنگوئن امپراطور و عقاب و همچنین پرنده های خانگی نظیر  سگ پومرائی، سگ شکاری، لابرادور، روتوییلر، بولداگ فرانسوی، سگ کوتاه چینی و گربه را هم فراهم کرده است.

چیزهای دیگری غیر از حیوانات

حیوانات سه بعدی گوگل

گوگل در جریان کنفرانس خبری سال ۲۰۱۹ خود که برای توسعه دهندگان ترتیب داده بود تایید کرد که همکاری با شرکت هایی نظیر ناسا، سامسونگ، ولوو و … را آغاز کرده تا محتوای سه بعدی آنها را با استفاده از واقعیت افزوده به نتایج جستجو بیاورد. حالا این شرکت به وعده خود عمل کرده و موضوعات غیرحیوانی تازه ای را به تجربه سرچ خود اضافه کرده است.

در به روز رسانی جدید میتوانید غار شووه،  و نیل آرمسترانگ را هم به صورت سه بعدی ببینید و آنها را با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده به خانه خود بیاورید.  گوگل اعلام کرده که ماژول فرماندهی آپولو ۱۱ نیز در نتایج سرچ سه بعدی موجود است. بسیاری ساختارهای سلولی و سیستم های آناتومیکی بدن انسان از دیگر مواردی هستند که به این تجربه اضافه شده اند که هم میتوانند جنبه سرگرمی داشته باشند و هم آموزشی.

سیستم های آناتومیکی بدن انسان

سیستم هاضمه انسان، سیستم دفع، سیستم عصبی، سیستم ادراری، سیستم اسکلتی، سیستم تنفسی، غدد درون ریز، سیستم تولید مثل زنانه و مردانه، غدد لنفاوی، سیستم ماهیچه ای و گردش خون از جمله این موارد هستند.

ساختارهای سلولی

میتوکندریون، غشای هسته ای، fimbria، کپسول باکتریایی ، پلاسمیدها ، واکوئول مرکزی، پروکاریوت، رتیکولوم آندوپلاسمی، باکتری ، یوکاریوت ، سلولهای گیاهی ، شبکه آندوپلاسمی ناهموار ، هسته ، فلژلوم ، غشای سلولی ، سلول حیوانی، کروماتین، کرایستا، غشای پلاسمایی، دستگاه گلگی، ریبوزومها، شبکه آندوپلاسمی صاف و دیواره سلولی و مخزن هم ساختارهای سلولی پشتیبانی شونده در سرچ گوگل هستند.

برای اینکه بدانید چطور میتوانید مدل های سه بعدی گوگل را ببینید نگاهی به این مطلب در روزیاتو بیاندازید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود