بسته حمایتی دولت آمریکا: پرداخت ۶ هزار دلار معادل ۱۰۰ میلیون تومان به هر خانواده آمریکایی

بسته حمایتی دولت آمریکا: پرداخت ۶ هزار دلار معادل ۱۰۰ میلیون تومان به هر خانواده آمریکایی

حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا روز گذشته از طرح جدید اختصاص یک بسته حمایتی دیگر به مبلغی بیش از ۳ تریلیون دلار برای کمک به اقتصاد آمریکا خبر داد که در صورت اجرایی شدن بزرگ ترین بسته حمایتی تاریخ این کشور خواهد بود.

این بسته حمایتی قرار است به دولت های محلی، تست های ویروس کرونا و شهروندان آمریکایی اختصاص یابد. بر اساس این طرح که حزب دموکرات آن را «لایحه قهرمانان» (Heroes Act) نامیده قرار است نزدیک به یک تریلیون دلار به دولت های محلی، ۲۰۰ میلیارد دلار به عنوان سختی کار به کارگران مشاغل ضروری، ۷۵ میلیارد دلار برای انجام تست های ویروس کرونا و اقدامات مربوط به ردیابی بیماری و قرنطینه سازی و همچنین به صورت نقدی مبلغ ۱،۲۰۰ دلار به هر شهروند آمریکایی و ۶ هزار دلار به هر خانواده ی آمریکایی پرداخت شود.

بسته حمایتی دولت آمریکا

این طرح جدید در حالی ارائه شده که اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا اعلام کرده بود فعلاً نیازی به اختصاص کمک اضطراری جدید نیست. قبلاً هم در ماه مارس بیشتر از ۲ تریلیون دلار بسته حمایتی در کنگره تصویب شده و به امضای دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا رسیده بود. بسته ی ۲ تریلیون دلاری مذکور بزرگ ترین بسته ی کمک اضطراری ایالات متحده آمریکا تا آن زمان محسوب می شد.

جان باراسو سناتور آمریکایی و عضو حزب جمهوری خواه این کشور هشدار داده طرح بسته حمایتی جدید در نطفه خفه خواهد شد: «این طرح تصویب نخواهد شد. از آن حمایت نمی شود.»

این طرح باید ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس سنای آمریکا به رأی گذاشته شود. با این ‌حال، کنگره ی آمریکا تا ماه آینده برنامه‌ ای برای به رأی گذاشتن این طرح ندارد و میچ مک ‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌ خواه مجلس سنای آمریکا گفته فوریتی برای چنین اقدامی وجود ندارد.

ایالات متحده آمریکا بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا را در دنیا دارد و تا به امروز بیشتر از ۳۳ میلیون نفر در این کشور رسماً اعلام بیکاری و از دولت آمریکا تقاضای وام بیکاری کرده‌ اند.

بیشتر بخوانید:

تأثیر کرونا بر اقتصاد؛ ویروس بدون مرز با اقتصاد دنیا چه کرده؟

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • مهرداد اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹

    سلام
    ۶۰۰۰ دلار می شه حقوق دو ماه یک کارگر در اونجا یعنی ارزش اقتصادی حدود سه تا ۴ میلیون تومان که برای بزرگترین اقتصاد چهان با نوزده هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی اصلا وضعیت خوبی نیست. اینکه شما این رقم رو تبدیل به نرخ ارز در ایران کردید و زدید صدمیلیون تومان کار قشنگی نیست چون خواننده این رو با ارزش اقتصادی خودش می سنجه. این از اون حرکت های گمره کننده است. ما ایرانی ها همین طوری هم مرغ همسایه برامون غازه. همچنین تیترهایی هم کاملا در جهت این خودباختگی تاریخی عمل میکنه. و این در شان سایت خوب شما نیست. ای کاش لطف کنید و اصلاحش کنید
    ممنون

    • رضا اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹

      عزیز جان !
      تو ایران هم با این همه ثروت و معاد ن و … کلی منت نهاده و با توجه به تورم ۱ میلیون وام دادن !
      اونجا تورم زیادی نیست و کل اون پول رو بخشیدن و وام ندادن و قدرت خرید دارن .
      نمیدونم چرا اینقدر سعی میکنی شرایط رو عادی جلوه بدی در صورتی که کمر مردم از گرونی خم شده

    • morteza اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹

      کسی که خواب است را میشود بیدار کرد ولی کسی که خودش را زده به خوابی نه

    • رسول خرداد ۵, ۱۳۹۹

      لطفا اگه سواد نداری نظر نده
      قیمت یک کیلو گوشی تو امریکا ۱۰دلار هست یعنی با کمک بلاعوض دولتشون میتونن ۶۰۰کیلو گوشت بخرن اینجا شما با وام یه تومنی دولت میتونی۱۲کیلو گوشت نهایتا بخری
      اونجا شیش هزار دلار نصف قیمت یه هیوندای ای بیست لو اپشن هست اینجا یک میلیون یک هفتادم قیمت یه پراید هست پس لطفا دفعه بعد قبل از نظر دادن کمی از عقلت استفاده کن