بیل گیتس : کاش برای آگاه کردن مردم در مورد ویروس کرونا بیشتر تلاش می کردم

بیل گیتس : کاش برای آگاه کردن مردم در مورد ویروس کرونا بیشتر تلاش می کردم

بیل گیتس بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت که حالا یک موسسه خیریه دارد و به مردم فقیر در کشورهای مختلف کمک می کند به تازگی گفته است که کاش تلاش بیشتری می کرد تا به مردم در مورد تهدید یک بیماری عفونی همه گیر هشدار دهد.

او که حالا به همراهی همسرش مدیریت بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس را بر عهده دارد در مصاحبه ای که با نشریه وال استریت ژورنال انجام داده گفته از اینکه نتوانسته به اندازه کافی مردم را درباره پاندمی کووید ۱۹ هوشیار کند احساس «وحشتناکی» دارد.

ای کاش برای جلب توجه مردم به خطرات کار بیشتری می کردم. تنها نکته حرف هایم در مورد آن این بود که میتوانیم بعد از شیوع بیماری وارد عمل شویم و آسیب ها را به حداقل برسانیم.

گیتس با اشاره به استمرار شیوع پاندمی کووید ۱۹ آن را ناراحت کننده ترین اتفاقی خواند که در طول زندگی اش رخ داده و اظهار داشت که میلیون ها دلار از طریق موسسه خیریه او برای تامین تجهیزات، کمک و تحقیقات در این زمینه صرف خواهد شد.

موسس ۶۴ ساله مایکروسافت همچنین فاش کرد که پیشتر برخی نگرانی های شخصی اش را با تعدادی از مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ در میان گذاشته است.

وقتی با مقامات اروپایی، آمریکایی یا دیگر نقاط دنیا ملاقات کردم ترجیح دادم در مورد ریسک های این پاندمی صحبت کنم.

هرچند مشخص نیست که چند نفر از صاحبان قدرت صحبت های او را جدی گرفته اند.

ویروس کرونای جدید که باعث بروز بیماری کووید ۱۹ در افراد آلوده می شود در ماه های اخیر بسیاری از مردم دنیا را مبتلا کرده و خیلی ها را به کام مرگ کشانده است. حالا در آمریکا ۱.۳ میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند و بالغ بر ۸۰ هزار نفر به خاطر آن جانشان را از دست داده اند.

گیتس اکنون اگرچه به خاطر روزهای گذشته افسوس می خورد اما واقعیت اینجاست که او از سال ها پیش نگرانی هایش در مورد شیوع یک ویروس جهانی را به صورت علنی و غیرعلنی مطرح کرده بود.

یکی از هشدارهای مهم او پنج سال پیش و در جریان سخنرانی تد او مطرح شد:

اگر قرار باشد در چند دهه آتی یک چیز عامل مرگ ۱۰ میلیون نفر از مردم دنیا باشد آن چیز احتمالا یک ویروس به شدت عفونی است تا جنگ. نه موشک بلکه میکروب! اما این مساله تا حدودی به این خاطر است که ما [آمریکا] پول زیادی را صرف تهیه سیستم های بازدارنده هسته ای کرده ایم اما برای جلوگیری از یک پاندمی هزینه زیادی صرف نکرده ایم. پس ما برای پاندمی بعدی آماده نیستیم.

این کارآفرین نابغه اخیرا نسبت به خطرات حذف بودجه سازمان بهداشت جهانی توسط ترامپ در دوران شیوع کرونا هشدار داده بود و آن را بسیار خطرناک خوانده بود.

حذف بودجه برای سازمان بهداشت جهانی در دوران بحران به همان اندازه که به نظر می رسد خطرناک خواهد بود. تلاش های این سازمان باعث شده که کووید ۱۹ با سرعت کمتری شیوع پیدا کند و اگر فعالیت های آن متوقف شود هیچ سازمان دیگری جای آن را نمی گیرد.

ماه گذشته بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس اعلام کردند که مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار را برای واکنش به کووید ۱۹ اختصاص می دهند. این بودجه صرف تسهیل فرایندهای تست دارو به امید پیدا کردن راه درمانی خواهد شد.

 

شاید به خواندن این مطلب علاقمند باشید:

۱۱ فردی که شیوع کووید ۱۹ را پیش بینی کرده بودند

یک نظر

ورود

  • SINA اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹

    بنیانگذار سابق مایکروسافت یعنی چی؟! یعنی بعد از بیل گیتس دوباره ساختنش؟