چطور ابروهایی پرپشت داشته باشیم؟ ۱۰ درمان خانگی رشد ابرو

چطور ابروهایی پرپشت داشته باشیم؟ ۱۰ درمان خانگی رشد ابرو

ابروهای خوش فرم به چهره ی ما جلوه می دهند. از آن دورانی که ابروهای نازک مد بودند خیلی نمی گذرد. در سال های اخیر اما ابروهای کلفت بسیار مد شده اند. ابرو یکی از چشمگیرترین بخش های چهره است و هر چه پرپشت تر باشد، ظاهر زیباتری به ما می دهد. اما همه ی ما ابروهای پرپشتی نداریم. بعضی از ما ابروهای کم پشت و پراکنده ای داریم و همیشه هم به دنبال راه چاره ای برای پرپشت کردن ابروهای خود هستیم. گرچه هیچ شیوه ی معجزه بخشی که بتواند ابروهای ما را یک شبه پرپشت کند وجود ندارد، اما چیزهایی هست که می توانند این فرآیند را بهبود بخشند. و البته برای این کار هیچ چیزی به خوبی درمان های طبیعی نیست.

در ادامه می خواهیم ببینیم چطور ابروهایی پرپشت داشته باشیم . با چند درمان خانگی رشد ابرو همراه باشید.

۱- روغن کرچک

چطور ابروهایی پرپشت داشته باشیم

روغن کرچک روشی قدیمی اما بسیار مؤثر برای پرپشت کردن ابروها است. این روغن سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان و ویتامین است، به همین دلیل به تغذیه شدن فولیکول های مو کمک می کند. روغن کرچک را باید هر روز به ریشه ی ابروهای خود بمالید. این روغن باعث رشد تارهای ابرو و ضخیم و محکم شدن آن ها می شود.

نحوه استفاده:

ابروهای خود را با چند قطره روغن کرچک (خرید از دیجی کالا) با استفاده از نوک انگشت تان ماساژ دهید. اجازه دهید روغن ۳۰ دقیقه روی ابروها بماند، سپس با یک پاک کننده ی آرایش آن را پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

تذکر:

روغن کرچک خالص، اگر به آن حساسیت داشته باشید ممکن است باعث تحریک پوست، کهیر و بروز ضایعات پوستی شود. قبل از استفاده  آن را روی پوست خود امتحان کنید. روغن کرچک سیاه برای رشد طبیعی موها بسیار عالی است.

۲- روغن نارگیل

روغن نارگیل مانند یک نرم کننده و همینطور یک مرطوب کننده عمل می کند و برای بهبود گردش خون هم بسیار عالی است. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل روی پروتئین های طبیعی موجود در تارهای ابرو تأثیر می گذارند و مانع از شکستن موها می شوند. لوریک اسید موجود در این روغن مثل یک ماده ی ضد میکروب عمل می کند و جلوی عفونی شدن فولیکول های مو را می گیرد. پروتئین های مختلف و مواد مغذی ای مثل ویتامین E و آهن در روغن نارگیل وجود دارد که باعث رشد تارهایی سالم و ضخیم در ابروهای شما می شود. شما می توانید روغن نارگیل را هر روز به ابروهای خود بمالید، اما چند هفته ای طول می کشد تا آثار قابل توجه آن را مشاهده کنید.

نحوه استفاده:

یک گوش پاک کن را به روغن نارگیل (خرید از دیجی کالا) آغشته کنید و آن را به ابروهای خود بزنید. روغن باید یک شب تا صبح روی ابروها بماند. صبح روز بعد صورت خود را با یک شوینده ی صورت بشویید.

۳- روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین های A و E است که به رشد تارهای ابرو کمک می کنند. ویتامین E تارهای ابرو را تغذیه می کند و ویتامین A باعث تولید سبوم یا همان چربی طبیعی بدن می شود که به رشد تارهای ابرو کمک می کند. اگر روغن زیتون را دست کم روزی یک بار به ابروهایتان بزنید نتیجه ی کار را بعد از چند هفته خواهید دید.

نحوه استفاده:

یک قطره روغن زیتون (خرید از دیجی کالا) را نوک انگشت خود بریزید و ابروهای خود را با آن ماساژ دهید. روغن باید چند ساعتی روی ابروها بماند، بعد از آن می توانید صورت خود را با آب و شوینده ی صورت بشویید.

۴- آب پیاز

آب پیاز سرشار از گوگرد، سلنیم، مواد معدنی و ویتامین های B و C است که برای رشد تارهای ابرو بسیار مفید هستند. این مسأله به رشد سریع تر و متراکم تر تارهای ابرو کمک می کند. گوگرد تولید بافت کلاژن را بهبود می بخشد که برای رشد مناسب ابرو ضروری است. این ماده همچنین فولیکول های مو را محکم می کند. برای از بین بردن بوی نامطبوع باقی مانده از پیاز بر روی ابروها بهتر است از آب لیموترش استفاده کنید. آب پیاز را یک روز در میان به ابروهایتان بزنید.

نحوه استفاده:

پیاز را خرد کنید و آن را در مخلوط کن بریزید و از آن یک خمیر درست کنید. خمیر به دست آمده را فشار دهید تا آب آن درآید. با استفاده از یک گوش پاک کن، آب پیاز را به ابروهایتان بزنید. بگذارید آب پیاز یک ساعت روی ابروها بماند. یک تکه پنبه را به آب لیموترش آغشته کنید و ابروهای خود را با آن پاک کنید.

۵- زرده تخم مرغ

تارهای ابروها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند و تخم مرغ هم یکی از منابع غنی پروتئین محسوب می شود. کراتین یکی از مواد تشکیل دهنده ی اصلی بیشتر مکمل های رشد مو است. از این روش اگر دو بار در هفته استفاده، رشد ابروهایتان سریع تر خواهد شد.

نحوه استفاده:

زرده تخم مرغ را از سفیده ی آن جدا کنید. زرده را آنقدر هم بزنید تا قوامی یکدست پیدا کند. با استفاده از یک گوش پاک کن آن را به ابروهای خود بمالید. زرده باید ۲۰ دقیقه روی ابروهایتان باشد. بعد از آن می توانید ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

تذکر:

زرده تخم مرغ می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش شود. بنابراین باید مقدار کمی از آن را به ابروهای خود بزنید.

۶- تخم شنبلیله

شنبلیله به تارهای ابرو ظاهری سالم و درخشان می دهد. این تخم ها به بازسازی فولیکول های مو کمک می کنند و بنابراین باعث رشد موهای جدید می شوند. تخم شنبلیله حاوی نیکوتینیک اسید و همینطور پروتئین است که باعث رشد تارهای ابرو می شوند. لسیتین موجود در تخم شنبلیله به تارهای ابرو درخشندگی می دهد و کمک می کند رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. شنبلیله تأثیر زیادی در حل مشکلات مربوط به پوست های حساس دارد. برای گرفتن نتیجه ی بهتر باید دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

نحوه استفاده:

تخم های شنبلیله را یک شب تا صبح در آب بخیسانید. سپس آن ها را آسیاب کنید تا از آن ها خمیر نرمی به دست آید. خمیر را به ابروهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی آن ها بماند. سپس ابروهای خود را با آب گرم پاک کنید.

۷- وازلین

وازلین ابروها را مرطوب و این رطوبت را در آن ها حفظ می کند. این ماده جلوی از بین رفتن رطوبت را می گیرد و بنابراین پوست را مرطوب نگه می دارد. این مسأله کمک می کند تارهای ابرو بلندتر شوند و تارهای بیشتری رشد کند. تا دستیابی به نتیجه ی مورد نظر خود، وازلین را هر شب به ابروهایتان بزنید.

نحوه استفاده:

وازلین (خرید از دیجی کالا) را به ابروهای خود بمالید و اجازه دهید یک شب تا صبح روی ابروها بماند. مقدار وازلین نباید خیلی زیاد باشد چون ممکن است روبالشی تان را لک کند. صبح روز بعد می توانید ابروهای خود را با آب ولرم بشویید.

تذکر:

وازلین روغن زیادی در خود دارد. اگر پوست تان مستعد جوش است، توصیه نمی شود از وازلین برای پرپشت کردن ابروهای خود استفاده کنید.

۸- آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ماده ای به نام آلوئنین است که باعث رشد تارهای ابرو می شود. این ماده ترکیب شیمیایی ای شبیه به کراتین دارد، به همین دلیل می تواند به تارهای ابرو طراوت و تازگی دهد و با افزایش انعطاف پذیری آن ها مانع از شکستن تارهای ابرو شود. ژل آلوئه ورا چسبناک نیست و به سرعت جذب می شود، به همین دلیل می توانید چند بار در روز آن را به ابروهای خود بزنید.

آلوئه ورا برای کسانی که پوست آن ها چربی زیادی تولید می کند هم مفید است. ژل این گیاه چربی بیش از اندازه ی پوست را از بین می برد و منافذ فولیکول های مو را باز می کند، مسأله ای که به رشد ابروها کمک می کند. اگر می خواهید همیشه ابروهایی ضخیم یا پر داشته باشید استفاده از این ژل بسیار مؤثر است.

نحوه استفاده:

پوست بیرونی برگ آلوئه ورا را بکنید و ژل درون آن را با قاشق بردارید. ژل را آنقدر روی ابروهای خود ماساژ دهید تا جذب شود. بقیه ی ژل را در یخچال نگه دارید.

۹- لیموترش

لیموترش سرشار از ویتامین های B و C، فولیک اسید و دیگر مواد مغذی است، به همین دلیل بیشتر از هر ماده ی دیگری می تواند سرعت رشد ابروها را بیشتر کند. سوزش پوست بعد از زدن آب لیموترش به آن طبیعی است، با این حال، اگر سوزش ادامه پیدا کرد، این روش را کنار بگذارید و از شیوه ی دیگری استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید استفاده از آب لیموترش روش مناسبی برای شما نیست.

نحوه استفاده:

یک قاچ لیموترش را به ابروهای خود بکشید. اجازه دهید آب لیموترش ۲۰ دقیقه روی ابروها باقی بماند، سپس ابروها را با آب گرم بشویید. شما حتی می توانید پوست لیموترش را به یک چهارم پیمانه روغن نارگیل اضافه کنید. این ترکیب باید دست کم ۱۵ روز بماند. وقتی آماده شد می توانید هر شب قبل از خواب با استفاده از یک تکه پنبه آن را به ابروهای خود بمالید. صبح روز بعد ابروهای خود را بشویید.

تذکر:

تا دو ساعت بعد از استفاده از آب لیموترش زیر نور خورشید نروید، چون می تواند رنگ طبیعی ابروهایتان را از بین ببرد.

۱۰- شیر

شیر خواص زیادی دارد به همین دلیل است که از آن ها در محصولات پوستی مختلف استفاده می شود. این ماده ی لبنی حاوی دو پروتئین ضروری به نام های کازئین و وی است. این پروتئین ها باعث رشد تارهای سالم می شوند. با استفاده ی روزانه از این روش، به نتیجه ی دلخواه خواهید رسید.

نحوه استفاده:

یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید. ابروهای خود را با آن به آرامی ماساژ دهید. شیر باید ۱۵ دقیقه روی ابروها بماند. بعد از آن، ابروهای خود را با آب بشویید.

چند راهکار دیگر برای داشتن ابروهایی پرپشت

  1. مواد غذایی حاوی بیوتین مصرف کنید که نوعی ویتامین است و به رشد تارهای ابرو کمک می کند. تخم مرغ، بادام زمینی، ماهی سالمون و آووکادو از جمله مواد غذایی حاوی این ویتامین هستند.
  2. از سرم های مخصوص ابرو (خرید از دیجی کالا) استفاده کنید. این محصولات به رشد فولیکول های مو کمک می کنند.
  3. از آرایش زیاد و سنگین که باعث کند شدن رشد ابروها می شود خودداری کنید.
  4. از زدن کرم و لوسیون به ابروها خودداری کنید چون باعث مسدود شدن منافذ پوست می شوند، مسأله ای که مانع از نفس کشیدن تارهای ابرو و رشد کامل و مناسب آن ها می شود.
  5. ۵- ابروهای خود را به طور مرتب ماساژ دهید. این کار باعث بهبود گردش خون در این ناحیه و در نتیجه رسیدن هر چه بیشتر مواد مغذی به تارهای ابرو می شود.
  6. ابروهایتان را شانه بزنید چون این کار با تحریک مویرگ ها باعث افزایش گردش خون و در نتیجه رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به تارهای ابرو می شود.
  7. آب بنوشید. با این کار سیستم بدن بهبود می یابد و رشد موها هم بیشتر می شود.
  8. مواد غذایی حاوی ویتامین های B و D مصرف کنید چون به رشد بهتر موها کمک و با آثار مضر مواد شیمیایی درون مواد آرایشی مقابله می کنند.
  9. از برداشتن مداوم ابروها خودداری کنید چون این کار صدمه ای دائمی به فولیکول های مو می زند و در نتیجه مانع از رشد دوباره ی تارهای ابرو می شود.

بیشتر بخوانید:

با علل مختلف «ریزش ابرو» آشنا شوید

شخصیت شناسی: بگوئید ابروهایتان چه شکلی است تا بگوئیم چه شخصیتی دارید

نگاهی به عجیب ترین مدل های ابرو که تاکنون مد شده اند

آموزش طراحی ابرو با استفاده از قاشق غذاخوری

منبع: food.ndtv
بدون نظر

ورود