۲۰ مینی سریال دیدنی که جلوی تلویزیون میخ‌کوبتان می‌کنند

۲۰ مینی سریال دیدنی که جلوی تلویزیون میخ‌کوبتان می‌کنند

مینی سریال ها نیز در عالم سرگرمی طرفداران خودشان را دارند و شاید شما هم جزء افرادی باشید که پای سریالی نشسته‌اند و به محض پایان یک قسمت، می‌گویند «یه قسمت دیگه ببینم و تمام!». مینی سریال ها گاهی حتی آنقدر خوش‌ساختند که انگار فیلم سینمایی چند قسمتی می‌بینیم. در این بین هم شاید بتوان مینی سریال دیدنی چرنوبیل را گل سرسبدشان دانست اما در این مطلب با مینی سریال هایی آشنا خواهید شد که قطعاً از یاد نخواهید برد و جلوی تلویزیون میخ‌کوبتان می‌کنند.

 

۱ – مینی سریال دیدنی ناراست‌کیش (Unorthodox)

مینی سریال دیدنی

مینی سریال ناراست‌کیش اقتباسی از رمانی به همین نام و نوشته‌ی دبرا فِلدمَن است، رمانی که داستانش برگرفته از وقایع حقیقی است. دختری از خانواده‌ی بسیار مذهبی تصمیم می‌گیرد از ازدواج اجباری فرار کند. او از نیویورک به برلین می‌گریزد و با یک گروه نوازنده روبرو می‌شود که اعضایش ملیت‌های متفاوتی دارند. این دختر از بند زندگی‌اش در آمریکا گریخت اما گذشته‌اش او را رها نمی‌کند. این مینی سریال دیدنی در ۱ فصل ۴ قسمته از شبکه‌ی نتفلیکس پخش شده.

 

۲ – مینی سریال رسوایی بس انگلیسی (A Very English Scandal)

مینی سریال دیدنی

در این مینی سریال هیو گرنت نقش عضو پارلمان بریتانیا، جرِمی تروپ را بازی می‌کند؛ مردی که برای حفظ رابطه‌ی پنهانی‌اش با یک مدل جوان در دهه‌ی شصت میلادی به هر کاری دست می‌زند، حتی کارهای مجرمانه. این مینی سریال سه‌قسمته محصول  شبکه آمازون پرایم است و بر اساس وقایع حقیقی نیز ساخته شده.

 

۳ – مینی سریال غریبه (The Outsider)

مینی سریال دیدنی

مینی سریال غریبه نیز مثل تمام فیلم و سریال‌های دیگری که از آثار استیفن کینگ اقتباس شده‌اند با ترس و دلهره‌ی جانانه به سراغ مخاطبش رفته. داستان این مینی سریال درباره‌ی قتل فجیع پسری نوجوان است. تمام مدارک جرم علیه یک مربی بیس‌بال است و او را مظنون اصلی جلوه می‌دهند اما تنها امید این مربی ویدئویی است که ثابت می‌کند او هنگام وقوع قتل در کنفرانسی خارج از شهر حضور داشته. رمان استیفن کینگ در زبان فارسی با عنوان «بیگانه» ترجمه شده که ترجمه‌اش را «سعید دوج» در «انتشارات روزگار» و «مهدی صالحی‌اقدم» در «انتشارات فروزش» بر عهده داشته‌اند. بعید به نظر می‌رسد لذت خواندن این رمان کمتر از تماشای نسخه‌ی سریالی‌اش باشد. این مینی سریال دیدنی که در فارسی به (بیگانه) ترجمه شده محصول شبکه‌ی اِچ‌بی‌او و در ۱۰ قسمت پخش شده است.

 

۴ – مینی سریال بلندترین فریاد (The Loudest Voice)

مینی سریال دیدنی

راسل کرو در این مینی سریال در نقش راجر آیلز، مدیرعامل فاکس‌نیوز ظاهر شده که یکی از شبکه‌های خبری پرنفوذ در آمریکاست. داستان این مینی سریال حول پرونده‌ی آزار جنسی راجر آیلز می‌چرخد و پس از افشای نخستین مورد آزار جنسی، بسیاری دیگر از کارمندان فاکس‌نیوز نیز علیه او شکایت می‌کنند. این مینی سریال دیدنی محصول شبکه‌ی شوتایم است و در ۷  قسمت پخش شده است.

 

۵ – مینی سریال گریسِ دیگر (Alias Grace)

مینی سریال دیدنی

حتماً نام مارگارت آتوود، نویسنده‌ی شهیر کانادایی را شنیده‌اید. رمان «سرگذشت ندیمه»‌ی او حدود چهار سال پیش به سینمای اقتباسی راه یافت و سریالی بسیار موفق از آن اقتباس شد. اگر از طرفداران آثار آتوود هستید این مینی سریال دیدنی را از دست ندهید چون این سریان نیز اقتباسی از رمان دیگر آتوود به همین نام است. البته خالی از لطف نیست که بدانید «جلال بایرام» این رمان مارگارت آتوود را در سال ۱۳۸۱ ترجمه و «نشر نیلوفر» آن را با عنوان «چهره‌ی پنهان (گریس دیگر)» به چاپ رسانده. داستان این مینی سریال در قرن ۱۹ رخ می‌دهد. روان‌پزشکی باید تصمیم بگیرد آیا می‌توان قاتلی را با توجه به شرایط روانی‌اش از اعدام نجات داد یا نه. این مینی سریال محصول شبکه‌ی نتفلیکس است و در ۶ قسمت پخش شده است.

 

۶ – مینی سریال فال نیک (Good Omens)

مینی سریال دیدنی

این مینی سریال که اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ی تِری پرَچِت و نِیل گِیمن است داستان فرشته و شیطانی را روایت می‌کند که از زندگی روی زمین خوشنودند اما باید با تفاوت‌هایشان کنار بیایند تا برای نجات بشریت از نبرد میان بهشت و جهنم جلوگیری کنند. رمان فال نیک را «سوگند رجبی‌نسب» در انتشارات «بهنام» به چاپ رسانده و قطعاً خواندش پیش از تماشای این مینی سریال لذت دوچندانی خواهد داشت. این مینی سریال دیدنی نیز در ۶ قسمت و از شبکه‌ی آمازون پرایم پخش شده.

 

۷ – مینی سریال جوخه‌ی برادران (Band of Brothers)

مینی سریال دیدنی

مینی سریال جوخه‌ی برادارن از آثار کلاسیک مینی‌‌سریال‌ها به حساب می‌آید و ۱۹ سال پیش در سال ۲۰۰۱ با تهیه‌کنندگی مشترک استیون اسپیلبرگ و تام هنکس در شبکه‌ی اچ‌بی‌او پخش شد. زندگی و مخاطرات پیش روی سربازان چترباز در جنگ جهانی دوم سوژه‌ی این مینی‌سریال بود. این مینی سریال دیدنی همچون آثار دیگر استیون اسپیلبرگ هم بسیار پرستاره است و هم بسیار دیدنی که در ۱۰ قسمت می‌توانید ببینید. البته این مینی‌سریال نیز همچون مواردی که پیشتر معرفی شد یک اثر اقتباسی از کتابی با همین نام نوشته‌ی استیون ای. آمبروز است.

 

۸ – مینی سریال سالیان سال «Years & Years»

مینی سریال دیدنی

این مینی سریال به اتفاقات امروزی و طی پانزده‌سال آینده می‌پردازد و از مسائل سیاسی گرفته تا اقتصاد بی‌ثبات و اکتشافات عرصه‌ی فناوری را با تمام مزایا و معایبشان و البته با جزئیاتی بسیار دقیق به تصویر می‌کشد. این سریال پرستاره که نقش اولش را اما تامسون برعهده دارد بد و خوب دنیا را از چشم خانواده‌ای بریتانیایی به مخاطب نشان می‌دهد. مینی سریال درام «سالیان سال» در ۶ قسمت تولید شده و محصول شبکه بی‌بی‌سی است.

 

۹ – مینی سریال حس خوب «Feel Good»

مینی سریال دیدنی

مِی مارتین زنی جوان و کمدین است که زندگی پرفراز و نشیبی داشته. او که در خانواده‌ای ناکارآمد بزرگ شده از یک سو باید بار گذشته‌ی تخلش را به دوش بکشد و از سویی دیگر نیز باید اتفاقات جاری زندگی‌اش را تحمل کند که رابطه‌ی عاطفی جدیدش برایش رقم زده. هر قسمت از این مینی سریال عاشقانه و کمدی حدود ۳۰ دقیقه است. البته نباید نقش‌آفرینی لیسا کودرو در آن را نادیده گرفت که قطعاً برای بسیاری یادآور خاطرات سریال فرِندز و شخصیت بسیار محبوب فیبی است.

 

۱۰ – مینی سریال دفاع از جیکوب «Defending Jacob»

مینی سریال دیدنی

این مینی سریال نیز یکی دیگر از آثار اقتباسی سینمایی است که از کتابی با همین نام نوشته‌ی ویلیام لَندِی به دنیای فیلم و سریال پا گذاشته. مینی سریال دفاع از جیکوب که در ژانر جنایی قرار می‌گیرد در ۸ قسمت تولید شده و محصول اپل تی‌وی پلاس است. داستان سریال نیز روایت زندگی زوج جوانی است که پسر چهارده‌ساله‌شان با اتهام قتل روبروست و باید از او دفاع کنند. البته اگر می‌خواهید از داستان این مینی سریال دیدنی لذت بیشتری ببرید می‌توانید پیش از تماشایش ترجمه‌ی رمان ویلیام لندی را بخوانید که در نشر کوله‌پشتی چاپ شده.

 

۱۱ – مینی سریال مدیر شب «The Night Manager»

مینی سریال دیدنی

شبکه‌ی بی‌بی‌سی مینی سریال «مدیر شب» را در ۶ قسمت و با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته‌ی جان لوکاره ساخته است. داستان این مینی سریال دیدنی چنان جذاب است که نمی‌توانید از جلوی تلویزیون یا مانیتور جم بخورید؛ جاناتان پاین که در گذشته سرباز بوده استخدام می‌شود تا به سازمانی سری نفوذ کند، سازمانی که صاحب شبکه‌ای بین‌المللی برای قاچاق سلاح است. این مینی سریال نامزد دریافت ۳۶ جایزه بوده که از این میان برنده‌ی ۱۱ جایزه شده و دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن را از آکادمی اِمی دریافت کرده، همچنین جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز از آکادمی گلدن گلوبز گرفته.

 

۱۲ – مینی سریال چرنوبیل «Chernobyl»

مینی سریال دیدنی

نام این مینی سریال دیدنی گویای همه چیز است. داستان مربوط می‌شود به آوریل سال ۱۹۸۶ که نیروگاه هسته‌ای شهر چرنوبیل واقع در اوکراین تحت کنترل حکومت شوروی سابق دچار انفجار می‌شود و فاجعه‌ی چرنوبیل را رقم می‌زند، فاجعه‌ای هسته‌ای که تلفاتش از ۴۰۰۰ تا ۹۳۰۰۰ نفر تخمین زده شده است. این سریال از سوی آکادمی اِمی بهترین مینی‌سریال سال ۲۰۱۹ شناخته شد. مینی سریال دیدنی چرنوبیل را شبکه‌ی اِچ‌بی‌او در ۵ قسمت تولید کرده است.

 

۱۳ – مینی سریال درام وقتی ما را ببینند «When They See Us»

مینی سریال دیدنی

این مینی سریال نیز بر اساس واقعیات ساخته شده. داستان مینی سریال «وقتی ما را ببینند» در مورد پنج نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی است که به ناحق به جرم تجاوز به زنی در سنترال‌پارک نیویورک محاکمه می‌شوند. این مینی سریال ۴ قسمته که از محصولات شبکه‌ی نتفلیکس است با استقبال منتقدان روبرو شد و نامزد دریافت چندین جایزه از سوی آکادمی اِمی بوده است.

 

۱۴ – مینی سریال اجسام تیز «Sharp Objects»

مینی سریال دیدنی

از دیگر مینی سریال‌های دیدنی اقتباسی می‌توان به مینی سریال «اجسام تیز» اشاره کرد که از رمانی به همین نام نوشته‌ی «گیلین فلین» اقتباس شده. اِیمی آدامز که نقش اول این مینی سریال را بر عهده داشته با بازی خیره‌کننده‌اش نشان داد که چه قدرتی در تطبیق‌پذیری دارد. او در این مینی سریال نقش خبرنگاری را دارد که به زادگاهش بازمی‌گردد تا در مورد قتل دو دخترش تحقیق کند. شرایط متزلزل روحی او از یک سو و رویارویی با خانواده‌اش که پس از سال‌ها دوباره با سمت آن‌ها برگشته تأثیر بسیاری در معماهای این داستان دارند. این تریلر روان‌شناختی در مجموع ۱۶ بار نامزد دریافت جایزه شده و از این میان توانسته ۴ جایزه را به نام خود ثبت کند. مینی سریال اجسام تیز را شبکه‌ی اِچ‌بی‌او در ۸  قسمت تولید کرده است.

 

۱۵ – مینی سریال مینیاتوریست «The Miniaturist»

مینی سریال دیدنی

مینی سریال مینیاتوریست از رمانی به همین نام اقتباس شده که جسی برتون به رشته‌ی تحریر درآورده، رمانی که به زبان فارسی نیز ترجمه شده. اگر جزء افرادی هستید که خواندن رمان را پیش از تماشای سریالش ترجیح می‌دهید می‌توانید نسخه‌ی فارسی مینیاتوریست را با ترجمه‌ی «پارسا صفریان» در انتشارات «آئورا» یا با ترجمه‌ی «هاجر زینی‌وند» در انتشارات «هنر پارینه» تهیه و مطالعه کنید.

داستان این مینی سریال دیدنی در قرن ۱۷ رخ می‌دهد، زمانی که به «عصر طلایی هلند» نیز شهرت دارد. زنی جوان به نام نِلا در حالی پا به هجده سالگی‌اش می‌گذارد که در خانواده‌ای مقروض و مفلوک زندگی می‌کند. نلا پس از ازدواجش با تاجری ثروتمند وارد خانه‌ی همسرش می‌شود و با مارین، خواهر شوهرش، و دو ندیمه به نام کورنِلیا و اوتو زندگی می‌کند، افرادی که همگی با او رابطه‌ی سردی دارند. جوناس، شوهر او که رفتارش بیشتر شبیه دوست است تا همسر، خانه‌ی مینیاتوری مرموزی دقیقاً شبیه خانه‌ی ۹ خوابه‌ی خودشان به نلا هدیه می‌دهد. نلا نیز برای بازسازی این خانه مینیاتوریسیتی را به خدمت می‌گیرد اما دیری نمی‌گذرد که می‌فهمد مینیاتوریستی که هرگز نمی‌بیند اجزای عجیب و واقعی به خانه‌ی مینیاتوری او می‌افزاید که برایش حتی حکم پیش‌بینی آینده را دارند. این ماجرای عجیب تا جایی پیش می‌رود که نلا حس می‌کند سرنوشت همه‌شان در دستان مینیاتوریست است.

 

۱۶ – مینی سریال خانم فلِچِر «Mrs. Fletcher»

مینی سریال دیدنی

مینی سریال خانم فلیچر را نیز شبکه‌ی اچ‌بی‌او از رمانی به همین نام اثر تام پروتا اقتباس و در ۷ قسمت سی‌دقیقه‌ای پخش کرده است. این مینی سریال کمدی داستان ایو فلچر را روایت می‌کند که زنی میان‌سال و مطلقه است و پس از آنکه تنها فرزندش خانه‌شان را به قصد دانشگاه ترک می‌کند می‌خواهد زندگی جدیدی را در پیش بگیرد. ایو اکنون که در خانه‌اش تنها شده تصمیم می‌گیرد شرایط زندگی‌اش را به کل تغییر دهد و تجاربی کسب کند که پیش‌تر نمی‌توانسته.

 

۱۷ – مینی سریال در دل غرب «Into the West»

مینی سریال دیدنی

شبکه‌ی تی‌اِن‌تی این مینی سریال را در ۶ قسمت تهیه کرده است و کارگردانی‌اش را نیز استیون اسپیلبرگ بر عهده داشته. مینی سریال «در دل غرب» را می‌توان یکی از تماشایی‌ترین سریال‌هایی دانست که در ژانر وسترن پخش شده؛ این مینی سریال در سال ۲۰۰۶ نامزد ۱۶ جایزه از آکادمی اِمی بوده ۲ جایزه را نیز از آن خود کرده است. داستان این مینی سریال در سال ۱۸۲۰ رخ می‌دهد، زمانی که آمریکا می‌خواهد سلطه‌ی خود را در سرزمین‌های غربی گسترش دهد. داستان از زبان دو خانواده‌ی کاملاً متفاوت روایت می‌شود، خانواده‌هایی اهل دو محل مختلف که راهشان به هم می‌رسد، یکی‌شان خانواده‌ای سفید پوست هستند و دیگری نیز خانواده‌ای سرخ‌پوست.

 

۱۸ – مینی سریال خصومت «Feud»

مینی سریال دیدنی

مینی سریال «خصومت» اثری در ژانر مستند-درام محسوب می‌شود که در ۸ قسمت از شبکه‌ی اِف‌ایکس پخش شده است. بِتی دِیویس و جوآن کرافورد که در دو از بازیگران بسیار مشهور دهه‌ی شصت میلادی هستند در فیلمی به نام «چه بر سر بیبی جِین آمد؟» با هم همبازی می‌شوند، ‌فیلمی که درباره‌ی دو خواهر ستاره‌ی سینماست که خواهر بزرگتر و سالخورده، خواهر کوچکترش را در قصری قدیمی در هالیوود حبس کرده است. همین موضوع سوژه‌ی داستان این مینی سریال شده.

 

۱۹ – مینی سریال حیرت‌انگیز «Unbelievable»

مینی سریال دیدنی

مینی سریال دیدنی و درام «حیرت‌انگیز» در ۸ قسمت از شبکه‌ی نتفلیکس پخش شده است. داستانش در مورد زنی است که ماجرای تجاوزش را به پلیس اطلاع می‌دهد اما پس از مدتی ادعایش را پس می‌گیرد و به همین دلیل نیز مورد اتهام تهمت قرار می‌گیرد. سال‌ها بعد پس از وقوع وقایع مشابهی دو کاراگاه پرونده‌ی او را مجدداً باز می‌کنند و به حقایق هولناکی که پس آن اتفاق بوده پی می‌برند. مینی سریال «حیرت‌انگیز» بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و خبرنگاری که این ماجرا را افشا کرد نیز برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شد.

 

۲۰ – مینی سریال فرشتگان در آمریکا «Angels in America»

مینی سریال دیدنی

مینی سریال فرشتگان در آمریکا بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام تولید شده، نمایشنامه‌ای که تونی کوشنر در سال ۱۹۹۱ به رشته‌ی تحریر درآود و روی صحنه‌ی تئاتر رفت و برنده‌ی جوایز متعددی شد. پایان سال ۲۰۱۳ بود که شبکه‌ی اچ‌بی‌او این سریال را در ۶ قسمت و با بودجه‌ی سنگین ۶۰ میلیون دلاری تهیه کرد و با ستاره‌های هالیوودی از جمله آل پاچینو، مریل استریپ، اما تامسون و جفری رایت مخاطبانش را سوپرایز کرد. داستان این سریال در زمانی خیالی در سال ۱۹۸۵ رخ می‌دهد که پس از همه‌گیری ایدز همجنسگرایان با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند. این مینی سریال جایزه‌ی بهترین مینی سریال و همچنین تمام جایزه‌های بازیگری را از آکادمی امی دریافت کرده.

 

دیگر مطالب خواندنی:

۱۰ فیلم جنگی برتر تاریخ سینما از لحاظ فیلمبرداری و زیبایی بصری [قسمت اول]

۱۰ فیلم ژانر تریلر توطئه که شما را دچار جنون و پارانویا خواهند کرد [قسمت اول]

۱۳ فیلم دردناک و نهیلیستی که شما را نسبت به انسان و انسانیت ناامید می‌کنند [قسمت اول]

ترسناک ترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما [قسمت اول]

چه شد که لباس های سریال Money Heist به نماد مقاومت و آزادی خواهی تبدیل گشت؟

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • سجاد خرداد ۷, ۱۳۹۹

    سریال های با تم کلاسیک زیاد مردم خوششون نمیاد اگر امکان داره لطف کنید مینی سریال های علمی تخیلی معرفی کنین .و حتی ترسناک

    • reza مرداد ۶, ۱۴۰۰

      من یکی از همین مردمم و از فیلم تخیلی متنفرم حتی اگه فقط و فقط یک پلان تخیلی داشته باشه

      • میعود آبان ۳۰, ۱۴۰۰

        اخ گفتی، من نمیدونم چرا تخیلی نگاه میکنن اخه

  • خانم خانما شهریور ۳۱, ۱۳۹۹

    سریال حیرت‌انگیز «Unbelievable» و دفاع از جیکوب که هنوز ادامه داره دیدم، بنظرم فقط در حد اینکه سرگرمت کنه ولی میخکوب نه! حداقل بعد دیدن سریال خانه کاغذی دیگه سریالی نتونست میخکوبم کنه 🙂 من هم از سریالهای با تم کلاسیک و اون لباسها و دیالوگها خوشم نمیاد. لعنتیا قرن ۲۱

  • دایان بهمن ۱۹, ۱۳۹۹

    Unorthodox و Chernobyl
    بخصوص چرنوبیل که از همه لحاظ عالیه
    مینی سریال ملکه شطرنج ۲۰۲۰هم واقعا خوبه

  • ایمان بهمن ۳۰, ۱۳۹۹

    ممنون که از طرف ما حرف میزنی 🙂 !

  • احمدی مرداد ۶, ۱۴۰۰

    تقریبا همه سریال هایی که معرفی کردین عالین. من نمیدونم چرا تعداد زیادی از مردم ما مخصوصا نسل جدیدمون از فیلم،کتاب و موسیقی بامحتوا فراری هستن. اقا اصن توئه نوعی عاشق فیلم تخیلی هستی. اکی ببین. اما حتما تو برنامت دیدن فیلمهای فاخر و با محتوا رو هم قرار بده تا رشد ذهنی و فکریت بیشتر بشه. باور کنید که فیلم خوب تاکید میکنم فیلم خوب دریچه های جدید و شگفتی به روی آدم باز میکنه.

    • radin.bhr اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

      داداش ببخشیدا اما حرفت مفته
      میان ستاره ای علمی تخیلیه ولی محتوای بسیار زیبایی داره

  • م. ص شهریور ۵, ۱۴۰۰

    از زحمتی که در تهیه این لیست کشیده اید سپاسگزارم. اما توضیحاتتون ناقصه. آیا سریال تمام شده یا نه. امتیازش از نظر بینندگان و منتقدین چنده. آیا نسخه های دوبله یا زیرنویس چسبیده ش موجوده یا نه.
    البته میشه اینها رو در سایتهای دیگه جستجو کرد. اما خوب ، اگه همینجا می بود ، خیلی بهتر می شد!

  • radin.bhr اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    گامبی وزیر نیست؟؟؟؟؟؟چرااااااااااااااااااااااااااااا
    ولی بدک نبود

  • امیر اسفند ۲۱, ۱۴۰۰

    متاسفانه همه سایتها از روی هم کپی می کنند مینی یربال میخکوب کننده خواستید برید اشاع ربانی نیمه شب ببینید که تو هیچ لیستی نیست